ПЕРЕСІЛИ В НОВІ ТОРІК В УКРАЇНІ БУЛО КУПЛЕНО РЕКОРДНУ КІЛЬКІСТЬ НОВЕНЬКИХ АВТО

Поділитися
За підсумками 2002 року, продаж нових автомобілів в Україні становив 100 тисяч одиниць. Такий результат став справжньою перемогою автоімпортерів і виробників над «сірим» ринком та індивідуальними перегонниками...

За підсумками 2002 року, продаж нових автомобілів в Україні становив 100 тисяч одиниць. Такий результат став справжньою перемогою автоімпортерів і виробників над «сірим» ринком та індивідуальними перегонниками. Однак є небезпека, що торішні досягнення залишаться неперевершеним рекордом на все поточне десятиліття — уже найближчим часом у ситуацію на ринку має намір утрутитися держава зі своїми новими регуляторами.

Нова дешевша за вживану

Такий результат продажів спеціалісти передбачували. Адже в попередні два роки імпортери й виробники автомобілів активно ініціювали зміни в законодавстві, вигідні як легальним учасникам ринку, так і держбюджетові. Так, ще 1999 року український автопарк в основному поповнювався «литовськими» машинами завдяки використанню тимчасової схеми ввезення. При цьому держава не отримувала ніяких податків за завезену машину, а імпортер чи виробник втрачали потенційного покупця. Сьогодні законодавство захищає легальних імпортерів і автозаводи: тепер ввезти вживану машину «віком» понад вісім років неможливо, а розмитнення семирічної може коштувати дорожче, ніж сама машина. Способів «обійти» митницю практично не залишилося (або ж вони тепер мало кому доступні), тому недорого купити пристойну європейську чи японську вживану машину «без пробігу по СНД» стало майже неможливо. Водночас вибір нових автомобілів досить різноманітний — в Україні представлено всі основні світові марки: від машин розробки епохи соціалізму до останнього слова техніки — нові моделі з’являються в Україні майже одночасно з появою їх в інших країнах. Ціни також на всі смаки й можливості. Вартість найдешевшої нової машини («Таврія Нова») — близько 2,5 тис. дол. (приблизно стільки ж коштує 12-річний європейський автомобіль на авторинку). Найшикарніша (Mercedes S-класу або BMW 7-ї серії) — 100 тисяч і вище. До речі, ціни на нові автомобілі в Україні практично європейські, а деякі моделі йдуть навіть дешевше, ніж, наприклад, у Німеччині. Та й ставки кредиту на купівлю автомобіля в нашій країні практично європейські: початковий внесок — третина або чверть вартості, термін кредиту — три-п’ять років, ставки — 11—14% річних. Тож можливості купити автомобіль в Україні практично такі самі, як і в Європі. Не дивно, що по нові автомобілі вітчизняні покупці вже не їздять за кордон, та й по вживані — дедалі рідше. Покупець автомобіля 2002 року дедалі частіше вибирав нову машину, хай у кредит, але з гарантією безвідмовної роботи на кілька років (гарантія на нові автомобілі два-три роки, страховка при купівлі в кредит обов’язкова) замість вживаної, з невідомим минулим і постійною загрозою дорогого ремонту. Таким чином, за різними оцінками, в Україні було куплено від 100 до 120 тисяч новеньких легкових автомобілів.

Російські «поступилися» українським

Понад половину зі, щонайменше, 100 тисяч проданих авто припадає на російські й українські — найбільш доступні й перевірені часом легковики. Причому протягом року продажі українських машин зростали, а російських — знижувалися. Пов’язано це як із розвитком виробництва, так і з найвизначнішою подією автомобільного року-2002 — запровадженням спецмит, а потім квотуванням ввезення російських авто. Найбільші вітчизняні автовиробники домоглися від держави визнання того, що імпорт російських легковиків завдає збитків українським автозаводам. І результати запровадження попередніх санкцій (спецмита в 32%) показали, що імпорт ВАЗів справді впливає на продажі «Таврій», а також складених в Україні «Жигулів» і Daewoo. За півроку дії обмежувальних заходів на імпорт ВАЗів частка цих автомобілів знизилася приблизно на третину. Втім, попит на «Жигулі» залишився, тому, на додачу до складання на Луцькому автозаводі, ще два підприємства (у Херсоні й Кременчуку) почали складання цих машин із російських машинокомплектів. Водночас попит на «Таврії», «Славути», «Сенси» і Daewoo істотно зріс, що дозволило українському автовиробнику №1 — СП «АвтоЗАЗ-Деу» — випустити і продати 24 тисячі автомобілів.

Покупці, котрі віддають перевагу іномаркам, 2002 року також не були обділені увагою — деякі світові автоконцерни поставляли на український ринок недорогі моделі, розраховані на покупця з небагатої Східної Європи (окремі моделі Renault, Dacia, Suzuki). Іномарки вартістю до 10 тисяч доларів здобули величезну популярність, деякі партії таких машин «розходилися», що називається, «з коліс». Досить багато купували Skoda, виробництво якої освоїли на Закарпатті.

Втім, 2002 року і на ринку нових іномарок було невелике потрясіння. Зміцнення європейської валюти стосовно долара США зле пожартувало з тими українцями, які складали на машину саме в «зелених» (а таких — більшість). На початку літа європейські автомобілі через курсові стрибки подорожчали, якщо рахувати в доларах. Тому українці стали більше цікавитися японськими і корейськими марками, вартість яких у доларах не змінилася. Що, втім, не завадило продавцям і європейських, і азіатських марок продати стільки легковиків, скільки не вдавалося за весь час їхнього існування.

Новому року — нові мита

Як свідчать результати продажів січня, величезний попит на нові автомобілі збережеться й 2003 року. Це означає, що ринок поки що далекий від наповнення, і при збереженні позитивних тенденцій в економіці та стабільності національної валюти продаж нових автомобілів нинішнього року може ще більше зрости. Щоправда, в уряді вже кілька місяців «дозріває» законопроект про підвищення мит на імпортні автомобілі (для ще однієї «підтримки» національного автовиробника). Йдеться про 32% мита на нові іномарки. Якщо такі заходи буде схвалено, рівень продажів 2002 року не вдасться перевищити ще кілька наступних років.

Хто є хто на авторинку

За оцінками ІАГ AUTO-Consulting, 2002-го дві корпорації продали понад 20 тисяч автомобілів — це група компаній СП «АвтоЗАЗ-Daewoo/«УкрАвто»/«АвтоЗАЗ-Сервіс» і «Укрпромінвест-Авто». Понад 10 тисяч продали корпорація «Автоінвестбуд» і група компаній «Автотрейдинг»/«Єврокар». Сумарно ці чотири компанії посіли 58—59% ринку легкових і комерційних машин.

Від 5 до 10 тис. автомобілів не продала жодна українська компанія. Зате понад 2 тис. машин 2002 року змогли продати відразу шість компаній: «Еталон-Авто», «Інтеркар Україна» (VW), Renault Group і ін. Сумарна частка цих компаній — близько 13—14% ринку. А загальна частка компаній, які продали понад 1000 автомобілів за рік, досягла на ринку 10%. У середньому продажі в лідерів зросли більш як на 60%.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі