Необхідно ввести в тендерні умови на дорожнє будівництво використання саме модифікованого бітуму — експерти

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Необхідно ввести в тендерні умови на дорожнє будівництво використання саме модифікованого бітуму — експерти
Модифіковані бітуми не можуть використовуватися з порушенням технології.

Справа в тому, що в Україні будь-який проект дорожнього будівництва проходить через тендерну процедуру. В тому разі, коли компанія підходить під усі формальні критерії, - а вони є простішими для проектів, що фінансуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, і суворішими для тих, гроші на які виділяють міжнародні фінансові організації, - то далі тендер виграє найдешевша пропозиція. Але, як було зазначено вище, вартість будівництва дороги при використанні модифікованого бітуму зростає на 3–5%. Це не дуже критична сума в загальному масштабі, тим паче порівняно з майбутньою економією. Тим не менш, для фірм, які прагнуть надати найменшу ціну тендерної пропозиції, навіть такі новітні заходи будуть надлишковими та непопулярними. Адже якщо одна компанія запропонує зробити дорогу з модифікованого бітуму, але трохи дорожче, а інша прорахує проект зі звичайним бітумом й отримає дещо меншу фінальну суму, то саме ця друга фірма і виграє тендер.

Про це в своїй статті для DT.UA пише Максим Мордовцев. У свою чергу, на його думку, запровадження умови про обов'язковість використання саме модифікованого бітуму ставить усіх підрядників у рівні умови, бо стає універсальною умовою, виконати яку муситиме будь-яка фірма.

"Не секрет, що останнім часом Україна взяла курс на відновлення дорожньої галузі. Це один із наших основних пріоритетів, - пояснює Олена Криворучко. - Мова і про запуск Дорожнього фонду, і про повноцінну децентралізацію, і про перехід до стратегічного планування, а також забезпечення десятирічних гарантій від підрядників. Тобто одночасно із зростанням прогнозованості галузі, її відкритості та, як наслідок, привабливості для компаній з України та всього світу з'являються і нові, більш суворі вимоги для підрядників. Це природні процеси. Тим паче, що використання модифікованих бітумів не може проходити із порушенням технології. Тому, наприклад, просто прийняте кілька років тому рішення без комплексного переходу галузі до нових підходів до роботи могло, скоріше, нашкодити українським дорогам, аніж покращити ситуацію".

Детальніше про необхідність використання при будівництві доріг модифікованих бітумів читайте в статті Максима Мордовцева "Дорожче, але дешевше" в тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі