Підмога. Зниження автопродажів змусило дилерів розвивати автосервіс

Поділитися
Нині вже важко повірити, що ще навесні минулого року для того, щоб купити вподобаний новий автомобіль, потрібно було буквально записатися в дилери й чекати своєї партії...

Нині вже важко повірити, що ще навесні минулого року для того, щоб купити вподобаний новий автомобіль, потрібно було буквально записатися в дилери й чекати своєї партії. Мені, людині, яка не терпить жодних черг, це нагадало останні роки радянської епохи, коли ледь не вся торгівля трималася на чергах і списках. Автомобілі взагалі були на особливому рахунку. Щасливчики, які мали можливість купити нове авто, могли, досхочу покатавшись на ньому, продати його з хорошим наваром.

Часи змінюються. Нині дефіцитів — ні локальних, ні глобальних — більше не існує. Крім хіба що грошового. Автомобільний ринок скоротився приблизно вчетверо. Якщо торік продажі зашкалювали за 600 тис., то сьогодні найреалістичніші прогнози вказують на 150—170 тис. автопродажів, та й то з надією, що друга половина року буде активнішою за першу. Оператори автомобільного ринку не розраховують на ривок, але їм дуже хочеться дочекатися хоча б 10—20% приросту продажів. Решту забезпечить автосервіс, який для багатьох став непоганою підмогою в непрості часи. Концентрація зусиль дилерів на автосервісі збігається з інтересами автомобілістів, які давно мріють про належний рівень обслуговування. Саме нинішня криза дасть їм змогу його отримати.

Цінові війни

Сьогодні за покупця ведеться справжня війна. До цього продавців спонукають переповнені склади автомобілів, часто взятих у кредит. Причому головною зброєю в цій війні стала ціна.

«Ціни впали до межі. Попри це, покупці чекають іще більш низьких цінових рівнів. Їх мало цікавить, що за нинішніх умов заробітків на продажах практично немає ні в дилерів, ні в дистриб’юторів, — вважає директор зі стратегічного та корпоративного розвитку концерну «НІКО» Максим Рабинович. — Якщо раніше дилер у середньому заробляв до 10% на продажу автомобілів, то в останні роки його заробіток знизився до 6—8%. Нині ж нормальна націнка — 3—4%. Із цим практично неможливо вижити, з огляду також на те, що багато дилерів узяли кредит на розвиток».

Навіть за таких умов уподобання клієнтів не дуже змінилися. Водночас слід зазначити, що пригальмував у продажах преміум-клас. Потенційні покупці не купують таких автомобілів не через те, що немає грошей, — вони просто вичікують. Їх стримує непевність найближчого майбутнього. Однак аналітики переконані, що преміум-сегмент усе-таки зробить свої продажі. Йому безгрошів’я не загрожує, чого не скажеш про економ-сегмент, який багато в чому тримався на іпотеці. Нечисленні власники кешу не поспішають отоварюватися. Замість цього вони старанно підбирають собі більш прийнятну цінову пропозицію, тим самим провокуючи продавців на жорсткість цінової конкуренції.

Горезвісне тимчасове 13-відсоткове ввізне мито на іномарки поки що не особливо позначилося на цінах продажів. Навіщо ввозити, якщо склади й так переповнені? Але якщо у вересні (місяць закінчення дії тимчасового мита) залишиться нинішнє імпортне мито, «лафа» для покупця може закінчитися. Адже не факт, що й тоді продавці зможуть утримувати нинішні ціни.

Сервіс — паличка-стукалочка

Щоб залишитися на плаву, імпортери оптимізують свої витрати й ведуть активні переговори з виробниками про допомогу. Вони чекають поступок у цінах, фінансової підтримки на утримання складів і подовження відстрочки платежів за відпущені авто.

Як дилери утримуються на плаву в умовах низьких продажів? Дедалі більше уваги приділяється автосервісу. Природно, реалізувати таку стратегію складно в невеликих містах, де немає великого парку авто. У цьому зв’язку аналітики вважають, що галузь упритул підійде до своєї межі міцності на початку наступного року: якщо нинішня кон’юнктура ринку протриває й у 2010 році, то галузь сама вже не зможе вижити. Її доведеться реанімувати якимись зовнішніми впливами.

На тлі скорочення продажів у більшості роздрібних дилерських мереж нарешті з’явилося розуміння, що покупець завжди правий. Це позитивні зрушення для клієнтури. Навіть у великих дилерських мережах, які від початку створюються з урахуванням інтересів споживачів, були певні недоліки в сервісних центрах. Аж ніяк не тому, що їх не помічали чи не хотіли з ними боротися. Просто остаточному вирішенню питання заважав той-таки вал автопродажів, через який руки не доходили до належного рівня сервісу.

Ніхто не очікував такого стрімкого зростання ринку в попередні роки, природно, сфера автопослуг фізично не могла впоратися із цим. Станції технічного обслуговування елементарно не могли прийняти всіх бажаючих. Нині все змінилося, і компанії, які думають про майбутнє, розвивають сервіс якісно й кількісно. Вони не хочуть, щоб через рік, коли економічна ситуація в країні налагодиться, проблема виникла знову. Для цього впроваджують програми, навчають персонал, розширюють
сервісні станції.

Сьогодні, коли обстановка принципово змінилася не на користь продажів, дилери це розуміють і працюють над сферою послуг, що допомагає їм утримуватися на плаву за умов дуже низького купівельного попиту. Деякі компанії за останні півроку досягли в сервісі більше, ніж за попередні кілька років. У результаті багато клієнтів уже змогли оцінити рівень сервісу, якого так довго чекали. У цьому позитив. І буде дуже добре, якщо сервіс збережеться на високому рівні й після закінчення кризи.

«Це не перша криза у світі. Ми маємо бути готові до того кращого часу, який настане і дасть змогу завоювати вигідніші позиції. Зробити це раніше було дуже складно. У цьому я бачу величезний позитив. Охолодження ринку мало настати, інакше через рік ми теоретично втратили б усіх покупців. Адже люди вже знемагали від недостатнього рівня сервісу в автомобільній галузі. Коли все продається і потрібен не менеджер з продажу, а просто касир, який виписує рахунки й приймає гроші, — це ненормальна ситуація, — вважає директор зі стратегічного та корпоративного розвитку концерну «НІКО» М.Рабинович. — Наша країна не була готова до такого рівня споживання авто. Вважаю, що криза багатьох приведе до тями, і люди вже не думатимуть, що для продажу достатньо товар розмитнити, завезти й кинути на полиці, а там усе розметуть.

Галузь стрімко створювалася і розвивалася. Адже ми вже перестали бути країною третього світу. Ми стали цікавими з погляду обсягів. Виробники звернули на нас увагу. Нам не доводиться чекати надходження новітніх розробок автомобілів через рік після їх випуску в Європі. На наші виставки приїжджали перші особи компаній-виробників. І зараз дуже важливо зберегти напрацювання, дилерів, бренди, інвестиційні програми».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі