Астрономи виявили в космосі формування нової планети, яке відбувається в цей час

© eugenyshultz.livejournal.com
Науковці виявили в космосі свідчення того, що в реальному часі відбувається формування нової планети.

Процес утворення планети відбувається навколо світил з газопилового диска, який залишається після формування самої зірки. Гравітація, що діє на матеріал диска змушує його «злипатися» в грудку, яка потроху збільшується в розмірах. Планети, що утворилися, обертаються навколо зірки і збирають на себе залишки пилу і газу. Так, поступово, в диску навколо світила утворюються кільцеві «прогалини».

Ця стадія еволюції планетних систем триває дуже недовго (за астрономічними мірками), тому помітити її непросто. Автори нової роботи аналізували дані, отримані на інтерферометрі масиву телескопів Very Large Telescope в Чилі. Науковці спостерігали зірку Т Хамелеона, віддалену від Землі на відстань 350 світлових років. Це дуже молоде світило - за оцінками фахівців, його вік становить близько семи мільйонів років (для порівняння, Сонцю зараз більше 4,5 мільярда років).

Дослідники виявили навколо Т Хамелеона газопилової диск - його внутрішній край віддалений від зірки приблизно на 20 мільйонів кілометрів. На відстані одного мільярда кілометрів від світила в диску розташована кільцеподібна «прогалина», яку, з високою ймовірністю, залишила планета або ж коричневий карлик (цим терміном називають об'єкти, маса яких більше за масу планет-гігантів й занадто мала для запуску реакцій термоядерного синтезу, характерних для зірок). Визначити, який саме об'єкт обертається навколо Т Хамелеона, науковці поки не можуть - сучасна техніка ще не дозволяє бачити всі планети безпосередньо. Хоча кілька разів фахівцям вдавалося це зробити. Крім того, астрономи навіть змогли прямо одержати спектр позасонячної планети.

За матеріалами ESO