Вчені змогли створити безпечні для алергіків квіти завдяки генній модифікації

Наука не стоїть на місці і продовжує створювати корисні "штучні" продукти. Наприклад, вдалося створити квіткові рослини, які не викликають алергії у людей.

Товариство як і раніше сумнівається в тому, наскільки безпечно для здоров'я та екології втручання в генетичний матеріал існуючих рослин і тварин. Але вчені не стоять на місці і продовжують плодити корисні "штучні" продукти. Так, дослідникам з декількох біотехнологічних компаній Іспанії вдалося створити квіткові рослини, які не викликають алергії.

Йдеться про новий сорт пеларгонії з сімейства геранієвих. Активне розведення цієї рослини почалося ще в XVII столітті, і відтоді європейці проводили інтенсивну селекцію пеларгонії, отримуючи квіти різних форм і відтінків, а також виводячи менш вимогливі сорти до догляду.

У статті, опублікованій в журналі BMC Plant Biology, вчені розповідають, що отримані рослини має більші розміри, а також яскравий і насичений відтінок квіток.

В експерименті були використані види пеларгонії плющелистної (Pelargonium peltatum) і пеларгонії зональної (Pelargonium zonale). Для генної трансформації клітин використовувалися бактерії Agrobacterium tumefaciens.

Введення гена, відповідального за більш інтенсивне вироблення рослиною гормонів цитокінінів, призвело до збільшення тривалості життя рослини.

Але, найголовніше, є хороша новина для алергіків: вчені вплинули на гени, що відповідають за вироблення пеларгонією пилку, тепер його стало менше. За словами авторів експерименту, модифікувати подібним чином можна і інші популярні квіти, наприклад, лілії.

Трансгенні рослини P. zonale розвивалося як звичайне, але пізніше в період цвітіння пильовики тичинок змінили форму і, на відміну від нормальних рослин (знімок 6d), так і не дали пилок (знімок 6b)
фото - Begona Garcia-Sogo et al./BMC Plant Biology

Сучасне різноманіття видів тварин і рослин сформувалося протягом тривалого процесу еволюції. Одні, завдяки випадковим мутаціям (//ru.wikipedia.org/Мутация), отримували конкурентну перевагу і таким чином збільшували свої шанси вижити, інші вибували з боротьби, стаючи "тупиковою гілкою розвитку" і вимирали.

До кінця XX століття людству вдалося не тільки з'ясувати багато тонкощів еволюції життя на планеті, але і створити власні інструменти для участі в цьому складному і дивовижному процесі.

Наразі в США співвідношення звичайної сої та сої, вирощеної з використанням генної інженерії, становить один до дев'яти на користь "штучної" рослини.

Схожа картина склалася в сфері вирощування кукурудзи, рису і деяких інших популярних сільськогосподарських культур.

Останнім часом з'являється все більше новин про успішні генні модифікації живих організмів. Так, зовсім нещодавно генетики "зламали" код ДНК плодової мушки дрозофіли, змусивши клітини її тіла виробляти білки, яких не існує в природі. !zn