Астрономи розповіли про світіння кілець Урану

Астрономи розповіли про світіння кілець Урану Кільця Урану світяться у тепловому діапазоні © Популярная механика
Вчені також вперше виміряли температуру кілець планети.

Астрономи заявили про те, що кільця Урана випускають світіння. Як повідомляє "Популярная механика", дуже тьмяні в оптичному діапазоні, вони яскраво світяться в тепловому.

Кільця Урану вперше були відкриті у 1977 році інфрачервоним телескопом, який працював у складі обсерваторії Койпера. А у 1986 році їх вперше вдалося спостерігати поблизу завдяки апарату "Вояджер-2".

Виявилося, що кільця Урана дуже сильно відрізняються від аналогічних структур Сатурна. Вони дуже тонкі та тьмяні. Крім того, якщо кільця Сатурна складаються з об'єктів, розміри яких варіюються від піщинки до астероїда, кільця Урану більш однорідні. Походження ж останніх на даний момент залишається загадкою для дослідників.

Тепер вчені спостерігали кільця Урану в діапазонах 1,3 - 3,1 мм за допомогою великої міліметрової матриці Atacama і 18,7 мкм за допомогою приладу VISIR для Дуже Великого Телескопа (VLT). Виявилося, що вкрай тьмяні в оптичному діапазоні кільця яскраво світяться в тепловому. Особливо цим вирізняється кільце епсилон. Ймовірно, воно чимось відрізняється від сусідніх, але причини цієї відмінності поки незрозумілі.

Вчені також вперше виміряли температуру кілець Урану, яка виявилася дорівнює 77К.

Раніше вчені заявили про те, що одне з кілець Урану має дивну форму: не круглу або еліптичну, а швидше трикутну. Така форма обумовлена орбітальним резонансом з одним з внутрішніх супутників – Крессидою.