Унікальна статуя Будди, знайдена нацистами, вразила вчених космічним походженням (ФОТО)

© ВВС
Знаменита статуя Будди, яку нацисти викрали в Тибеті у 1930-х роках, виявилася виточеною з метеорита. Вчені вважають, що метеорит упав на Землю близько 15 тис. років тому.

Невелика фігурка буддійського бога-хранителя, виявлена нацистською експедицією в 1938 році, виявилася вирізаною з уламка метеорита, що впав на Землю 15 тисяч років тому десь у Сибіру чи Монголії. Німці й не підозрювали про цінність знайденого ними експоната - їм було достатньо, що одяг буддійського бога було прикрашено свастикою.

Історія статуї бога Вайшравани більше походить на фантастику або сюжет фільму про Індіану Джонса. Сучасні дослідники з Австрії та Німеччини припускають, що статуя була створена в XI столітті в Тибеті. Фігура бога заввишки в 24 сантиметри і вагою близько 10 кілограмів спочатку була позолоченою, а її творці і не підозрювали, з яким рідкісним матеріалом мають справу.

«Менш ніж 0,1% всіх метеоритів і менш ніж 1% залізних метеоритів складають атаксити, тому це найбільш рідкісний вид метеорита, який тільки можна знайти», - розповів про матеріал, з якого зроблено зображення Вайшравани, співробітник Штутгартського університету Елмар Бухнер.

- Археологи почали масштабне дослідження місця народження Будди

Про цінність знайденої фігури не здогадувалися і нацистські вчені, які виявили статую під час експедиції на Тибет. На сході німці шукали докази того, що арійська раса походить з цього регіону. Тому фігурка Вайшравани зі свастикою виявилася відмінною знахідкою, хоча цей тибетський символ, прийнятий на озброєння нацистами в 20 столітті, вважався в давнину знаком удачі.

/system/ckeditor_assets404IMAGE
sbf_ftx/instagram

Після виявлення статуя зберігалася в приватній колекції в Німеччині, і аж до 2007 року про неї не було нічого відомо. Але потім власник запропонував досліджувати фігурку, яку прозвали Залізною людиною.

Результати виявилися приголомшливими, і вчені не беруться назвати навіть приблизну цінність статуетки. «Залізна людина - єдине зображення людини, вирізане з метеорита, тому нам просто ні з чим його порівнювати, щоб визначити цінність», - пояснив Бухнер. При цьому є безліч ножів і прикрас, зроблених з подібних матеріалів.

Буддійський бог Вайшравана - бог багатства і війни, який часто зображується з лимоном (символом достатку) або мішком грошей в руці. Залізна людина також тримає в долоні якийсь предмет, що нагадує лимон. !zn