ОСІННІЙ ЛИСТОПАД ІЗ ПОДАТКОВИХ КОДЕКСІВ ОДРАЗУ ТРИ ПОДАТКОВИХ КОДЕКСИ ЧЕКАЮТЬ ДЕПУТАТСЬКОГО ВЕРДИКТУ — ОДИН «ВЕЛИКИЙ» І ДВА «МАЛЕНЬКИХ»

Поділитися
Минулий тиждень ознаменувався появою на світ Божий відразу двох Податкових кодексів. Щоправда, «маленьких»...

Минулий тиждень ознаменувався появою на світ Божий відразу двох Податкових кодексів. Щоправда, «маленьких». Це додатково до того «великого», якого законодавці не можуть подолати з літа. Тепер нарешті у парламенту з’явилася можливість остаточно визначитися з фіскальними правилами гри на наступний рік і закрити тему податкових надходжень у бюджеті-2001. Ось тільки з часом, як завжди, «напряжонка». Вже до 1 листопада Кабмін має привести положення нормативно-правових актів у відповідність до норм одного з малих Податкових кодексів. А ось якого саме кодексу, поки що не ясно.

Слід віддати належне народним депутатам, членам Комітету з питань фінансів і банківської діяльності, котрі визнають, що сьогодні не видається за можливе виносити проект Податкового кодексу на друге читання. Занадто він сирий. Понад 5 тисяч зауважень і доповнень до законопроекту надійшло в комітет від суб’єктів законодавчої ініціативи, і потік цей не зменшується. А їх усі потрібно, відповідно до регламенту, розглянути й ухвалити щодо них рішення. Рятувальним колом у тимчасовому цейтноті може стати прийняття Закону «Про внесення змін у деякі законодавчі акти з питань оподаткування» чи так званого малого Податкового кодексу. Проте інтрига полягає в тому, що уряд і Мінфін не вважали за потрібне скористатися депутатським законопроектом, який існує ще з липня, а зробили відповідне замовлення фахівцям Державної податкової адміністрації (ДПА). Відтак з’явилося відразу два малих кодекси: депутати поспішили доопрацювати та зареєструвати у Верховній Раді свій документ, ДПА поклала на стіл замовникам альтернативний законопроект. Тепер напевно перетягування каната з цього питання гарантоване. Чия візьме — це ще сьогодні питання. Не виключено, що на виході з’явиться симбіоз із двох запропонованих документів. Ясно одне, проект кодексу, розроблений у фінансовому комітеті, має підтримку серед депутатів широкого спектра партій і фракцій. Він зареєстрований першим і буде проходити як основний, урядовий — альтернативний.

Депутатський кодекс — 4,5—5,5 мільярда недобору до бюджету...

Насамперед депутати налаштовані дати право органам місцевого самоврядування самостійно надавати пільги з податків і зборів на місцях. Плюс до цього, вони скорочують перелік податків і зборів місцевого значення на шість видів. Ну який сенс, скажімо, від зборів із власників собак, за участь у тоталізаторі й виграш у перегонах на іподромі тощо. Одночасно скорочується і кількість загальнодержавних податків та зборів — замість 23 залишиться 17. За бортом залишилися: податок на промисел, збори на геологорозвідувальні роботи, у Чорнобильський та Інноваційний фонди, на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства, гербовий збір.

Грядуть зміни і серед базових податків. З метою легалізації економіки та розширення бази оподаткування заплановано радикально знизити ставку ПДВ — із 20 до 15 %. Щоправда, до цих 15 відсотків 2001 року додаються ще 2 у рахунок компенсації втрат від скасування збору в Держінофонд і комунальний податок. Зміни до закону про ПДВ також передбачають заходи щодо активізації операцій фінансового лізингу, що частково має компенсувати втрати від зниження ставки податку. Істотним компенсатором очікуваних бюджетних недонадходжень від ПДВ автори вважають скасування пільг за цим податком для підприємств, розміщених на територіях спеціальних економічних зон.

Як запевняє народний депутат Сергій Терьохін, сіль запропонованих змін до Закону «Про оподаткування прибутку підприємств» полягає не в безпосередньому зниженні податку з прибутку. Замість цього запропоновано, практично, в 2 рази збільшити ставки амортизаційних відрахувань підприємствам, що, по суті, аналогічно зниженню податку з прибутку, але такий маневр дозволяє: 1) поставити у вигідніші умови сферу виробництва, яка має більшу капіталоємність, порівняно зі сферою розподілу; 2) стимулювати капіталізацію прибутку, замість її споживання за межами виробничої сфери.

Мають намір депутати потурбувати і старожила сфери оподаткування — Декрет «Про прибутковий податок із громадян» 1992 року народження. На суд парламенту виноситься нова шкала податкових ставок, із можливістю її індексації, залежно від примх інфляції. Запропонована чотириступенева шкала з точкою перегину на ставці 30% (див. таблицю), з одного боку, полегшує життя малозабезпеченим громадянам, з другого боку, дає можливість легалізувати наддоходи.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі