«ТЯГОВА СИЛА» НОВОГО ТИСЯЧОЛІТТЯ ВИРОБЛЯЄТЬСЯ В КОЛОМНІ

Поділитися
Криза... залізничного жанру Середина 90-х для залізниць пострадянських країн стала періодом тяжкого випробування «на знос» — і в прямому, і в переносному значенні цього слова...

Криза... залізничного жанру

Середина 90-х для залізниць пострадянських країн стала періодом тяжкого випробування «на знос» — і в прямому, і в переносному значенні цього слова. Значний спад виробництва в багатьох галузях промисловості не оминув і транспортного машинобудування.

Ситуація, вочевидь, найбільш ускладнилася на межі тисячоліть, коли ринок об’єктивно зажадав від залізниць зростання пасажирських і вантажних перевезень. Навіть морально і фізично застарілого, відсталого від вимог часу парку локомотивів стало катастрофічно бракувати. Так, російські експерти вже 1999 року оцінювали дефіцит тепловозів та електровозів на своїх залізницях більш ніж у 50%! В Україні вантажні локомотиви випускаються в Луганську, але з «тяговою силою» для пасажирських поїздів ситуація була, мабуть, ще складнішою, ніж у росіян.

Ринок потребував виробника, здатного подолати величезний дефіцит специфічного товару. Ринок потребував лідера. І можна було б сказати, що такий лідер з’явився, але — набагато точніше: традиційний лідер просто підтвердив своє лідерство, започатковане понад сотню років тому.

Традиція — першими робити нове

Коломенський завод (а нині — ВАТ «Холдингова компанія «Коломенський завод») має давню і багату історію. Заснований 1863 року, він постійно випереджав конкурентів, першим відповідаючи на виклики часу. З 1903 року завод одним із перших у Росії освоїв серійне виробництво дизельних двигунів. Першим у світі сконструював і побудував річковий теплохід 1907-го, а 1932-го — першим у СРСР — електровоз.

Протягом усієї своєї тривалої історії підприємство було багатопрофільним. Окрім тепловозів та електровозів, у Коломні випускають електростанції, дизелі й дизель-генератори. Завод цілком автономний — тут створено повний цикл виробництва, що охоплює всі технологічні процеси, необхідні для випуску готової продукції: металургійне, заготівельно-зварювальне, механоскладальне, допоміжне. Коломенський завод знаменитий у світі своєю конструкторсько-технологічною і лабораторно-експериментальною базою, висококваліфікованими спеціалістами в галузі локомотивобудування та дизелебудування.

У 80-ті роки минулого століття для залізниць тут щороку випускалося понад 70 серійних машин, однак у кризові 90-ті випуск зменшився до 10. Продукцію виробляли, але через відсутність коштів залізниці не могли її оплатити. Однак саме в ці роки спеціалісти і конструктори заводу активно розробляли новинки. Так було створено оригінальну екіпажну частину локомотивів, що не має аналогів у світовій практиці, надекономічні дизелі.

Останню новинку завод презентував на початку цього місяця. Це — тепловоз нового покоління ТЭП70А потужністю 4 тис. кінських сил. Висока надійність забезпечується комп’ютерною діагностикою вузлів та систем. Пробіг між техобслуговуванням двигуна збільшено більш ніж учетверо, але головна перевага новинки — значно нижче навантаження на екологічне середовище.

Нинішнє впевнене становище на ринку зажадало значного переустаткування й інвестицій. Лише за минулі півтора року обсяги інвестицій у виробництво й удосконалення технологій становили понад 6 млн. дол. Головним інвестором переоснащення підприємства став новий акціонер — російська транспортна компанія «Северстальтранс». Втім, витрати інвесторів і зусилля менеджерів не пропали марно. І на сьогодні інвестиційний портфель Коломни оцінюється до 2010 року в 65 млн.

Контракти лідера

Сьогодні Коломенський завод, що активно нарощує виробництво дизельних двигунів, пасажирських магістральних тепловозів та запчастин до них, цілком по праву вважається в СНД провідним. Нині потужності заводу можуть забезпечити потреби в новій високоякісній і високонадійній продукції не лише міністерства шляхів сполучення Росії — основного свого замовника, а й потреби залізниць в інших країнах. Коломенські тепловози та дизелі купують Україна, Білорусь, Узбекистан, Монголія. На пострадянському просторі із заводом намагалися конкурувати американці (корпорація General Electriс) та швейцарці (компанія Bombardier). Однак ринок пасажирських локомотивів у СНД залишився за Коломною.

Втім, завод успішно конкурує не лише на рідних просторах, а й у далекому зарубіжжі. Торік розпочалося постачання дизелів для залізниць Німеччини. Великий контракт став результатом тендера і чотирирічних порівнянних випробувань. Дизелі, зроблені в Коломні, виграли змагання у дизелів американської компанії Caterpiller та німецької МАK-Krupp. І хоча саме Німеччина — батьківщина дизеля, продукція Коломни з успіхом витримала тест на надійність, простоту в обслуговуванні й економічність. І, що дуже важливо, вона цілком відповідає європейським екологічним стандартам.

Останніми роками завод демонструє більш ніж упевнене зростання виробництва. За дев’ять місяців поточного року обсяги реалізації підприємства зросли на понад 25%. Прогнозовано 2002-го обсяги виробництва становитимуть 60 млн. дол. (для порівняння: 2000-го цей показник був на рівні 40 млн. дол.).

Черговим успіхом заводу можна вважати укладання стратегічного контракту з міністерством шляхів сполучення РФ. Відповідно до його умов, Коломна стає основним виробником дизелів та пасажирських тепловозів для російської залізниці, і вже наступного року МШС одержить 26 тепловозів. Далі обсяги планомірно зростатимуть — до 120 тепловозів та більш як 600 дизельних двигунів 2010 року. Інакше кажучи, на той час із воріт підприємства щотри дні виходитиме новий сучасний тепловоз!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі