Астрономи розкрили таємницю галактики без темної матерії

Астрономи розкрили таємницю галактики без темної матерії Галактика знаходиться на 20 мільйонів світлових років ближче, ніж передбачалося © Naked Science
Виявилося, що галактика знаходиться набагато ближче, ніж передбачалося.

Астрономи з Канарського інституту астрофізики заявили про те, що їм вдалося розкрити таємницю галактики, в якій практично відсутня темна матерія. Як повідомляє Naked science, висновки дослідників можуть наблизити наукове співтовариство до розуміння природи темної матерії.

Темна матерія – гіпотетична субстанція, яка не випускає електромагнітне випромінювання і не взаємодіє з ним. Використовуючи існуючі методи, виявити її можна, але розрахунки показують, що вона все-таки існує. При чому, на її частку припадає понад 25% усього складу Всесвіту.

Разом з тим, нещодавно дослідникам вдалося виявити галактику NGC 1052-DF2 із сузір'я Кита, в якій темна матерія практично повністю відсутня. Після того, як астрономи оцінили масу галактики, виявилося, що вона майже збігається з її масою зірок.

У ході нового дослідження учені вирішили перевірити попередні висновки і виявили, що всі аномальні вимірювання в попередньому дослідженні, які вказували на відсутність темної матерії, залежали від відстані до галактики. Передбачалося, що вона становить 64 мільйони світлових років.

Тепер же за допомогою телескопів "Хаббл" і "Джеміні" дослідники гранично точно виміряли відстань до галактики. Виявилося, що вона становить не 64 мільйони світлових років, а 42 мільйони. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що маса галактики становить приблизно половину від тієї, яку визначили раніше, а маса зірок - лише близько чверті від тієї, що передбачав попередній аналіз.

Таким чином, не тільки сама галактика має меншу масу, але і частка "звичайної" матерії в ній менша. Це означає, що все інше має бути темною матерією.

Раніше астрономи помітили, що невелика галактика, розташована в групі Скульптор, поступоворуйнується гравітаційним впливом гігантської галактики, розташованої по сусідству з нею. Виявлена галактика належить до типу карликових сфероїдальних галактик, але, на відміну від інших подібних галактик, вона має витягнуту форму, спрямовану в бік NGC 253. Така форма галактики може вказувати на те, що на неї діє гравітаційний вплив більшої галактики, який сильніше діє на ближній бік.