У Азарова готові "розібрати на металобрухт" українську ГТС, якщо Росія перестане нею користуватися
14 вересня, 2011, 14:39
Поділитися
Україна хоче ясності від Росії і ЄС щодо подальшої перспективи використання української газотранспортної системи, заявив прес-секретар прем'єр-міністра України Миколи Азарова Віталій Лук'яненко.
"Якщо Росія будує обхідні трубопроводи навколо України, Україна хоче отримати ясну відповідь, чи розраховує надалі Росія використовувати українську ГТС .... І від Європи Україна хоче дізнатися, які ж плани щодо українського маршрутного транзиту газу", - сказав В. Лук'яненко журналістам, озвучуючи позицію українського прем'єра в зв'язку з початком запуску Росією "Північного потоку".
За його словами, що якщо Росія не збирається використовувати українську ГТС, то її утримання для України нерентабельне, її доведеться демонтувати або використовувати в інших цілях.
В. Лук 'яненко відзначив унікальну складову української ГТС, а саме - наявність підземних газових сховищ, які забезпечують абсолютно стабільні і гарантовані поставки газу в західну Європу за будь-яких обставин.
"На обхідних маршрутах Росії, оскільки вони морські, таких можливостей немає і вони схильні до ризиків погодних катаклізмів, полому компресорних станцій", - сказав він.
"У разі припинення транспортування газу українським маршрутом Західна Європа вступає в зону підвищеного енергетичного ризику", - передав слова М. Азарова його прес-секретар.
У свою чергу міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко висловив упевненість, що введення в експлуатацію «Північного потоку» на Україну "істотно не позначиться" (25 травня глава «Газпрому» Олексій Міллер заявив, що з запуском «Північного потоку» і «Південного потоку» транзит газу через Україну може скоротитися на 60 млрд кубометрів на рік).
Зокрема, як писало ZN.UA, за оцінками експертів, навіть якщо Росії і вдасться реалізувати всі проекти («Північний» і «Південний» потоки, а також європейський Nabuccо), - то переваги в умовах конкуренції газових поставок все одно отримає той маршрут, який буде гарантувати мінімальні витрати - а це буде український маршрут.
При цьому Україна також сподівається, що Євросоюз підтримає конкуруючий проект Nabucco.