Залізниця України на межі "обвалу", 60% вантажних вагонів потрібно терміново списувати - експерти

Поділитися

Дві третини вантажних вагонів Укрзалізниці є вкрай небезпечними для експлуатації, оскільки, перевищили можливий термін експлуатації, заявив експерт громадської організації "Європатруль" В'ячеслав Коновалов. Експерти стверджують, що в таких умовах залізничну галузь чекає "обвал" - коли частота аварій стане настільки щільною, що практично повністю заблокує рух поїздів, пише "Ділова столиця".

"Сьогодні періодично відбуваються "сходи", бандажі летять, колісні пари летять, лопаються рами, тому що закуповують китайські запчастини. В цьому проблема: з одного боку проводять тендери прозорі, красиві. Виграють за низькою ціною, а потім виходить, що частина вагона – це найдешевша китайська "припарка", яку ткни пальцем, і вона протикається", - пояснив В'ячеслав Коновалов.

"У галузі близько третини дійсно хороших вагонів. У решти – продовжувався термін служби. І, при наявності надлишку вагонів, їх би "Укрзалізниця" повинна була б списати в утиль", - заявив глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.

За його словами, приватні вантажовласники могли б швидко закупити нові вагони, однак, не бачать у цьому сенсу. Оскільки, Укрзалізниця за останні роки знизила оборотність рухомого складу майже в 2,5 рази. Значна частина вагонів простоює на товарних станціях.

"Судячи з усього, ця тенденція збережеться. Отже, вантажовідправникам, знадобитися ще більше вагонів. Приватні оператори і ринок докуповують вагони, але їх нестача зумовлена оборотністю, а погана оборотність – браком тяги. А ось з дефіцитом тяги ринок боротися не може. Жоден приватний оператор не може купити локомотив", - підкреслив Олександр Криворучко.

Як вважають експерти ринку, існує ще одна проблема погіршує оборотність вантажних вагонів, а найбільше скупчення їх на трьох залізничних станціях – Кривий Ріг ПРД, Кривий Ріг - головний, Кривий Ріг – сортувальний. Станції не можуть вчасно забезпечити їх завантаження внаслідок чого збільшується простій вагонів і створюється їх дефіцит для інших напрямків. Для поліпшення ситуації було б доцільним введення Укзалізницею конвенції, яка дозволить поліпшити ситуацію з перевезеннями вантажів в цілому.

На думку В'ячеслава Коновалова, українській залізниці не впоратися з дефіцитом вагонів без приватних закупівель. Те, що в УЗ закуповують списаний російський рухомий склад - не вирішує проблему, оскільки, такі вагони потребують капітального ремонту, а система постачання запчастин глибоко корумпована і поставляє, як правило підфарбовані старі і відпрацьовані деталі. Минулого року СБУ розкрила одну з таких схем.

Експерти вважають, що "мотлох" на колесах не тільки несе загрозу масових аварій, але і здатний завалити експортну кампанію-2019. Нинішній дефіцит рухомого складу не дасть шансів ні аграріям, ні ГМК вивезти заплановану продукцію на експорт.

"Високий ризик того, що через залізницю економіка почне втрачати величезні гроші. Це почалося минулого року. І цьоо року тенденція збережеться", - впевнений Олександр Криворучко.

Він додав, що Укрзалізниці потрібно зайнятися парком тяги: оновити локомотиви, збільшити їх кількість. А модернізацію рухомого складу залишити приватникам - вони зроблять це швидше і ефективніше.

Поділитися
Підготував/ла Ирина Знась
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі