Астрономи зафіксували злиття зірок

© football.ua
Астрономи вперше стали свідками злиття двох зірок в одне утворення.

Предметом вивчення науковців став об'єкт під назвою V1309. Уперше його виявили в 2008 році. У серпні 2008 року яскравість світіння цього об'єкта зростала протягом місяця, й, урешті-решт, він став світити в 10 тисяч разів яскравіше, ніж спочатку. Для того, щоб таку яскравість почало випромінювати наше Сонце, йому необхідно стати в 30 тисяч разів яскравішим. Далі V1309, протягом декількох місяців, повернувся до вихідного рівня світіння.

Додатково до власних спостережень автори нової праці проаналізували дані, отримані в ході Оптичного експерименту з гравітаційного лінзування, який проводила обсерваторія Варшавського університету. В ході цього експерименту спостерігали регіон неба, в якому також знаходився об'єкт V1309. Виявилося, що з 2002 до 2010 року світність цього об'єкта періодично змінювалася, й науковці зробили висновок, що він це дві зірки, які обертаються одна навколо одної з періодом 1,4 дня. Відповідно, різке зростання яскравості V1309 у 2008 році астрономи інтерпретували як злиття двох світил.

На сьогодні науковці не можуть побачити, якою є новонароджена зірка - її структура має відрізнятися від «звичайних» світил, оскільки V1309 майже цілком схована в хмарах матерії, викинутої при злитті. Проте астрономи мають намір найближчим часом досліджувати об'єкт за допомогою оптики телескопа Hubble.

За матеріаламиScience News