Солодка їжа робить людей дурнішими

© Андрій Товстиженко, DT.UA
Після "цукрової дієти" піддослідні, які одержували добавку у вигляді жирних кислот, рухалися повільніше, не могли ясно мислити і згадати, як вийти з лабіринту.

Американські вчені підозрюють, що надмірне вживання цукру може сприяти зниженню здатності до навчання і запам'ятовування інформації. Принаймні, саме до такого висновку прийшли фахівці університету Каліфорнії в Лос-Анджелесі. Результати проведеного ними дослідження опубліковані в Journal of Physiology.

Для роботи дослідники створили дві групи щурів. І тих, і інших протягом шести тижнів поїли розчином кукурудзяного сиропу з високим вмістом фруктози. При цьому гризунів у першій групі регулярно підгодовували добавкою омега-3-ненасичених жирних кислот, які стимулюють мозкову діяльність. Друга група щурів такого "десерту" не отримувала. Перед тим як розпочати експеримент, вчені протягом п'яти днів поміщали щурів у лабіринт, змушуючи їх вчитися шукати вихід. Туди ж їх помістили після закінчення 6-тижневого періоду.

Вчені: Цукор не менш шкідливий для здоров'я, ніж алкоголь і сигарети

За словами професора нейрохірургії Фернандо Гомеса-Пінілли (Fernando Gomez-Pinilla), після "цукрової дієти" гризуни, які одержували добавку у вигляді жирних кислот, рухалися повільніше, не могли ясно мислити і згадати, як вийти з лабіринту. У щурів з другої групи розвинулися ознаки стійкості до інсуліну - гормону, який контролює рівень глюкози в крові, а також відповідає за функціонування мозкових клітин.

Біологи відзначають, що споживання занадто великої кількості цукру може заважати інсуліну регулювати утилізацію клітинами глюкози. Така здатність інсуліну є невід'ємною умовою нормального ходу розумового процесу. "Наше дослідження показує, що зайве вживання фруктози шкодить мозку так само, як і тілу", - підкреслив Гомес-Пінілла. За його словами, підтримка високого рівня глюкози в крові протягом тривалого часу змінює здатність мозку сприймати нову інформацію і запам'ятовувати отримані дані.

"Отримані результати свідчать про те, що те, що ми їмо, впливає на те, як ми думаємо", - вказав учений. !zn