Науковці з'ясували, що "совами" не стають, а народжуються: відкрито ген сну

Європейські вчені виявили, що соньками не стають, ними народжуються. За словами дослідників з Німеччини і Британії, звичка спати до опівдня і довго валятися у ліжку передається генетично.

Тепер у тих, хто регулярно просипає роботу, з'явилося наукове виправдання, повідомляє британська телерадіокомпанія BBC.

Дослідники з університетів Едінбурга і Людвіга-Максиміліана (Мюнхен, Німеччина) провели експеримент на виявлення гена сонливості, в якому брали участь 10 000 осіб із Хорватії, Голландії, Італії, Естонії, Німеччини і Оркнейських островів (Шотландія). Науковці брали у кожного аналіз ДНК і просили розповісти про те, скільки часу потрібно учасникам експерименту на те, щоб виспатися. При цьому мова йшла виключно про вихідні дні, коли людям не потрібно було нікуди поспішати.

Виявилося, що ті учасники експерименту, в крові яких було виявлено ген ABCC9, щодня сплять на 30 хвилин довше за тих, у кого цього гена немає. Таким чином, якщо пересічному жителю Європи потрібно 8 годин для повноцінного відпочинку, то "генетичним сонькам" - як мінімум, на півгодини більше. Найчастіше, щоправда, люди з ABCC9 проводять у ліжку по вихідних від дев'яти до 11 годин. Вчені підрахували, що ген сонливості є у кожного п'ятого європейця.

За словами професора Джима Вілсона з Університету Едінбурга, в майбутньому відкриття ABCC9 може допомогти штучно регулювати кількість необхідних людині годин сну на добу. Науковець додав, що за сонливість відповідають більше 20 генів, але нещодавно відкритий ABCC9 грає в цьому питанні визначальну роль. Окрім того, говорить біолог, звичку подовгу валятися у ліжку часто прищеплюють людині "занадто добрі" батьки.

Люди "просипають" близько третини свого життя. За словами європейських вчених, чим більш неординарною особистістю є та чи інша людина, тим більше її режим сну відхиляється від норми. Наприклад, Маргарет Тетчер вистачало всього чотирьох годин, щоб виспатися, а Альберту Ейнштейну для цього було потрібно не менше одинадцяти годин.