З "Байконура" до МКС стартувала тридцять третя експедиція (відео)

У міжнародної команди в складі росіянина, американки і японця попереду піврічна вахта на борту МКС. За цей час екіпаж виконає близько 40 наукових експериментів.

З космодрому Байконур до Міжнародної космічної станції (МКС) в неділю, 15 липня, о 5:40 за Києвом стартував пілотований корабель "Союз". На борту корабля - міжнародний екіпаж тридцять третьої тривалої експедиції, який буде працювати на орбіті майже півроку.
"Союз ТМА-05М" доставить на станцію екіпаж МКС-32/33, у складі якого російський космонавт Юрій Маленченко, астронавт НАСА Суніта Вільямс і астронавт японського аерокосмічного агентства (ДЖАКСА) Акіхіко Хошіде.
Зокрема, програмою досліджень передбачається експеримент "Ураган", в ході якого буде вестися відпрацювання наземно-космічної системи прогнозування, зниження збитку і ліквідації наслідків природних і техногенних катастроф.
Російські космонавти Маленченко і Геннадій Падалка 21 серпня під час свого 7-годинного виходу з стикувального відсіку "Пірс" встановлять 5 додаткових протиметеоритних панелей на службовому модулі "Зірка" і в ручному режимі запустять мікросупутник.
Учасник чотирьох космічних польотів Герой РФ і національний герой Казахстану 49-річний Маленченко має сумарний космічний наліт 514 діб, він чотири рази виходив у відкритий космос загальною тривалістю 24 години 16 хвилин.
Астронавт НАСА Суніта Уїльямс - бойовий льотчик морської авіації. Командувала загоном вертольотів корабельного базування. Має наліт понад 3 тисячі годин. Раніше провела 195 діб у космосі. У складі екіпажу МКС-14 поставила світовий рекорд серед жінок-астронавтів, виконавши 4 виходи у відкритий космос загальною тривалістю 29 годин 17 хвилин.
Астронавт Національного космічного агентства Японії ДЖАКСА 43-річний Асіхіко Хошіде також має досвід космічних польотів у складі екіпажу МТКК за програмою STS-124, тривалість польоту якого склала 13 діб.
"ТМА-05М" будуть страхувати близько двох десятків військових і цивільних літаків і вертольотів, а також корабель пошуково-рятувальної служби ВМФ Росії. !zn