Транспортна галузь: підсумки-2011 і плани-2012

Поділитися
За минулий рік в Україні всіма видами транспорту було перевезено майже 650 млн. тонн вантажів, що на 9,2% перевищує показник попереднього року.

За минулий рік в Україні всіма видами транспорту було перевезено майже 650 млн. тонн вантажів, що на 9,2% перевищує показник попереднього року (595 млн. тонн). Таким чином, зростання обсягів перевезень у галузі випередило не тільки динаміку економіки в цілому (за даними Держстату, зростання ВВП за 2011 рік становило 5,2%), а й промисловості (7,3%).

Найбільша питома вага у валових показниках транспортників традиційно припадає на залізничників, які забезпечили в січні-грудні 2011 року перевезення 468 млн. тонн вантажів (72% загального обсягу). Однак найбільший приріст було зареєстровано в інших секторах галузі. Одне із найбільш значущих досягнень, записаних собі в актив транспортниками торік, - збільшення на 20,8% транзиту в морських торговельних портах (до майже 40 млн. тонн проти 33 млн. 2010-го). Значною мірою, за словами віце-прем’єр-міністра України - міністра інфраструктури Бориса Колеснікова, це стало результатом максимально гнучкої тарифної політики, яка цілеспрямовано реалізовувалася протягом року. Зберегти наявні і залучити додаткові вантажопотоки вдалося в тому числі й завдяки наданню транзитерам тарифних преференцій (знижок у розмірі від 18 до 50% від граничних акордних ставок плати за виконання вантажно-розвантажувальних робіт з транзитними вантажами в українських портах).

Ще одним лідером приросту вантажоперевезень став автомобільний транспорт (плюс 12,7% за 2011 рік). До слова, торік в Україні відремонтовано і побудовано понад дві тисячі кілометрів автодоріг.

А от у сфері пасажирських перевезень найшвидше нарощував показники авіатранспорт. Пасажиропотік через вітчизняні аеропорти зріс торік на 21,7% (з 10,2 до 12,5 млн. чоловік). При цьому вітчизняні авіаперевізники записали у свій актив майже півторамільйонне збільшення кількості перевезених пасажирів (з 6,1 до 7,5 млн. чоловік, або на 22,9%).

За словами Бориса Колеснікова, на збільшення обсягів перевезень вплинуло в тому числі і введення в експлуатацію в аеропортах напередодні Євро-2012 нових об’єктів та реконструкція існуючих (завдяки чому Україна може похвалитися аеропортами міжнародного рівня в чотирьох містах - Харкові, Донецьку, Києві і Львові). У результаті за рахунок розвитку міжнародних і внутрішніх регулярних рейсів зросли й обсяги пасажирських перевезень. Серед чинників, які впливають на показники роботи українських авіакомпаній, - розширення маршрутної мережі, збільшення інтенсивності польотів на вже існуючих напрямках.

Так, вітчизняні оператори відкрили 13 нових регулярних маршрутів (сьогодні дев’ять українських авіакомпаній здійснюють рейси у 48 країн). А приріст кількості перевезених ними пасажирів на міжнародних авіарейсах виявився майже півтораразовим (до 4,3 млн. чоловік, плюс 42% порівняно з 2010 роком).

Також на українському ринку торік з’явилося десять нових іноземних авіаперевізників (усього їх сьогодні 56 із 33 країн), два з яких (італійська Wind Jet і Fly Dubai з ОАЕ) належать до категорії low-cost.

***

Усі вищезазначені показники мають гарні шанси значно швидше зростати в майбутньому. Адже коли йдеться про основні стратегічні переваги України, традиційно згадуються пов’язані з її географічним положенням грандіозні можливості саме в транспортній сфері. Однак майже всі двадцять років незалежності були періодом розчарувань і втрачених можливостей практично в усіх секторах - залізничних, морських, автомобільних і авіаперевезень. Почасти «завдяки» неадекватній державній тарифній політиці. Але також через викликаний постійним дефіцитом капітальних вкладень поступовий занепад інфраструктури: залізниць і вокзалів, автомобільних доріг і митних терміналів, авіаційних і морських портів. І в цьому контексті підготовка до проведення Євро-2012, хоч би скільки її критикували за дефіцит участі приватного капіталу і залучення недержавних інвестицій, прогнозуючи мільярдні прямі збитки, дає гарний шанс на якісний прорив. Залежно від того, як завтра або через п’ять років споруджувана нині інфраструктура буде використовуватися.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі