Російська пропаганда за українські гроші - Внутрішня політика - dt.ua

Російська пропаганда за українські гроші

19 червня, 2015, 23:03 Роздрукувати Випуск №22, 19 червня-26 червня

Україна й далі фінансує окуповані території на Донбасі. Мова не про пенсії чи соціальні виплати, а про одну з найгірших складових теперішньої війни — інформаційну. Сепаратистські теле- й радіоканали, а також російська телепропаганда в так званій "ЛНР" досі транслюється за кошти України.  

 

Україна й далі фінансує окуповані території на Донбасі. Мова не про пенсії чи соціальні виплати, а про одну з найгірших складових теперішньої війни — інформаційну. 

Сепаратистські теле- й радіоканали, а також російська телепропаганда в так званій "ЛНР" досі транслюється за кошти України. Це з'ясувалося під час останнього скандалу навколо Луганської філії Київського концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення (РРТ) — структури, яка й раніше неодноразово згадувалася у ЗМІ. 

У грудні минулого року Луганська філія РРТ відмовилася переїхати з окупованого Луганська й налагодити свою роботу на контрольованій Україною території області. Згодом, після жорстких заяв із боку керівництва Луганської ОДА, філія начебто переїхала в Лисичанськ (місто на контрольованій Україною території поблизу адміністративного центру Сєвєродонецька), а її керівника В.Улезька звільнили за співпрацю з сепаратистами. Насправді ж відбулася лише юридична перереєстрація структури, Улезько пішов на лікарняний, затим узяв відпустку й залишився на своїй посаді. А вся філія (адміністрація, технічні служби, бухгалтерія — більше 40 людей) і не думала виїжджати з Луганська. Минулого тижня керівництво області поставило питання руба — працівникам філії до 12 червня відключити від електропостачання, припинити подачу сигналу й вивести з ладу обладнання концерну, що міститься на окупованій території, після чого переїхати на контрольовану Україною територію в Лисичанськ. У разі відмови (а що розпорядження лишиться проігнороване, було зрозуміло заздалегідь) працівники концерну мають бути звільнені. У відповідь Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації, до якої входить Концерн РРТ, заявила, що виконання такого рішення… призведе до негативних наслідків. Як пояснює Держслужба, виведення з ладу об'єктів РРТ на окупованій території, по-перше, призведе до істотного зменшення території мовлення всієї Луганської області (у тому числі й населених пунктів, контрольованих Україною. — В.М.). По-друге, об'єкти РРТ забезпечують роботу мобільних операторів та інтернет-провайдерів, завдяки чому "зберігається можливість незалежного інформування населення про сучасні події". По-третє, основним завданням працівників концерну на окупованій території, як запевняє Держслужба, є "саме збереження обладнання у робочому стані для можливості його використання після відновлення контролю над територією" (виділено редакцією)

Після такої відповіді напрошується один із двох висновків — або в Держслужбі спецзв'язку та захисту інформації не уявляють, що зараз відбувається на сході країни, або її керівництво відверто служить Путіну та його маріонеткам із так званої "ЛНР".

Слід нагадати, що відбулося в телерадіопросторі окупованих територій Луганщини після того, як там укоренилася "ЛНР". Усі українські телеканали й радіостанції, що транслювалися в аналоговому режимі, були відключені, а їх місце зайняли російські телеканали та місцевий сепаратистський "Луганск-24". Після цього відбулося переключення цифрового мовлення з українського на російське. Працівники Луганської філії РРТ особисто переключали кабелі та перенаправляли супутникові антени з українських на російські супутники, а обладнання, якого забракнуло (зокрема, нові мультиплекси для трансляції 27 цифрових каналів), у Луганськ завезли з Росії. Тепер із Луганська транслюється 16 аналогових і 27 цифрових телеканалів із антиукраїнською пропагандою. Відключенням українських телеканалів та забезпеченням трансляції російських особисто керував директор Луганської філії РРТ Улезько. 

Концерном РРТ розроблено спеціальну інструкцію для персоналу на випадок загрози захоплення об'єктів. Там чітко написано, що персонал має відключити живлення обладнання, відключити канали зв'язку від корпоративної мережі і за можливості заблокувати канали подачі програм. Після чого залишити об'єкт. Нічого цього зроблено не було, Луганська філія концерну РРТ просто перейшла на службу до сепаратистів. А найобурливіше те, що всі працівники філії, які забезпечили мовлення антиукраїнської пропаганди, отримували за свою роботу зарплату з України! І досі продовжують її отримувати! Гроші надходять на зарплатні картки, відкриті в Лисичанську після фіктивної перереєстрації концерну на контрольованій Україною території, а далі за різними схемами знімаються готівкою в Луганську. 

Запевнення Держслужби спецзв'язку та захисту інформації, буцім працівники Луганської філії концерну РРТ зберігають обладнання в робочому стані для можливості його використання після відновлення контролю над територією, — цинічна брехня. Це обладнання зараз на повну потужність використовується проти України. Працівники філії працюють на Путіна, отримують зарплату з КРРТ і сміються з України. Найкраще в цій ситуації почувається Росія — пропаганда на окупованих територіях здійснюється із захопленого українського обладнання, з допомогою українських фахівців, а оплачує все це Україна. Оперетковий уряд "ЛНР" тільки видає працівникам концерну якісь продуктові пайки і, можливо, преміальні "за якісно виконану роботу". 

Про те, що відбувається в Луганському медіапросторі, чудово знає керівництво Концерну РРТ в Києві. Але ні попередній гендиректор О.Півнюк (уже звільнений), ні теперішній перший заступник гендиректора В.Іщук не зробили нічого для виправлення ситуації. У січні нинішнього року СБУ за фактом незаконного використання потужностей Луганської філії РРТ для трансляції російських телеканалів відкрила кримінальне провадження за ч.1 ст. 258-3 Кримінального кодексу України (створення терористичної групи чи терористичної організації). Жодного ефекту від цього немає, — працівники Луганської філії продовжують працювати на терористів, Україна справно виплачує їм зарплатню, а керівництво концерну пояснює, що люди бережуть майно і що передавачі використовуються також для мобільного зв'язку й інтернету. Такі пояснення — не що інше як непереконлива відмовка. Левова частка інтернетпостачання на окупованих територіях здійснюється не через обладнання концерну РРТ, а оптоволокном. Що ж стосується мобільних операторів, то вони обслуговують себе самостійно. Якби працівники Луганської філії РРТ справді виконали інструкцію, розроблену на випадок захоплення обладнання концерну, то користі від цього Україні, навіть із урахуванням обмеження телевізійного мовлення на контрольованій Україною території, було б набагато більше, ніж шкоди. В інтересах України — щоб обладнання концерну на окупованій території взагалі не працювало. Як це зробити на практиці — не тема газетного матеріалу. Однак припинити фінансувати людей, котрі перейшли на службу до сепаратистів, Україна просто зобов'язана. А ще — притягнути до відповідальності керівників, які це фінансування дозволили.

До речі, мовлення з антиукраїнською пропагандою, що транслюється з Луганська, покриває частково й контрольовану Україною територію області. В деяких населених пунктах на лінії фронту (наприклад, у Станиці Луганській чи Щасті) практично не можна спіймати на антену український телеканал, тільки російські й сепаратистські. Однак на неодноразові звернення до концерну РРТ з вимогою налагодити трансляцію українського телебачення вздовж лінії фронту реакції не було. Видно, фінансування в концерну є тільки для робіт на окупованій території.

 
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво