У Середземному морі знайдено організм, який найдовше живе на планеті

© naturalmentebrancaleone.org
У Середземному морі виявили найбільш живучий організм, який відтворює себе клонуванням.

Учені з Австралії виявили у Середземному морі організм, що найдовше живе, він відтворює себе клонуванням. Рослині за попередніми оцінками від 80 до 200 000 років.

Рекордсменом виявилася звичайна морська трава виду Posidonia oceanica. Дослідженням її ДНК займався Карлос Дуарті (Carlos Duarte) з університету Західної Австралії. Вчений зібрав зразки генетичного матеріалу морської трави у 40 різних місцях, подорожуючи з експедицією від Кіпру до Іспанії.

Поблизу острова Форментера (Formentera) біолог виявив гігантський «луг» морської трави, який розтягнувся на 15 кілометрів, але при цьому це була одна і та сама рослина, єдиний організм. ДНК у всіх пробах виявилася ідентичною.

Справа в тому, що ця морська трава, як і багато інших, розмножується клонуванням (тому генетичний матеріал виявився схожим). Однак на те, щоб зайняти настільки велику територію, P.oceanica могло знадобитися від 80 до 200 000 років. Виходить, що Карлос і його колеги виявили організм, що найдовше живе на нашій планеті!

Раніше таким вважали чагарник виду Lomatia tasmanica, який також розмножується клонуванням. Палеонтологи виявили його на Тасманії у 30-ті роки минулого століття. Пізніше поблизу однієї з рослин було знайдено скам'яніле листя, вік якого становив 43 600 років. Учені порахували, що сучасний чагарник - клон того, що колись давно втратив ці листки.

Незважаючи на приголомшливу витривалість, рекордній морській траві загрожує вимирання, відзначають австралійські дослідники. Середземне море нагрівається у три рази швидше, ніж світ у середньому, що призводить до щорічного скорочення луків P.oceanica приблизно на 5%. !zn