ОЛЕНА ФРАНЧУК: ЩОБ БУТИ ЗДОРОВИМИ, МИ ПОВИННІ ЗАХВОРІТИ НА СНІДОФОБІЮ

Поділитися
У четвер на екранах чотирьох телеканалів — ICTV, Новий, СТБ й M1 — з’явилися емоційні і навіть жорстк...

У четвер на екранах чотирьох телеканалів — ICTV, Новий, СТБ й M1 — з’явилися емоційні і навіть жорсткі ролики, що привертають увагу до проблеми СНІДу і розповідають про превентивні заходи, яких необхідно вжити в умовах зростання епідемії. Незвичайність події полягає не лише в тому, що у нас вперше з’явилася така якісна соціальна реклама, а в організаторі: це перша в нашій країні інформаційна кампанія, організована приватними особами з власної ініціативи і на власні кошти. Ініціював кампанію «Зупинимо СНІД!» благодійний фонд «АНТИСНІД», заснований Оленою Франчук за підтримки її чоловіка Віктора Пінчука.

Явище тим більш незвичне, що від дружини багатого і впливового чоловіка можна було очікувати традиційного ходу: відкриття косметичного салону, фітнес-клубу, мережі бутиків, але не організації соціально спрямованої кампанії. Втім, зрозуміти Олену не складно. Про причину її кроку ми можемо здогадуватися: у минулому одна з топ-менеджерів Приватбанку і компанії «Київстар» упевнена у своїх організаторських здібностях і зі зрозумілих багатьом жінкам причин не визнала достатнім для себе статус дочки Президента України і дружини мультимільйонера. Сімейний бюджет відкривав перед Оленою Франчук широкий вибір можливостей для самореалізації. Відійшовши від українських досить міщанських стандартів поведінки дружин заможних чоловіків, вона зробила цивілізований вибір на користь розвитку соціального проекту боротьби зі СНІДом. І ось чому. «Моїй дочці — п’ять місяців, синові — 12 років, — пояснює вона. — Мене хвилює їхнє майбутнє і майбутнє їхніх однолітків. Сьогодні в нашій країні існує серйозна проблема, яка набирає гостроти з кожним днем, — це поширення ВІЛ-інфекції та СНІДу. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, в нас уже інфікований один відсоток населення країни, тобто кожен сотий. Захиститися від цієї небезпеки можна, лише змінивши поведінку людей, їхнє ставлення до проблеми. Тоді як замовчування може призвести до непоправних наслідків».

Справді, стрімке зростання пандемії ВІЛ/СНІДу в Україні фахівці, крім решти чинників, пояснюють відсутністю у громадян навіть мінімальних знань про проблему. Недавнє дослідження, проведене соціологічною службою Центру Разумкова, виявило разючі речі. Виявляється, 3,5% населення нічого не знають про ВІЛ-інфекцію та СНІД. І хоча більшість із необізнаних — люди старшого й літнього віку (серед інших вікових категорій їх від 1% до 1,7), гострота проблеми анітрохи не меншає. Майже 65% усіх опитаних перебувають у щасливій упевненості, що проблема СНІДу їх не торкається зовсім, оцінюючи свої шанси заразитися як низькі і вкрай низькі. Причому так думає не лише переважна більшість людей зі старших вікових груп, а й особи так званого репродуктивного віку.

Разючі й уявлення співвітчизників про способи зараження ВІЛ. Більшість, у тому числі й більш як половина нібито «просунутої» молоді, впевнені, що найшвидше можна заразитися в лікарні, поліклініці чи стоматологічному кабінеті. Як можливі місця інфікування називалися перукарні (якщо йдеться про манікюр, то закиди небезпідставні), кафе, а також громадські туалети і транспорт — хоча про те, що довелося б витворяти в останніх, аби підхопити ВІЛ, можна лише фантазувати. Той факт, що вірус імунодефіциту, на відміну від, скажімо, кишкових інфекцій, не живе на свіжому повітрі і для зараження потрібен виключно сексуальний контакт або пряме потрапляння в кров, відомий далеко не багатьом. Від такої безграмотності — нехтування елементарними нормами безпеки і нетерпимість до самих ВІЛ-інфікованих.

Тому, за словами Олени Франчук, головна мета нинішньої кампанії і самого фонду — домогтися того, щоб люди перестали сприймати проблему СНІДу як чужу і далеку (сьогодні ВІЛ вийшов за рамки груп ризику і загрожує практично кожному), викоренити забобони і припинити дискримінацію людей, уражених хворобою. Наступний крок «АНТИСНІДу» — благодійний концерт (він відбудеться вже 12 грудня в Національній опері України) усесвітньо відомих музикантів диригента Володимира Співакова та співачки Джессі Норман, усі кошти від якого підуть у київський дитячий будинок «Берізка», де живуть ВІЛ-інфіковані діти. Крім організації інформаційних кампаній і благодійних концертів, у планах фонду — фінансування проектів, безпосередньо спрямованих на профілактику і лікування ВІЛ/СНІДу. На це фонд нинішнього року виділив 200 тис. грн., а в майбутньому планує витратити вп’ятеро більше.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі