Фізики отримали стабільну магнетрику

© Turkmenistan.karakum.net
Група фізиків зуміла дослідним шляхом отримати стабільні струми магнітних монополів. Ця властивість називається магнетрикою. Монополь передбачив Поль Дірак іще в 1930-х роках. Уперше фізики зуміли отримати монополь у 2009 році.

Магнітний монополь - гіпотетична частка, особливістю якої є ненульовий магнітний заряд. Прикладом може слугувати порівняння одного з полюсів магніту за відсутності іншого. Протягом майже 70 років магнітні монополі вважали виключно теоретичними сутностями, але в 2009 році їх зуміли отримати дослідним шляхом. Магнітні монополі були зафіксовані в спіновому льоді з титанату диспрозію (Dy2Ti2O7). Назва «спіновий лід» відображає той факт, що в речовині, яка перебуває в цьому стані, спіни атомів організовані так само, як протони в звичайному водяному льоді.

Фізики довели, що при температурах, близьких до абсолютного нуля (мінус 273,15 градуса Цельсія), спіни атомів титанату диспрозію вибудовуються таким чином, що частина з них обернені в одну сторону, а частина - в іншу. Отже, утворюються ніби два полюси магніту, не прив'язані до конкретного фізичного носія.

У новій праці науковці не просто змогли викликати магнетрику, а й зуміли створити умови, в яких можна підтримувати стабільний струм магнітних зарядів - магнетрику - протягом хвилин. У ході експериментів дослідники з'ясували, що поведінка рухомих магнітних зарядів багато в чому подібна до руху електричних зарядів.

Наразі не зрозуміло, яке практичне застосування може мати відкриття. Але дослідження цього явища дозволить розширити уявлення науковців про фізичну природу речей.

За матеріалами Science News