У полярних кратерах Меркурія виявили гігантські запаси води

У полярних кратерах Меркурія виявили гігантські запаси води © NASA
На найближчій до Сонця планеті астрономи виявили величезні поклади льоду: за попередніми підрахунками, кратери Меркурія можуть містити в собі від 20 млрд до 2 трлн тонн води.

Американський космічний зонд Messenger підтвердив існування водного льоду у глибоких кратерах на північному полюсі Меркурія.

«Мабуть, останнє, чого ви могли очікувати від найближчої до Сонця планети, - це водний лід. Але через низький нахил Меркурія кратери поблизу полюсів залишаються в тіні круглий рік, і там надзвичайно холодно», - пояснив Метью Сіглер з Лабораторії реактивного руху NASA.

Група астрономів вивчила дані, отримані нейтронним спектрометром Messenger, «освітивши» кратери Кандинського і Прокоф'єва. І з'ясувалося, що дно кожного з них складається з двох шарів.

На поверхні кратерів знаходиться тонка скориночка, глибиною у 15-20 сантиметрів, складена з суміші меркуріанського ґрунту і складних органічних молекул. Частка води в них досить низька - не вище 25%. Другий шар, товщина якого перевищує проникаючу здатність спектрометра, практично повністю складається з води.

За розрахунками дослідників, кратери Меркурія можуть містити в собі від 20 млрд до 2 трлн тонн води.

Як вважають вчені, подібний об'єм льоду міг бути доставлений на Меркурій кометами і метеоритами у ранніх епохах життя Сонячної системи.

Вперше гіпотеза про поклади льоду на Меркурії була висловлена кілька десятиліть тому. Ідея отримала розвиток у 1991 році, коли радіотелескоп обсерваторії Аресібо (Пуерто-Ріко) видав радіолокаційні зображення з яскравими плямами на полюсах Меркурія. А дані зонда Messenger, отримані в минулому і нинішньому році, підтвердили, що всі яскраві плями на північному і південному полюсах знаходяться у тінистих районах. Це узгоджувалося з гіпотезою водного льоду.

Останнє відкриття допоможе астрономам краще знаходити запаси води і на інших безповітряних небесних тілах. Найближчою метою для таких досліджень може слугувати астероїд Церера, з яким зблизиться зонд Dawn у лютому 2015 року. !zn