Інвестиції на рейді - Макрорівень - dt.ua

Інвестиції на рейді

26 квітня, 17:00 Роздрукувати Випуск №16, 26 квітня-10 травня

Одеський порт, який стрімко втрачає показники в останні три роки, блокував вхід іноземній буксирній компанії. У боротьбі за власний буксирний бізнес керівництво одеської філії АМПУ знехтував відносинами з турецькою контейнерною лінією і тепер може втратити чергове джерело вантажопотоку.

© Європейська правда

Днями начальник Одеської філії АМПУ Ігор Ткачук та його заступник Олександр Зубик заблокували першу буксирну операцію світового гіганта P&O Maritime Ukraine. Це сталося під час пробного заходження в Одесу турецької контейнерної лінії TurkonLine. Чи позначиться цей інцидент на довірі турецького оператора до українських гаваней, стане зрозуміло згодом.

P&O Maritime Ukraine з'явилася на буксирному ринку України у січні 2018 року. Вона належить компанії DP Group World (ОАЕ) – одного з найбільших глобальних операторів морських перевезень. P&O Maritime Ukraine працює в портах "Південний" і "Чорноморськ".

У середу, 24 квітня, компанія мала намір провести перше швартування в акваторії Одеського порту. Два буксири P&O Maritime Ukraine мали обслуговувати контейнеровоз SEDEF турецької контейнерної лінії TurkonLine, який вона проводила з допомогою судноплавної компанії Туреччини Kalkavan. Але майже шість годин буксири і контейнеровоз без видимих причин дрейфували біля входу в акваторію порту. При цьому контейнерний термінал був вільний і готовий у будь-який момент приступити до вантажно-розвантажувальних робіт. Турецький капітан неодноразово спілкувався з диспетчерською порту, але безуспішно.

SEDEF – фідерне судно, яке перевозить вантажі на короткі відстані між великою кількістю портів. Для такого судна питання розкладу – друге за важливістю після безпеки. В рамках фідерного сервісу простий навіть у 1--2 години є критичним запізненням і збиває графік заходів в інші порти.

Ігор Ткачук та Олександр Зубик тримали судна на рейді стільки часу не просто так. Вони, фактично, змусили агента передати заявку на швартування іній буксирній компанії – ТОВ "Прайм Едженсі". Тут же, немов за миттю чарівної палички, SEDEF зайшов в акваторію порту. Чари пояснюються просто: 35% в компанії "Прайм Едженсі" належить Олегу Червоних з Вінниці, давньому соратнику Ігоря Ткачука.

Керівництво Одеського порту в портових колах давно називають "вінницькими листоношами": Ткачук – виходець з Вінниці, де був депутатом міської ради, а до приходу в Одеський порт очолював "Укрпошту". При них фінансові показники порту різко пішли вниз. З 2016 по 2018 роки річний вантажообіг Одеського порту знизився з 25,2 до 21,6 млн тонн, а доходи від портофлоту – з 477 млн грн до 265 млн грн.

одесский порт диаграмма
DT.UA

Саме портофлот – основний предмет махінацій Ткачука та компанії. Сумнівні з точки зору закону схеми з державними буксирами він реалізує разом з Андрієм Марісовим – російським кримінальним авторитетом з солнцевського угруповання. Компанії-прокладки, які орендують державні буксири за заниженими тарифами, – фірмовий почерк Марісова. Крім вже згаданого ТОВ "Прайм Едженсі", за подібними схемами працюють ТОВ "Екофлот", ТОВ "Навир Сервіс", ТОВ "Таг Сервіс", ТОВ "Трастмарин", ТОВ "Одеса Портофлот" та інші "прокладки".

Андрій Марісов фігурує у кримінальній справі: СБУ підозрює його "в організації терактів і масових заворушень в Україні" ("Факти", 15 лютого 2019 р.). В його офісах проводилися обшуки, які підтвердили факти великих хабарів агентськими компаніям. Крім того, співробітники портофлоту Одеського порту в лютому цього року провели мітинг під офісом АМПУ з вимогами зупинити кримінальне беззаконня. Але все марно: Марісов і Ткачук спокійно продовжують свій незаконний бізнес.

Варто підкреслити, що інцидент шкодить не тільки Одеському порту і компанії P&O Maritime Ukraine. У свій час прихід DP World на український ринок став важливим сигналом для інших міжнародних інвесторів: в Україні можна розвивати бізнес, незважаючи на війну і складну політичну ситуацію. Зараз на державному рівні обговорюються більш широкі можливості залучення інвестицій від DP World. Якщо не зупинити свавілля з блокуванням роботи міжнародного гіганта – втрати для портової галузі будуть відчутними.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво