Фізикам вдалося отримати новий ізотоп антигелію

Фізикам з групи STAR вдалося вперше отримати ядро ​​ізотопу антигелію-4. Відкриття здійснили під час роботи з релятивістським коллайдером важких іонів RHIC, розташованим у Брукхейвенській національній лабораторії.

У своєму дослідженні науковці вивчали зіткненнями іонів золота з енергією 300 гігаелектронвольт. Загалом вони здйснили аналіз мільярда подібних подій (тобто зіткнень іонів), у результаті якого їм вдалося достовірно зареєструвати появу 18 ядер антигелію-4, тобто елементарної частинки, що складається з двох антипротонів і двох антинейтронів.

Уперше антигелій (ідеться про антигелій-3) отримали радянські науковці в 70-х роках минулого століття. Двійник цього елементу - гелій-4 - на Землі є найпоширенішим ізотопом цього елементу.

За словами дослідників, у рамках їхнього досліду було отимано таку кількість антигелію, що добре узгоджуюється з теоретичними результатами. Це, зокрема, дозволяє науковцям зробити два висновки. По-перше, на появу нових видів антигелію найближчим часом чекати не варто - за розрахунками, в сучасних прискорювачів для цього не вистачить потужності.

По-друге, виявлення подібного антиелементу в космосі означатиме, що, або в космосі існують інші, невідомі людству, схеми отримання антиматерії, або ця антиматерія залишилася після утворення Всесвіту. Для пошуку подібних частинок запропоновано використати, наприклад, альфа-магнітний спектрометр AMS, який американський шатл Endeavour доставить на Міжнародну космічну станцію.

За матеріалами arXiv.org