ПРОСПЕКТОМ КАРЛА МАРКСА У ТРОЛЕЙБУСІ?

Поділитися
Громадський транспорт Дніпропетровська нагадує хворого на мігрень: не смертельно, але неприємно. Хоча тимчасово болю позбутися можна...

Громадський транспорт Дніпропетровська нагадує хворого на мігрень: не смертельно, але неприємно. Хоча тимчасово болю позбутися можна. На це, певно, й розрахована чергова кампанія з перебудови, затіяна торік восени особисто міським головою і покликана очистити центр міста від маршрутних таксі та, як наслідок, вихлопних газів. Справді, близько 500 мікроавтобусів 18 маршрутів донедавна щодня перетинали головну вулицю міста. Нині — лише двохсотметровий відтинок від центрального вокзалу до центрального ринку «Озерка».

З 1 травня нинішнього року вже впродовж усього проспекту Карла Маркса стрункими рядами рухатиметься виключно «рогатий» муніципальний транспорт, а також службові й приватні транспортні засоби городян. Тим самим народ своїми «півкарбованцями» підніме до краю занепале комунальне підприємство «Дніпрміськелектротранс». Приблизно так можна тлумачити прийняте 21 листопада 2002 року рішення сесії Дніпропетровської міськради №2436 «Про стан пасажирських перевезень у місті й дотримання вимог транспортного законодавства України».

Об’єктивно кажучи, проблему доставки городян у будь-яку точку міста уже кілька років як розв’язано. Проте є запитання.

Ще два роки тому трохи більше тисячі мікроавтобусів цілком забезпечували потреби дніпропетровців. Нині понад дві тисячі одиниць оновленого майже наполовину парку мінівенів неспроможні перевезти в години пік усіх охочих. Вгамовуючи свій транспортний голод у ранкові й вечірні години, багато хто прибирає в салонах позу четвертої літери алфавіту.

Таку невідповідність кількості і якості місцева влада пояснює просто. Мовляв, даішники примусили перевізників прибрати «зайві» крісла з салонів мікроавтобусів. Крім того, «убиті» незліченними вибоїнами дороги калічать машини, і дедалі більше «Мерседесів», «Газелей», за словами директора ТОВ «Ігрек» Михайла Клокуна, стають на ремонтно-відбудовний прикіл. Останніми роками несподівано розбагатіли студенти й пенсіонери, що нині віддають перевагу катанню виключно у маршрутних таксі.

Справжня причина полягає, звісно, в іншому. Швидше із суб’єктивних, ніж з об’єктивних причин для кожного маршруту визначено й установлено — за словами начальника управління транспорту Дніпропетровської міськради Андрія Ляшенка, невідомо ким (?) — норму в енну кількість мікроавтобусів. Голова Дніпропетровської обласної профспілкової організації Всеукраїнської незалежної профспілки Ігор Горбачов обурений вищезгаданим рішенням. Воно, на його думку, означає черговий транспортний переділ, влаштований «однією з протиборчих груп, що контролюють транспортні пасажирські перевезення в Дніпропетровську та області».

За великим рахунком, жителю глибоко начхати на організовані чи ні угруповання якого завгодно спрямування за умови, що вони не торкаються особистого або громадського добробуту. Але після затвердження виконкомівського рішення альтернативи в населення немає. Проїзд подорожчає, і щоб потрапити від центрального кінотеатру «Батьківщина» чи оперного театру на Лівобережний масив, треба спочатку добратися до вокзалу або ЦУМу муніципальним транспортом за 50 копійок, а потім за гривню чи ту ж таки півгривні додому. Можна, звісно, пішки. Але тоді, на думку профспілкового лідера, населенню доведеться «у негоду, поганими тротуарами й неосвітленими вулицями при тривожній криміногенній ситуації добиратися зайвих два-три квартали до зупинки «маршрутки».

Аналогічна ситуація з проїздом в інші віддалені райони. Додайте витрачений на поїздки в трамваї-тролейбусі час. При цьому Ігор Горбачов прогнозує поломки й навіть аварії трамваїв та тролейбусів і те, що «збільшення кількості пасажирів може пошкодити рухомий склад, ремонт якого може поглинути весь очікуваний прибуток і навіть більше». Плюс відключення «несподівано» електроенергії, що годує «рогатий» транспорт. Оскільки «Дніпрміськелектротранс» заборгував енергетикам понад 50 млн. гривень, аргумент, ясна річ, вагомий.

Одночасно транспортна ситуація на проспекті Карла Маркса погіршиться: переведення потоку маршрутних мікроавтобусів на прилеглі до проспекту вулиці викличе приплив у центр інших видів транспорту.

Крім того, цілком виправданий прогноз щодо збільшення кількості паркувань на проспекті Карла Маркса і, як наслідок, нові затори.

Особливо наголошуючи на справжніх незручностях, профспілковий лідер чомусь ані словом не обмовився про численні порушення водіями правил дорожнього руху на тому ж таки проспекті Карла Маркса. Забув він і статистику ДТП, відповідно до якої, мікроавтобуси з рейсовими номерами випереджають усі інші транспортні засоби. Чомусь у профспілок не доходять руки до обстоювання інтересів своїх 400 підопічних у відстроченні або зменшенні плати за жовті держномери, вартість яких нині коливається від 700 до 1000 гривень.

Авжеж, возити народ з одного кінця міста в інший через центр набагато вигідніше, ніж, скажімо, з масиву Фрунзенського до Нового мосту й назад. Отож і з’явилася «еліта», яка правдами й неправдами відвоювала найбільш «ласі» маршрути. З цієї причини середньодобовий пробіг однієї маршрутки в 300—350 км для одних означає збитки, для інших — пристойну рентабельність. З остаточним перекроюванням схеми маршрутів, особливо через центр Дніпропетровська, доходи перевізників істотно знизяться.

Щоб цього не сталося, дніпропетровська влада до розробки чергової, третьої протягом останніх чотирьох років, транспортної схеми міста залучили дві шановні установи — Харківський автодорожній та Дніпропетровський транспортний університети. Переможець конкурсу одержить 200 тис. бюджетних гривень і право перекроювати транспортні маршрути по-науковому. Це поки що в невизначеному майбутньому.

Зате достеменно відомо інше: незгодні з рішенням міськвиконкому не побояться влаштувати акції протесту, благо — у їхньої організації є солідний досвід.

Утім, міська влада має можливість для маневру. По-перше, те, що очистити проспект Карла Маркса від усіх маршрутних таксі нереально, визнав навіть начальник управління транспорту міськради Андрій Ляшенко. Тож виконання рішення слід було б скасувати або хоча б призупинити до розробки остаточної схеми транспортних потоків. А щоб вона була прийнятною для городян, треба провести щось на кшталт референдуму з попереднім усенародним обговоренням. Після чого, маючи остаточний варіант маршрутів, провести новий тендер на перевезення.

Усе б нічого, та на початку нинішнього року управління транспорту міськради уклало договори терміном на три роки з кількома великими перевізниками маршрутних таксі. Днями, за словами пана Ляшенка, він одержав розпорядження з міськради договори розірвати й укласти інший — із комунальним підприємством «Дніпрміськелектротранс»...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі