Астрономи зафіксували сліди «поїдання» планет зірками-білими карликами

© Андрій Товстиженко, DT.UA
Коли на червоного гіганта перетвориться Сонце, воно поглине Венеру і Меркурій. Чи потрапить в його надра Земля - невідомо, але очевидно, що поверхня нашої планети перетвориться на випалену пустелю.

Хімічний склад пилових поясів навколо чотирьох зірок-білих карликів показав, що ці зірки колись знищили свої планети, схожі на Землю, пишуть британські астрофізики в статті, прийнятій до друку журналом Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Білими карликами називають залишки старих «вигорілих» зірок невеликої маси, що позбавлені власних джерел енергії. Білі карлики виникають на кінцевій стадії еволюції зірок з масою не більше 1,4 маси Сонця. В кінцевому рахунку в білого карлика перетвориться і наше світило.

Борис Генсіке з британського університету Уорвіка і його колеги за допомогою телескопа «Хаббл» досліджували хімічний склад атмосфери чотирьох білих карликів PG0843 +516, PG1015 +161, SDSS 1228 +1040 і GALEX1931 +0117, навколо яких існували уламково-пилові диски.

Результати показали, що у складі цього пилу домінують кисень, магній, залізо і кремній - чотири елементи, з яких на 93% складається Земля. Крім того, виявилося, що в цих кільцях дуже мала частка вуглецю, що також відповідає хімічним параметрам Землі і планет земної групи.

«Те, що ми бачимо сьогодні на цьому білому карлику, розташованому в декількох тисячах світлових років від нас, може бути картиною далекого майбутнього Землі. Коли зірки, подібні Сонцю, закінчують свій життєвий шлях, вони роздуваються, перетворюючись на червоного гіганта», - говорить Генсіке.

Коли на червоного гіганта перетвориться Сонце, воно поглине Венеру і Меркурій. Чи потрапить в його надра Земля - ​​невідомо, але очевидно, що поверхня нашої планети перетвориться на випалену пустелю. На наступній стадії Сонце скине оболонку і перетвориться на білого карлика, що призведе до дестабілізації орбіт планет, до зіткнень між ними. !zn