У забігу за новорічними подарунками лідирують ірландці

Поділитися
Старт передноворічній лихоманці, як зазвичай, було дано у перший робочий день після американського свята Дня Подяки — 28 листопада...

Старт передноворічній лихоманці, як зазвичай, було дано у перший робочий день після американського свята Дня Подяки — 28 листопада. Цього дня найпопулярніші сайти віртуальної торгівлі відвідали 17,2 млн. чоловік — на 29% більше, ніж за аналогічний понеділок 2004 року.

Точну кількість людей, які кинулися за подарунками в звичайні магазини, підрахувати набагато складніше. Проте американська Національна федерація роздрібної торгівлі вперше за останнє десятиріччя переглянула свій прогноз на передноворічний сезон у бік підвищення: якщо у вересні її експерти очікували, що на різдвяні подарунки американці цього року витратять на 5% більше, ніж минулого, то нині уже названо цифру в 6%. Причина — зниження ціни на бензин, який тільки за останній тиждень подешевшав на 9,5 цента і коштує зараз 2,20 дол. за галон.

Щоправда, велика армія скептиків стверджує, що цей райдужний прогноз не збудеться, і американці не зможуть дозволити собі викинути «під ялинку» 439,53 млрд. дол. Адже зима цього року може бути дуже холодною, отже, рахунки за опалення житла виявляться вищими. Та й економіка США, яка зараз справляється з позахмарними цінами на нафту й непомірними витратами в Іраку набагато краще, ніж очікували аналітики, усе-таки не надто стимулює значне підвищення передноворічних витрат.

Не надто райдужний стан економіки гальмує і зростання передсвяткової торгівлі в Європі. Тільки ірландці продемонстрували готовність викласти на святкування Нового року аж на 8% більше, ніж торік. В Іспанії приріст очікується на рівні 6%, а у Великобританії, найімовірніше, обсяги продажів залишаться на торішньому рівні. Зате голландці, італійці, португальці й німці зможуть дозволити собі значно менші витрати — відповідно на 5,6, 6 і 9%. Адже тільки в Ірландії 86% споживачів переконані в тому, що 2006 року їхнє економічне становище не погіршиться чи навіть поліпшиться. Інші ж європейці не такі оптимістичні.

Природно, аналітиків цікавлять не лише загальні суми витрат, а й конкретні статті передсвяткових витрат. Наприклад, середній британець викладе 310 фунтів стерлінгів на подарунки, 161 фунт — на їжу з випивкою і ще 144 фунти — на організацію дозвілля, зокрема, і вечірок. Разом — 615 фунтів стерлінгів. Торік підсумкова сума була практично такою самою — 614 фунтів, проте розподілялася вона трішечки не так: більше — на подарунки, менше — на вечірки. В решті європейських країн інші пріоритети. Французи, наприклад, готові обмежити себе у випивці та частуванні, аби лишень забезпечити гідні подарунки своїм дітям. Британці та голландці ж, навпаки, збираються зекономити саме на дитячих подарунках.

Можливо, на таке рішення вплинуло оприлюднення результатів дослідження, яке показало, що маленький британець знаходить під ялинкою подарунків у середньому на 332 фунти стерлінгів. 181 фунт витрачають близькі родичі й друзі, іншу суму викладають батьки. 25% цих подарунків, загалом на суму в 870 млн. фунтів, не доживають і до березня, ще третина ламається впродовж наступних трьох місяців. І лише менш як 10% мають шанс дочекатися наступної ялинки. Зато якби батьки щороку заощаджували на подарунках хоча б по 50 фунтів стерлінгів, відкладаючи їх на депозит, то до повноліття їхнього чада набігла б зовсім не іграшкова сума в 1400 фунтів стерлінгів...

Проте цього року на подарунках дітям мало хто економитиме. Тим паче що майже 60% батьків по всьому світові вже давно мають список бажаних покупок, яких від них чекають (навички складання таких списків діти мають уже з трьох років). На щастя як самих батьків, так і підприємств роздрібної торгівлі, ніякого «обов’язону» (на кшталт незабутніх тамагочі чи Фурбі) цього року немає. Найчастіше надходять замовлення на МР3-плеєри, цифрові фотоапарати та ігрові приставки. Мобільні телефони, навіть найостанніших моделей, і CD-плеєри «сповзли» до самого низу «гарячої десятки» дитячих подарунків. Десь посередині перебувають традиційні Барбі та ще не всім звичні Робораптери.

Коли брати до уваги товари, які найчастіше шукають у віртуальності, то найпопулярнішими «дорослими» подарунками цього року будуть портативні комп’ютери iPod, цифрові фотоапарати, дамська білизна, плазменні телевізори, коштовності та... австралійські валянки (останній писк глобальної моди — це незграбні, з вивернутими назовні швами чоботи з овечої вовни, в яких усе просунуте населення Землі мріє ходити й на пляж, і до офісу). Причому між тим, що дарують, і тим, що хочуть одержати в подарунок, цього року встановився надзвичайний паритет. Хіба що косметика найчастіше зустрічається серед тих товарів, які планують купити, ніж серед тих, котрі мріють одержати.

Не втрачають своєї популярності й «подарунки-враження». Більше того, найрозкішніші готелі швидко переорієнтувалися на нову клієнтуру. Як відомо, номери в них оформляють провідні дизайнери, і весь декор номера зазвичай є ексклюзивним. Не дивно, що гості, провівши райський уїк-енд на шовкових простирадлах і лебедячих подушках, не хочуть розставатися з такою розкішшю. Старанно проаналізувавши перелік усіх тих предметів, що найрегулярніше зникають із номерів, адміністрація готелів вирішила включати їх не лише в рахунки, а й у спеціальні каталоги. І тепер можна не намагатися крадькома засунути ексклюзивні бра вартістю в 2,5 тис. дол. у свою валізу, а цілком офіційно купити їх через спеціальний веб-сайт готелю.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі