Люди почали грати на музичних інструментах 40 тис. років тому

© kreditkarte.com
Дослідники з Оксфордського університету зуміли визначити час виготовлення примітивних сопілочок, які були знайдені на півдні Німеччини. Таким чином, ця країна є не тільки батьківщиною Баха і Бетховена, а й «батьківщиною музики».

Британські вчені, які використовуючи передові технології історичного датування, з'ясували вік кісток тварин, знайдених на місці перебування древньої людини у печері Гайссенклестерле. Вона розташована у гірському хребті Швабський Альб на півдні Німеччини, у районі верхньої течії річки Дунай. Жителі цієї печери належали до оріньякської культури, яка існувала в Європі і південно-західній Азії між 33 і 45 тисячами років тому.

В ході розкопок поселень древніх людей у печері Гайссенклестерле поряд з кістками тварин, знаряддями праці і предметами стародавнього мистецтва були знайдені кілька примітивних сопілочок. Зроблені з порожнистих кісток, вони мають характерні отвори, явно вказують на те, що це були музичні інструменти.

Раніше вчені не могли точно датувати фрагменти кісток, знайдені в печері. Однак зараз нові технології дозволили фахівцям з Оксфорда встановити, що вік поселення давніх людей становить 42-43 тис. років. Таким чином, дудки з печери Гайссенклестерле виявилися найбільш стародавніми з усіх досі знайдених музичних інструментів, заявляють вчені.

Професор Тюбінгенського університету Нік Конрад, який брав участь в розкопках, високо оцінив висновки британських вчених. «Ці результати відповідають гіпотезі, яку ми висунули кілька років тому, - сказав професор Конрад. - Згідно з нею, річка Дунай була ключовим коридором, по якому люди і технічні інновації проникали в центральну Європу 40-45 тис. років тому. Гайссенклестерле - одна з декількох печер в цьому регіоні, в яких були знайдені важливі зразки індивідуальних орнаментів, фігуративного мистецтва, містичних зображень та музичних інструментів. Нове датування доводить стародавність оріньякської культури у Швабії», - вважає вчений.

Результати дослідження були опубліковані у міжнародному «Журналі людської еволюції» (Journal of Human Evolution). !zn