Який електорат кращий — який курить чи живий?

Поділитися
Палити там само, куди приходять їсти й пити, — аж ніяк не обов’язкова річ.

«Партія регіонів «скурює» свій рейтинг?» - під такою назвою в DT.UA (№14, 2012 р.) було опубліковано колонку Ніни Григоренко. Очевидна мета публікації - призупинити дії нинішньої влади, спрямовані проти споживання тютюну жителями України. Кому вигідно - теж очевидно. Поява такої публікації вигідна, безумовно, тютюновій індустрії і, звісно, не горезвісному «національному виробникові», а транснаціональним тютюновим компаніям, які об’єдналися у спільній боротьбі за гроші з кишені українського курця.

Автор матеріалу продемонструвала підозрілу наївність в інтерпретації призначення тютюнової реклами. Виявляється, вона потрібна, щоб курці знали, що їм купити, а не для того, щоб молоді люди захотіли стати схожими на демонстровані рекламою образи. Курці ж знають свої сигарети, що називається, «за фотографією», і їм геть не важливо бачити навіть конкретні букви на упаковці, не кажучи вже про розглядання списку реалізовуваних марок.

Законопроект про заборону куріння в кафе, барах і ресторанах, який теж зазнав критики автора газетної публікації, насправді дуже прогресивний, і його ухвалення вітають у тому числі й курці. Вони розуміють, що палити там само, куди приходять їсти й пити, - аж ніяк не обов’язкова річ. Відомо, що майже всі курці хочуть колись перестати палити (у всіх опитуваннях дві третини курців відкрито признаються в цьому) і тому цінують заходи, які спонукають їх до цього. Наприклад, проведене 2010 року Київським міжнародним інститутом соціології репрезентативне опитування показало, що більшість курців підтримують як заборону тютюнової реклами, так і заборону куріння в громадських місцях.

Стосунки влади і виборців теж показано досить спрощено. Начебто влада не повинна думати про якийсь розвиток чи реалізацію планів, не кажучи вже про поліпшення здоров’я народу, а тільки про те, щоб задобрити виборця: хочеш курити - кури, хочеш напиватися - напивайся! Якийсь геть дурний і примітивний виборець виходить у зображенні Ніни Григоренко.

Але в одному вона має рацію. Справді, у східних областях Україні поширеність куріння набагато вища, більше залежних курців. Через це протягом останніх років, коли після початку здійснення ефективних заходів контролю над тютюном поширеність куріння стала скорочуватися, у східній, та й у південній частині України таке зниження відбувається повільнішими темпами. І це попри те, що деякі опитування показали велику поінформованість чоловіків-курців - жителів цих областей - про шкоду куріння для здоров’я. Отже, цим курцям, щоб подбати про своє здоров’я, потрібно більше діючих одночасно заходів, що допомагають їм відмовитися від куріння. І коли президент України і Партія регіонів здійснюють водночас і заборону реклами, і обмеження куріння у громадських місцях, і підвищення цін на сигарети, вони піклуються не тільки про жителів України взагалі, а насамперед про своїх виборців, серед яких досі дуже багато тих, хто курить і хоче відмовитися від куріння. Зниження поширеності куріння, яке спостерігається в Україні останніми роками, стало одним із чинників зниження смертності в усіх областях країни, включаючи і східні.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі