Сильніші разом - Міжнародна політика - dt.ua

Сильніші разом

13 вересня, 2013, 20:20 Роздрукувати Випуск №33, 13 вересня-20 вересня

ЄС вирішив пояснити українцям вигоди політики євроінтеграції

В Україні розпочалася кампанія "Сильніші разом" щодо інформування населення про зміст Угоди про асоціацію й зону вільної торгівлі з Європейським Союзом, про політику євроінтеграції й повсякденне життя ЄС. Що ж, давно вже на часі. А то в Україні здебільшого бачиш масштабні PR-акції опонентів вступу країни в Європейський Союз. Та тільки ініціював цю інформаційну кампанію не український уряд, як ми були вправі очікувати, а... ЄС: дипломати з єесівських країн разом з українськими партнерами з неурядових організацій та за сприяння українських відомств розповідатимуть українцям про переваги політики євроінтеграції і про те, як позначиться на економіці й бізнесі дія Угоди з Євросоюзом. 

Для ЄС це звична практика — супроводжувати свою роботу відповідною PR-кампанією. Незвичні умови її проведення. Пояснюючи причини появи ідеї "Сильніші разом", один із західноєвропейських дипломатів сказав: "Ми не живемо в ідеальному світі, де влада сама проводить інформаційну роботу зі своїми громадянами. Євросоюз не може сидіти й чекати від українського уряду, коли він почне працювати. Це не в наших інтересах. Ми — Євросоюз — зацікавлені у правдивій інформації про ЄС і політику євроінтеграції в Україні, оскільки угода важлива і для наших компаній".

Не можна не погодитися з оцінкою дипломатом "зусиль" офіційного Києва: українська влада, яка декларує своїм пріоритетом політику євроінтеграції, практично нічого не робить для того, щоб переконати українців у корисності цього зовнішньополітичного курсу. У результаті українці в масі своїй так і не знають, заради чого, власне, країна йде в ЄС і підписує з ним Угоду про асоціацію й зону вільної торгівлі. При цьому уряд постійно розробляє інформаційні концепції і програми. 

Протягом року Кабмін затвердив "План першочергових заходів щодо інтеграції України в Європейський Союз на 2013 р.", схвалив "Концепцію реалізації державної політики у сфері інформування й налагодження комунікації з громадськістю з актуальних питань європейської інтеграції України на період до 2017 р.", ухвалив "План заходів щодо публічного висвітлення основних параметрів і переваг зони вільної торгівлі між Україною і ЄС на 2013 р.". Ну, і..? Хтось бачить, як влада інформує українських громадян? На телебаченні запущено численні ролики? На вулицях масово роздають буклети? У держустановах, поліклініках, школах, жеках стіни завішано плакатами з описом переваг створення ЗВТ з ЄС? У яких пояснюється, наприклад, що після набрання угодою чинності на прилавках українських магазинів з'явиться більше товарів за доступнішими цінами. На вулицях поки що видно тільки безліч білбордів і ситілайтів "Українського вибору"...

Шкода, але в Україні активна інформаційна кампанія на підтримку політики євроінтеграції — діло рук свідомих, але нечисленних ентузіастів, а не влади. Чиновники у відповідь на докори кажуть: "інформаційна політика є, але немає грошей", "відомства реалізують політику в рамках своїх бюджетів". Але мало провести круглий стіл чи видати грубезні томи зі складними для читання статтями експертів. Треба доступною мовою донести до свідомості звичайного українця із найвіддаленішого хутора в Харківській області й високогірного села в Карпатах вигоди від співробітництва з ЄС. 

Ось, наприклад, з початку року неурядова організація — Інститут світової політики — з власної ініціативи розпочала інформаційну кампанію "Є краща сторона Європи". Проводячи "Вуличні євроуніверситети" в українській провінції, організовуючи конкурс карикатур, вивішуючи постери, експерти Інституту простою мовою пояснюють у регіонах "пересічним" українцям, для чого потрібна євроінтеграція, і як від зближення України і Євросоюзу виграють прості люди. Адже всі ми зацікавлені в тому, щоб у країні додержувалися права людини, здійснювалося верховенство права, не припинялася боротьба з корупцією, поліпшувався наш добробут, було чистішим довкілля. А саме це і є євроінтеграція. 

При цьому експертам з неурядової організації доводиться стикатися з потужною антиєесівською кампанією: у містах їх уже заздалегідь зустрічають намети комуністів із брошурами, де розповідається про колапс української економіки після підписання угоди з ЄС. Та ще й росіяни активно працюють на загальнодержавному рівні й в областях, на повну використовуючи свій інформаційний ресурс, пропагуючи Митний союз і дискредитуючи Європейський Союз. 

Так, наприклад, експерти інституту помітили, що в місцевих газетах з'явилися статті, де майже слово в слово повторюється теза — мовляв, "якщо в останні роки Україна експортувала в Європу 3 млн т пшеничного зерна, то тепер (після набрання угодою чинності. — Авт.) поставки пшениці в ЄС буде обмежено одним мільйоном". Це ж твердження доводилося їм чути й під час дискусій на вулицях. А насправді? На ці 3 млн т пшеничного зерна існує мито в 12 євро. Коли ж Україна створить ЗВТ з ЄС, це мито залишиться на ці 3 млн т експортованого зерна, а ще 1 млн т можна буде вивозити без цього збору...

Вдала маніпуляція фактами відбувається, зокрема, й тому, що мало хто з українців розбирається — а що воно, власне, таке, ця Угода про асоціацію й зону вільної торгівлі? Хто читатиме сотні сторінок документа? У мас-медіа ж розмови про євроінтеграцію йдуть переважно на тему — підпишуть угоду чи ні на Вільнюському саміті Східного партнерства. Але вже сьогодні треба обов'язково пояснювати, що означає для країни виконання підписаного документа, розповідати про нові правила ведення бізнесу в умовах жорсткої конкуренції з боку продукції з країн ЄС.

Президент Торгово-промислової палати України Геннадій Чижиков говорить про те, що угода важлива для малого й середнього бізнесу, оскільки великий і так уже працює на євросоюзівському ринку. Але погодимося з очільником представництва Європейського Союзу в Україні Яном Томбінським: "зірки" на Україну відразу не впадуть. Мусимо говорити й про проблеми, які виникають у зв'язку з імплементацією угоди: не всі сектори економіки відразу ж вступлять у "золоту добу". Низка компаній боротиметься за своє виживання, пристосовуючись до жорстких вимог і стандартів Євросоюзу. Але, в остаточному підсумку, угода сприятиме зростанню конкурентоспроможності української продукції. І це теж треба доступними засобами пояснювати українським громадянам.

Саме це й робитимуть українські експерти й дипломати з країн — членів Євросоюзу під час інформаційної кампанії "Сильніші разом". Адже тільки спільними зусиллями можна протистояти маніпуляціям і невігластву.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №47, 7 грудня-13 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво