Рішення комісії з імпорту нафтопродуктів зняло загрозу зростання цін на бензин

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) про те, щоб не вводити мита або квоти на імпортні нафтопродукти, зняло загрозу зростання цін на бензин і дизпаливо, у результаті якого споживачам довелося б витратити на паливо додатково близько 13 млрд грн на рік.

Про це в своїй статті для ZN.UA пише директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

При цьому автор зазначає, що для нього залишається загадкою, навіщо вітчизняне галузеве міністерство і виробники нафтопродуктів прирекли себе на протистояння з європейцями, до яких нібито не мали претензій.

«На мою думку, таку стратегію вибрали, щоб, по-перше, спробувати „закрити“ ринок у найкоротший термін запровадженням попередніх мит після 45 днів від дня початку розслідування, по-друге, щоб не виділяти конкретних країн (наприклад, щоб не називати Росії) і, по-третє, попросити по максимуму, а наприкінці вийти на обмеження тим чи іншим способом „хоча б“ відносно Біло­русі», - говорить юрист міжнародної юридичної компанії Mayer Brown (Бельгія) Микола Мізулін, наголошуючи, що насправді вибраний механізм розслідування не передбачає запровадження імпортних мит проти окремих країн-експортерів.

С.Куюн припускає, що саме ця «помилка» багато в чому визначила поразку ініціаторів спеціального розслідування. Деталь­ні результати роботи МКМТ, на жаль, недоступні, але з різних джерел удалося відтворити список основних аргументів, на яких базується рішення цієї комісії.

На загальну думку, основним доказом стала неідентичність переважного обсягу імпортних і вироблюваних в Україні нафтопродуктів. А точніше, імпорт був вищої якості, ніж українські нафтопродукти. Так, якщо з-за кордону до нас надходили бензин і ДП стандарту Євро-4 і Євро-5, то, наприклад, бензин по Євро-4 Лисичанський і Кременчуцький НПЗ почали випускати лише цього року.

Другим ключовим моментом, який багато в чому випливає з першого, стали ціни на імпортні нафтопродукти стандартів Євро-4 і Євро-5. «Ціни на якісний імпорт були вищими за ціни на паливо українських НПЗ, тож не могли бути проблемою для українських виробників», - зазначає один із співрозмовників ZN.UA.

Ще одним важливим моментом у розслідуванні стала також загроза одержати відповідні торговельні санкції з боку країн - експортерів нафтопродуктів (йдеться про суму близько 2 млрд. дол. на рік) у разі застосування Україною спеціальних заходів проти цих країн.

Крапку ж у процесі поставила очевидна неминучість зростання цін і можливий дефіцит нафтопродуктів у разі ліквідації імпорту. «Українські НПЗ конт­ролювали 95% ринку, і це не вберегло нас від кризи в розпал весняної посівної 2005 року», - говорить співрозмовник, обізнаний з нюансами обговорення питання мит у рамках МКМТ.

Детальніше читайте в свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Сергія Куюна «Ринок нафтопродуктів: несподіваний позитив».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі