ЩЕ ОДНА ІНОМАРКА УКРАЇНСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА OPEL ПОГОДИВСЯ НА ПОВНЕ, А НЕ ВИКРУТКОВЕ СКЛАДАННЯ АВТОМОБІЛІВ В УКРАЇНІ І... ЗМІНИВ СИСТЕМУ ПРОДАЖІВ

Поділитися
Контракт на ексклюзивний імпорт і початок виробництва на ЗАЗі автомобілів Opel було підписано між українською та німецькою сторонами прямо на прес-конференції...

Контракт на ексклюзивний імпорт і початок виробництва на ЗАЗі автомобілів Opel було підписано між українською та німецькою сторонами прямо на прес-конференції. Прийняли відразу дві угоди. Перша. Компанія Adam Opel AG, Українська автомобільна корпорація (в особі ТОВ «УкравтоЗАЗ-Сервіс») і Запорізький автомобілебудівний завод (ЗАТ «ЗАЗ») підписали договір про імпорт, остаточне складання, дистрибуцію та обслуговування ряду автомобілів марки Opel на території України. Відповідно до цієї угоди, Запорізький автозавод виконуватиме складання автомобілів марки Opel моделей Vectra, Astra і Corsa із ввезених у країну машинокомплектів, а також здійснюватиме дрібновузлове виробництво (зварювання, фарбування, складання) автомобілів моделі Astra на заводі в Запоріжжі.

Друга. Компанію «УкрАвтоЗАЗ-Сервіс» призначено ексклюзивним авторизованим імпортером і дистриб’ютором автомобілів Opel, запасних частин та припасів до них і відповідальною за реструктуризацію й управління наявною мережею дистрибуції та сервісу автомобілів німецької марки в Україні.

Вже з весни нинішнього року ЗАТ «ЗАЗ» складатиме автомобілі Opel кількох моделей (Vectra, Astra і Corsa). Інші моделі, менш популярні в нашій країні, — Omega, Zafira, Speedster, а також нову для вітчизняного ринку — Meriva — імпортуватиме «УкрАвтоЗАЗ-Сервіс».

Зварювати кузови, а також фарбувати і складати модель Astra планують наприкінці 2003-го або на початку 2004 року. Всі складені автомобілі продаватимуться лише в Україні. А якщо рівень переробки автотовару в нашій країні (внесок місцевого виробництва) перевищить 50% від ціни готової машини, можливі поставки в інші країни, зокрема в Росію. Такий порядок визначено угодами між Україною та іншими країнами СНД.

Контракт став знаковим для автомобільного бізнесу країни з трьох причин. По-перше, у цьому разі іноземний автовиробник надав можливість випускати сучасні автомобілі в Україні. За час незалежності таке траплялося лише тричі: 1998 року корейська корпорація Daewoo Motors створила з «АвтоЗАЗом» спільне підприємство; 2001 року чеська Skoda видала ліцензію на виробництво легковиків цієї марки на закарпатському «Єврокарі»; і 2002 року Mercedes почали складати на іллічівській філії ЗАЗу. Але ще жодного разу іноземний виробник зі світовим ім’ям не давав дозволу на повне, а не «викруткове» складання автомашин. Якщо цей проект здійсниться за затвердженими планами і якість українських Opel буде не набагато нижчою від якості німецьких машин (а без впевненості в цьому Adam Opel AG не став би підписувати контракт), українська промисловість доведе свою спроможність на світовому ринку.

По-друге, у ЗАЗу з’являється вагома причина, щоб українська влада визнала його головним виробничим суб’єктом, який розвиває українську автопромисловість (навіть сьогодні, за повідомленням прес-служби «Укравто», завод замовляє комплектуючі у 404 підприємств країни). А це підстава для збереження підприємству податкових пільг (звільнення від сплати ПДВ, мит на ввезення комплектуючих, податку на прибуток, землю), які уряд має намір скасувати у зв’язку зі вступом України у Світову організацію торгівлі.

По-третє, вперше за останні роки автовиробник зі світовим ім’ям змінив у нашій країні сформовану за десять років систему поширення своєї продукції. Раніше марку Opel в Україні представляли 13 незалежних дилерів, якими керували з головного офісу в Німеччині. Тепер поставками автомобілів дилерам «завідує» один імпортер. При цьому Adam Opel AG не створив в Україні власне дочірнє підприємство, а віддав усі повноваження щодо представлення своєї торгової марки в нас місцевому підприємству. Хоча зазвичай світові концерни на важливих для них ринках створюють власні представництва. Безперечно, «Укравто», частиною якого є новий дистриб’ютор Opel, має багатий досвід представлення іномарок в Україні. Дочірні структури «Укравто» вже кілька років представляють у нашій країні автомобілі таких концернів, як DaimlerChrysler, Toyota, Nissan, а також ЗАЗ і ВАЗ.

Новий проект також має кілька цікавих особливостей, що свідчать про обережність німецьких партнерів. Так, Adam Opel AG не викупив частину власності ЗАЗу (двома місяцями раніше акції українського підприємства, що належали збанкрутілій Daewoo, викупила швейцарська інвестиційна компанія Hiersh & CIE). Не оголосив Opel і про розмір інвестицій, які німецька компанія має намір вкласти в український завод. Його представники повідомили, що величина інвестицій обмежиться вартістю зварювального устаткування, поставленого в Запоріжжя для зварювання кузовів Opel Astra, а також послуг з його налагодження та навчання персоналу заводу. При цьому контроль за створенням нових дилерських пунктів Adam Opel AG залишив за собою — імідж виробника він постарається утримати на найвищому рівні. Не зроблять автомобілі Opel черговим українським «народним автомобілем»: уже сьогодні зрозуміло, що ціни на українські Opel Astra не стануть нижчими, ніж на Daewoo Lanos, які складають на ЗАЗі. Оголошено, що вироблені в Україні Opel у середньому будуть дешевшими за німецькі всього на 10%. Тобто якщо німецька Astra у базовій комплектації коштує 10 тис. євро, то її український варіант коштуватиме 9 тисяч. Чи купуватиме український споживач машини за такою ціною, покаже час. А поки що плани випуску всіх трьох моделей Opel до кінця 2003 року — на рівні 4—4,5 тис. машин. Далі — залежно від потреб ринку.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі