Внесені в Раду законопроекти про національну поліцію неприйнятні для українських реалій

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Внесені в Раду законопроекти про національну поліцію неприйнятні для українських реалій При реформуванні МВС варто врахувати європейський досвід © mjayit.blogspot.com
Обидва законопроекти потребують суттєвого доопрацювання.

На поточний момент у Верховну Раду направлено для розгляду кілька законодавчих ініціатив щодо реформування МВС: проект закону "Про поліції і поліцейської діяльності"(№1692-1), внесений групою депутатів, а також законопроект народного депутата Ю. Луценка "Про Національну поліції"(№1692) , пишуть правозахисники Володимир Жмінько, Євген Захаров, Олег Мартиненко в статті для ZN.UA.

Не зважаючи на те, що обидва законопроекти мають багато загальних положень, але по суті ці документи досить різні.

"Один законопроект (№1692-1) визначає коло правоохоронних органів, які повинні підпорядковуватися оновленому МВС України, їхню організаційну структуру та систему підпорядкування, включаючи серед інших органів і Національну поліцію. Інший проект (№1692) стосується створення лише одного з правоохоронних органів - Національної поліції - і регламентує її діяльність. Не дивно, що обидва законопроекти зареєстровані як альтернативні, що свідчить про змагальність авторів і небажання узгоджувати свої позиції", - зазначають автори.

Разом з тим, як пишуть автори, в європейських країнах поряд зі звичними законами про поліцію існує широке коло інших національних поліцейських законів, які базуються на результатах практичної діяльності, перспективного моделювання і розрахунку алгоритмів взаємодії, а також пілотних проектах по апробації. Всі перераховані аспекти відсутні в українській практиці.

Для належного реформування українського законодавства потрібно визначити положення, які повинні бути закріплені. Зокрема, на основі європейської практики автори пропонують розробити ряд законопроектів, які умовно можна розділити на три групи: 1) рамковий Закон про МВС України, завдання якого визначити юрисдикцію і структуру МВС, обов'язки та повноваження міністра, розмежувати повноваження між політичною та оперативної складової; 2) профільні закони по кожному з центральних органів виконавчої влади, які структурно входять в МВС, але мають оперативну автономію і бюджетно-фінансову незалежність; 3) закон про поліцейських службовців України, завдання якого - визначити і врегулювати загальні питання повноважень та правового статусу тих поліцейських службовців України, які носять уніформу, мають право застосовувати зброю і наразі називаються "атестованим складом".

Детальніше про недоліки зазначених законопроектах і рекомендації щодо реформування МВС читайте у статті ZN.UA "Яким повинен бути закон про національної поліції".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі