Половина європейських чоловіків є нащадками фараонів

© : кадр з к/ф "Королівство повного місяця"
Половина чоловіків, які проживають у Західній Європі, є нащадками єгипетських фараонів і, зокрема, родичами Тутанхамона. Робота дослідників з центру генеалогічних досліджень i GENEA поки не опублікована в науковому журналі. Коротко про неї пише Reuters.

Біологи проаналізували ДНК, виділену з муміфікованих останків Тутанхамона. Зокрема, вони вивчали так звані гаплогрупи - певні сукупності фрагментів ДНК, які успадковуються спільно і тому передаються з покоління в покоління практично незмінними. Вчені виявили на Y-хромосомі Тутанхамона гаплогрупи під назвою R1b1a2 - вона зустрічається приблизно в половини чоловіків із Західної Європи, а в
деяких країнах частка родичів фараона наближається до 70 відсотків (наприклад, у Франції цю гаплогрупи несуть 60 відсотків чоловіків, а в в Іспанії - 70 відсотків). Серед сучасних єгиптян частка носіїв гаплогрупи R1b1a2 становить менше одного відсотка.

Дослідники вважають, що загальний предок Тутанхамона і європейських чоловіків, що мають гаплогрупи R1b1a2, жив на Кавказі близько 9,5 тисяч років тому. Носії "фараонської" гаплогрупи почали міграцію в Європу приблизно 7
тисяч років тому.

Вивчення гаплогруп дає вченим інформацію про те, як відбувалися міграції людей в давнину. Крім того, певні гаплогрупи можуть бути "зчеплені" з тими чи іншими захворюваннями, і аналіз цього зв'язку дозволяє фахівцям розробляти нові методи діагностики цих хвороб.

Тутанхамон - син фараона Ехнатона, який прославився своїми релігійними реформами. Матір'ю Тутанхамона, ймовірно, була рідна сестра Ехнатона. Вчені вважають, що нащадок близькоспорідненого шлюбу страждав від розщеплення піднебіння і, ймовірно, від інших захворювань. Тутанхамон зійшов на трон у віці 10 років і правив до своєї смерті, яка настала приблизно в 19-річному віці.