Закон про біометричні паспорти потребуватиме доопрацювання відразу після вступу в силу

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© dni.ru
Проблему для громадян може представляти відсутність в новому паспорті громадянина України відомостей про місце проживання. Оскільки багато адміністративних та соціальних послуг прив'язано до місця проживання, громадянам доведеться регулярно звертатися до чиновників за довідками.

Закон про впровадження біометричних паспортів, схвалений Верховною Радою 2 жовтня, потребує доопрацювання, оскільки містить безліч недоліків.

Про це у своїй статті для DT.UA пише науковий директор Інституту євроатлантичного співробітництва Олександр Сушко.
Експерт зазначив, що в законі залишається термінологічна плутанина: замість нинішнього внутрішнього паспорта вводиться пластикова картка, але вона зберігає стару назву - «паспорт громадянина України». Виходячи з міжнародної практики, паспортом називають документ, оформлений у вигляді книжки, призначений для виїзду за кордон, а внутрішній пластиковий ідентифікатор називають «посвідченням особи» (ID-карткою).
«Проблему для громадян може представляти відсутність в новому паспорті громадянина України відомостей про місце проживання. Оскільки багато адміністративних та соціальних послуг прив'язано до місця проживання, громадянам доведеться регулярно звертатися до чиновників за довідками про місце проживання, оскільки в паспорті ця інформаця не передбачена», - вважає Сушко.
Крім того, деякі положення закону суперечать чинному в Україні законодавству про адміністративні послуги, оскільки передбачають (перехідними положеннями щодо змін до Бюджетного кодексу) можливість розширення переліку платних адмінстративних послуг.
«Незрозумілі природа і призначення такого документа, як «Картка мігранта» (стаття 35), адже для іноземців та осіб без громадянства, які перебувають тривалий час на території України, передбачено «Посвідчення на постійне проживання» (стаття 31) та «Посвідчення на тимчасове проживання» (стаття 32), а для біженців - «Посвідчення біженця» і «Проїзний документ біженця» (статті 33 і 34). Поняття «мігрант» взагалі не прописано в правовому полі України, тому не потребує документального посвідчення, а введення такого дивного документа, як «Картка мігранта» (з терміном дії всього один рік), є лише проявом бажання виробників документів заробити більше грошей на іноземцях», - зазначив науковий директор Інституту євроатлантичного співробітництва.
Крім того, незрозуміло, чому посвідки на тимчасове та постійне проживання мають термін дії всього один рік. Це було б виправдано для посвідки на тимчасове проживання, тоді як посвідку на постійне проживання цілком могло б мати більш тривалий термін дії, пише Сушко.
«Таким чином, враховуючи високу ймовірність того, що президент підпише закон у прийнятій редакції, слід негайно готувати зміни і доповнення, щоб усунути незручності, які неминуче виникнуть як у громадян України, так і в іноземців в процесі введення цього закону», - уклав експерт .
Подробиці читайте у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна" у статті Олександра Сушка "Нові закони заради свободи пересування: прогрес дається важко". !zn
Читайте також:

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі