Німеччині потрібно шукати нову модель економічного зростання – FT

Поділитися
Німеччині потрібно шукати нову модель економічного зростання – FT Німеччині бракує ресурсів для економічного зростання в майбутньому. Ілюстрація. © Facebook/volkswagen
Німецькій економіці потрібно шукати нові ресурси і робітників для подальшого зростання.

Скандал навколо компанії Volkswagen став проблемою для німецького сектору експорту, але навряд чи найбільшим викликом.

Попит з боку Китаю скорочується і стрімко б'є по країні, яка стала одним із найбільших постачальників виробничих машин в КНР з її гігантським виробничим комплексом. Насправді ж короткострокові проблеми Німеччини ніщо в порівнянні з її фундаментально слабким місцем. Якщо її експортери довели свою гнучкість і здатність пристосовуватися до вимог ринків, то німецька економічна модель, орієнтована на експорт в цілому, робить її хиткою і схильною до довгострокових спадів.

Про це в редакційній статті пише видання Financial Times. Німеччина до цього часу випереджала у економічному зростанні своїх сусідів. Але цього року, схоже, її успіх буде поставлений на паузу. Минулого року ВВП ФРН зріс на 1,6% у той час, як в середньому зростання в ЄС становило 0,9%. В МВФ прогнозують, що в 2015 і 2016 році показники зрівняються на рівні 1,5% і 1,6% відповідно.

Китайське сповільнення росту економіки, доки воно не переросло в глобальне скорочення попиту на експорт, - це швидше виклик, ніж катастрофа. Експорт товарів з Німеччини в Китай становить 3% від німецького ВВП. І якщо навіть обвал складе 10% від ВВП, це не стане катастрофою. Торгівля з США і Великобританією допоможе утриматися на ногах. Німецькі компанії вже призвичаїлися до того, що треба затягнути пояси тоді, коли цього вимагають ринки, і це зміцнило їх.

Але в певному сенсі це також становить і головну проблему Німеччини. Вона демонструє гнучкість, але лише в рамках специфічної економічної моделі, яка покладається на експорт для забезпечення зростання. Компанії жертвують своїми реальними доходами зберігаючи зарплати працівників на конкурентному рівні, щоб при цьому підтримувати і внутрішній попит, коли з експортом проблеми. В цей же час, сфера обслуговування в Німеччині не розвивається і не може залучити необхідні інвестиції.

Нинішнє зростання економіки ФРН більше базується на внутрішньому попиті, ніж на експорті. В другому кварталі показник реальної зарплати в країні був зафіксований на найвищому рівні з часів глобальної фінансової кризи в 2009 році. Але цього частково вдалося добитися завдяки низьким цінам на нафту. Тож орієнтація на експорт Берліна в цілому не змінилася.

Тим часом, профіцит банківських рахунків продовжує зростати, тож з'являється відчуття, що німецький уряд проводить не дуже вдалу фіскальну політику. Звісно, можна посперечатися, що населення Німеччини, яке старіє, повинно накопичити певні кошти на старість. Але коли такий профіцит становить 7% від ВВП, він видається надмірним. Ця ситуація не заохочує зростання напливу працездатних іммігрантів, які б продовжували розвивати економіку. Таким чином Німеччині загрожує перетворення на країну пенсіонерів.

Однак уряд не намагається переглядати свою фіскальну політику,а німці негативно ставляться до напливу іммігрантів з Африки і Близького Сходу, які б могли стати необхідним людським ресурсом.

Скорочення попиту в Китаї не становить небезпеки для німецької економічної моделі. Берлін переживе слабкість, яка виникла на одному з найбільших ринків, де він збуває свою продукцію. Але система, яка не здатна знайти нові ресурси і робітників для подальшого зростання не може розраховувати на довготривалу міцність.

Раніше видання Bloomberg писало, що Німеччина переживає спад промвиробництва через економіку КНР і "дизельний" скандал. Уточнюється, що промислове виробництво Німеччини в серпні знизилося на 1,2% порівняно з липнем, коли було зафіксовано зростання на 0,7%.

Видання Newsweek писало, що Volkswagen загрожує економіці Німеччини більше, ніж криза в Греції. У минулому році Volkswagen продала 600 тисяч автомобілів у США. Це принесло компанії близько 6% від глобального доходу в розмірі 9,6 мільярдів доларів. Американський регулятор збирається оштрафувати компанію на 18 мільярдів доларів. Всього на рахунках компанії є 24 мільярди доларів, тому після сплати штрафу їй доведеться провести скорочення.

Інвестори компанії почали зазнавати збитків разом з німецьким автовиробником. Катар втратив 4,8 мільярдів доларів через скандал навколо Volkswagen.

Детальніше читайте в лонгріді DT.UA - "Что хорошо для Volkswagen, плохо для Германии?".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі