Сандалії для авто

Поділитися
Вибір літніх шин — питання не з легких, як може видатися на перший погляд. Асортимент, представлений в магазинах, широкий...

Вибір літніх шин — питання не з легких, як може видатися на перший погляд. Асортимент, представлений в магазинах, широкий. Тут є «взувачка» і для гарного асфальту, і для аквапланування, і для бездоріжжя...

Калюжа і розпечений асфальт

Звісно, щоб не купувати собі чотири-п’ять комплектів літніх шин на всі випадки життя, слід старанно проаналізувати свої потреби. І коли можна з великою часткою імовірності припустити, що маневрувати в піску вам не доведеться, то маневрів у зливу чи по мокрому асфальту не уникнути нікому. До речі, тонка плівка води на асфальті за своїми характеристиками може бути дуже близька до криги: якщо шина не забезпечує своєчасного й якісного відведення води з контактуючої поверхні, уникнути заносів буде непросто.

Деякі водії воліють заощаджувати і «докочують» поношену зимову гуму влітку, вважаючи, що коли взимку на ній добре їздити, то влітку — зовсім чудово. Однак дорожні й температурні умови зими та літа в нашому кліматі серйозно різняться. Узимку гума «бореться» з кригою, снігом і холодним асфальтом, улітку — з калюжами та розпеченою дорогою. У принципі «докатати» зимову гуму весною—влітку можна. Проте за високих температур (а для зимової гуми температура вище від 10—15° C — висока) гума стає надзвичайно м’якою, і під час розгонів-гальмувань швидко стирається, збільшуючи при цьому витрачання пального. Адже сили тертя ніхто не скасовував. А коли згадати, що зимову гуму зазвичай купують вужчу, аніж літню, і швидкості в теплу пору року значно вищі, ніж узимку, то використання зимової гуми на літній дорозі серйозно позначиться як на керованості, так і на безпеці руху.

Літні шини, на відміну від зимових, роблять із твердіших сортів гуми. Вони жорсткіші й здатні забезпечити нормальне зчеплення коліс із поверхнею розпеченої дороги.

Коли згадати про всесезонні шини, то, зважаючи на їхню універсальність, слід сказати, що зі своїм завданням вони впораються гірше, ніж спеціалізовані шини для конкретного сезону. Не кажучи вже про те, що кілометраж, на який вистачить шин, приблизно однаковий, тобто на ту відстань, де «зітруться» комплект літніх і комплект зимових шин, якраз вистачить двох комплектів «всесезонок». І економія, швидше за все, буде тільки за рахунок «перевзування» автомобіля, приносячи в жертву керованість.

Зовнішній вигляд і керованість

Повернімося до літніх шин. Найважливіший чинник, що свідчить про якість зчеплення колеса з дорогою, — малюнок протектора. Найкраще зчеплення забезпечує шина, що має асиметричний рисунок. Глибина рисунка свідчить про її здатність зберігати зчеплення під час аквапланування: що більша глибина рисунка, то більш керованим буде автомобіль на мокрій дорозі. Нанесення спеціальних канавок для відведення води поліпшує аквавластивості гуми. Такі шини зазвичай маркірують Rain (дощ) або Aqua (вода). Шини з V-подібним рисунком протектора найкраще підійдуть для сухого асфальту. Однак придатні до літньої експлуатації і ті й другі. Коли ж ваші літні шини не нові, не забувайте контролювати глибину протектора — щоб мати уявлення про поведінку автомобіля в складних дорожніх умовах.

Зростання популярності автомобілів підвищеної прохідності (SUV Sport Utility Vehicle) позитивно позначається на зростанні ринку шин для позашляховиків. Причому специфіка така, що найчастіше позашляховики використовують для їзди містом, тому попит на високошвидкісні шини 4х4 з індексом швидкості V (до 240 км/год) великий. Згідно з дослідженнями компанії Fulda, для поїздок по рельєфній або пересіченій місцевості свій транспорт використовують не більш як 2% власників автомобілів-позашляховиків. Тому коли доводиться вибирати між дорожніми шинами, універсальними (для грунтової дороги з твердим покриттям) і шинами для бездоріжжя, не завжди варто купувати шини з найбільш виразним рисунком. Бо якщо вони чудово себе покажуть у лісі, то на мокрій дорозі гальмівний шлях буде значно більшим, не кажучи вже про шумність. Утім, ніде правди діти — позашляховик із максимально рельєфними шинами на вигляд значно агресивніший і стильніший.

«Зелені» і «прикольні» шини

Компанії — виробники шин усерйоз борються за покупця, пропонуючи найширший спектр «взуття» для автомобілів і постійно розвиваючи технології. Компанія Michelin розробила «зелені» шини зі зменшеним опором коченню. За підрахунками фахівців, на подолання кочення йде до 20% витрачання палива у легкових автомобілів і до 30% у вантажних. Для наочності опір коченню можна уявити у вигляді ухилу в 1%, який доводиться постійно долати автомобілю. Що ж дає використання «зелених» шин? По-перше, відчутну економію пального, по-друге — скорочення викиду в атмосферу шкідливих вихлопів CO2.

Компанія Goodyear пропонує своїм клієнтам шини RunOnFlat. Технологія, застосована для виготовлення цих шин, дозволяє автомобілю продовжувати рух на проколотому колесі зі швидкістю до 80 км/год на відстані не менш як 80 км. При цьому на керованості прокол практично ніяк не позначається, хіба що більш досвідчені водії зможуть помітити, що автомобіль трохи «веде» у бік проколотого колеса, тому виробники настійно рекомендують використовувати ці шини на автомобілях, оснащених датчиками тиску в шинах, аби не пропустити сам момент проколу.

Наздогнати і перегнати?

А що ж у нас? В Україні два великі виробники шин: ЗАТ «Росава» (м.Біла Церква) і ВАТ «Дніпрошина» (м.Дніпро­пет­ровськ). Перед ними стоїть завдання сьогодні наздогнати своїх іменитих іноземних конкурентів за технологіями. Так, «Дніпрошина» уже здійснила програму модернізації устаткування із залученням компанії Matador Machinery (яка входить до групи Continental), що дозволило запустити виробництво цільнометалокордних (ЦМК) шин, які відповідають сучасним вимогам, для вантажних автомобілів. Нова лінійка легкових і легковантажних шин на новому обладнанні Matador відповідає сучасним вимогам споживача за швидкісними показниками, економічністю, керованістю.

ЦМК-шини порівняно зі звичайними мають кращі показники зносостійкості й опору механічним ушкодженням, різняться гарною керованістю, а можливість кількаразового відновлення протектора і збільшення вантажності на 10—15% дозволяє казати про їхню економічність.

Слід зазначити, що тільки 43% випущеної продукції ВАТ «Дніпрошина» реалізує в Україні. Решта — за кордоном. Близько 43% продукції поставляють до країн СНД і понад 14% — у країни далекого зарубіжжя (у більш ніж 40 країн світу). У даний момент шини, вироблені ВАТ «Дніпрошина» у рамках нової програми, уже поставляють європейському споживачеві через дистриб’юторську мережу компанії «Матадор». До кінця 2007 року планується представити легкові шини нового покоління.

Коментари

Валерій Засоба,
комерційний директор
ВАТ «Дніпрошина»:

— Нині «Дніпрошина» продовжує реалізацію програми технічної модернізації підприємства, яка складається з двох етапів. Перший етап — освоєння виробництва високошвидкісних вантажних ЦМК-шин, призначених для сучасних магістральних автофургонів і автобусів, — уже реалізовано. Реалізація другого етапу пов’язана з упровадженням нових розробок легкових і легковантажних шин, співвідношення ціни й якості яких дозволить новинкам посісти гідне місце в середньому ціновому сегменті.

На ринках України і Росії ВАТ «Дніпрошина» є одним із головних гравців у всіх основних сегментах ринків, крім сегмента легкової шини, за рахунок своєї спеціалізації на виробництві шин аграрного призначення — нішовий гравець на світовому ринку.

Наші основні конкуренти: ВАТ «Белшина», холдингові компанії ТОВ «Сибур-Русские шины», ВАТ «Нижнекамскшина» і ВАТ «Амтел-Фредештайн».

У 2006 році помітно зросли обсяги продажу в країни Балтії, Західної і Східної Європи, Азії й Америки. При цьому на вітчизняному ринку було реалізовано в грошовому вираженні 40,61% випущеної продукції, на ринку СНД — 42,23%, у країнах далекого зарубіжжя — 17,6%.

Олег Жмуро,
президент
ТОВ «Технооптторг»:

— Автомобільний парк збільшується з кожним роком, відповідно зростає і попит на шини. Однак є відмінності в різних сегментах ринку. Наприклад, у сегменті вантажних шин йде певне скорочення попиту на шини через поступове переорієнтування ринку на легковантажні шини, ринок яких плавно зростає. Помітно збільшилися обсяги продажу шин для легкових автомобілів. Однак частка українських виробників у цьому сегменті поки невелика. На жаль, за якістю вітчизняні шини ще відстають від західних.

Утім, у цілому якість українських шин поступово поліпшується. Заводи модернізують, підвищуючи загальну культуру виробництва. Приміром, завод «Дніпрошина» нинішнього року планує модернізувати виробництво легкових шин. Якість же вироблених підприємством вантажних шин цілком відповідає світовому рівневі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі