Учені виявили у Всесвіті магнітні поля початку часів

© mia.ulmic.ru
Астрономи знайшли пояснення, чому всі фотографії чорних дір та їхніх околиць є нечіткими. На думку вчених, такий візуальний ефект виникає через існування в просторі між галактиками безлічі магнітних полів. Вважають, що вони з'явилися ще за часів Великого вибуху. Результати дослідження стали відомі в середу, 22 серпня. Учені працювали над дослідженням надмасивних чорних дір. Незважаючи на те, що гравітація чорних дір захоплює й «не випускає» навіть сонячне світло, розігріта матерія, що потрапляє на дірки, є дуже потужним джерелом випромінювання. Зіставляючи дані з безлічі телескопів, учені працювали над відтворенням зображення чорних дір і прилеглих до них околиць. Виявилося, що знімки, якими вони користувалися, набагато менш чіткі, ніж очікували. Астрономи запропонували найбільш імовірне пояснення такому феномену. На їхню думку, в багатьох місцях Всесвіту знаходяться магнітні поля, які й спотворюють простір, роблячи його дещо розмитим. Міркування вчених виглядають так: «високоенергетичні фотони, які випускають різні джерела, взаємодіють із фоновим випромінюванням, що заповнює простір, і внаслідок цих взаємодій утворюються пари електрон-позитрон. Ці частинки в результаті подальших взаємодій знову народжують фотони». Самі по собі ці процеси призводять до спотворення зображень, проте за умови, якщо в Всесвіті всюди існують навіть слабкі магнітні поля, вони будуть впливати на рух заряджених електронів і протонів, змінюючи їхні початкові траєкторії. Цей ефект уже буде впливати на якість зображень, одержаних телескопами. Проаналізувавши викривлення, автори нової роботи зробили висновок, що в середньому магнітні поля в космічному просторі в квадрильйон разів слабші за магнітне поле Землі. Вчені вважають, що поля утворилися незабаром після Великого вибуху ще до того, як виникли зірки й перші галактики.

За матеріалами Лента.ru