Археологи виявили загадковий інструмент майя з дорогоцінного каменю

Археологи виявили загадковий інструмент майя з дорогоцінного каменю Інструмент використовувався під час видобутку солі © Популярная механика
Інструмент був виготовлений з жадеїту.

Вчені з Університету штату Луїзіана під час розкопок на місці соляних ям майя Ек Вей Нал виявили загадковий інструмент, виконаний з дорогоцінного жадеїту. Як повідомляє "Популярная механика", майя часто використовували нефрит для виготовлення різних предметів культу, а от з його мінерального підвиду, жадєїту, виготовили інструмент для важкої праці.

Дослідники відзначають, що інструмент відмінно зберігся і досі може використовуватися за прямим призначенням. Це перший випадок, коли жадеитовый артефакт був знайдений разом зі своєю ручкою, в даному випадку виконаною з рожевого дерева. Однак той факт, що його знайшли на території солеварні, виявився для археологів повною несподіванкою.

"Високоякісний напівпрозорий жадеїт зазвичай асоціюється з ритуальною або церемоніальною культурою, принаймні коли йдеться про майя", - зазначила археолог Хізер МакКіллоп. Вона також додала, що дорогоцінні камені зазвичай не використовували для грубої роботи. На думку дослідників, жадеїт був обраний через свою твердість та надійність, а численні сколи і подряпини вказують на те, що ним користувалися дуже активно.

Загалом на затоплених руїнах стародавньої соляний "промзони" на півдні Белізу було знайдено 110 об'єктів, що належали майя. Сіль в ті часи добували шляхом випаровування розсолів у котлах, що кипіли над багаттями. В результаті утворився цілий цех з десятком солом'яних кухонь, проте тривав промисел до 900 року н. е.., після чого рівень моря піднявся настільки, що затопив прибережну область лагуни.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розкрили таємницю зникнення цивілізації острова Пасхи. На думку вчених, загадкова цивілізація, яка залишила після себе безліч кам'яних бовванів, не могла зникнути в результаті військового конфлікту.