Не завдяки, а всупереч

Поділитися
Новий поїзд Крюківського вагонобудівного заводу відкрив епоху міжрегіональних швидкісних перевезень.

Ось уже два тижні щоранку о 7 годині 14 хвилин від залізничного вокзалу в Харкові вирушає в рейс міжрегіональний швидкісний поїзд локомотивної тяги підвищеної комфортності виробництва Крюківського вагонобудівного заводу. Він отримав прописку на Південній залізниці як «Столичний експрес» і тепер під номером 161/162 курсує між Харковом та Києвом. Маршрут експреса пролягає через Полтаву і Миргород, де він робить короткі зупинки. Тривалість поїздки п’ять годин 50 хвилин.

З другого квітня міжрегіональний поїзд нового покоління вітчизняного виробництва перейшов зі сфери експериментів, випробувань, презентацій та реклами в нову якість. Тепер він працює на залізниці. І оцінку йому дають найбільш прискіпливі й вимогливі екзаменатори - пасажири. І ця оцінка найважливіша, найголовніша.

Поїзд відбуває в рейси заповненим, вільних місць практично немає. Люди охоче купують квитки і насолоджуються подорожжю між двома українськими столицями. Вони користуються всіма благами цивілізації, які придумали і створили для них виробники вагонів. На фотографії, які ми зробили на вокзалі і в поїзді, хочеться дивитися й дивитися. Такі вони життєрадісні, багато про що розповідають усмішки людей, їхні хороший настрій і позитивні емоції.

Це дуже важливо і символічно, що саме вітчизняний поїзд відкрив епоху міжрегіональних швидкісних перевезень на «Укрзалізниці». Він презентує вітчизняні пасажирські вагони нового покоління, розраховані для руху зі швидкістю 160-200 кілометрів за годину.

Нові поїзди приходять на зміну прискореним денним поїздам, із яких починалася історія вітчизняного пасажирського вагонобудування у 2002 році. Саме тут, на Південній залізниці, тоді було запущено перший столичний експрес Київ-Харків виробництва Крюківського вагонобудівного заводу. А 2003 року - другий: Київ-Дніпропетровськ.

Ми були першовідкривачами десять років тому, коли на заклик Міністерства транспорту України створили ці нові поїзди з вагонами відкритого типу, з додатковим набором сервісних послуг. Це насамперед вакуумні туалети, системи кондиціювання повітря, системи автоматичної діагностики.

Хоч квитки на залізниці були тоді недорогі, витрати на придбання цих поїздів швидко окупилися. Харківського - через три роки, Дніпропетровського - через п’ять років. Чи це не показник їхньої популярності серед пасажирів, чи це не аргумент на користь вітчизняного виробника?!

Сьогодні на зміну першим прискореним приходять міжрегіональні швидкісні. Адже цими днями, коли поїзд локомотивної тяги увійшов в експлуатацію, ще одне дітище підприємства - міжрегіональний швидкісний двосистемний електропоїзд - пішов на випробування.

І фахівці, і пасажири можуть порівняти ці поїзди. Відмінностей на користь нових - море! У дев’яти вагонах - 726 місць! Серед них vip-салон, місця першого, другого, туристичного класів, місця для пасажирів з обмеженими можливостями. У конструкції вагонів передбачено все, щоб зробити подорож приємною, зручною, комфортною, безпечною.

Вхідні приставно-розсувні двері легко відсуваються убік, і пасажир потрапляє в тамбур. Важливою новинкою є герметичні міжвагонні переходи. Тамбурних дверей немає. Прозорі двері між пасажирським відділенням і тамбуром відчиняються легким натисканням кнопки, зачиняються автоматично.

Люди відразу бачать і відчувають зовсім інші габарити нових вітчизняних вагонів - вони на 30 сантиметрів ширші звичних. А отже, додатковий простір для зручних крісел, які розкладаються, для широких проходів між ними. У кожного пасажира - відкидний столик, індивідуальна розетка для зарядки мобільного телефона або роботи з ноутбуком, місце поруч для верхнього одягу і багажу, а також, якщо побажаєте, спеціальні місця для багажу і пальта в центрі вагона. Якщо вам недостатньо загального освітлення, можна увімкнути індивідуальне.

Вагони міжрегіональних поїздів від Крюківського вагонобудівного заводу обладнані системою забезпечення мікроклімату. Плавність ходу поїздів, а отже, додатковий комфорт, забезпечують нові візки, які теж створені на підприємстві. Так зване центральне пневмопідвішування дозволяє гасити коливання, нахил вагона при проходженні кривих. Вагони з’єднані між собою з допомогою беззазорних зчеплень.

Ми розмовляли з пасажирами різного віку, професій, соціального статусу. Практично всі відзначають чудовий дизайн, який створює атмосферу затишку, коли входиш у вагон. Говорили про широкі проходи, вдале розташування місць, зручні крісла. Із захопленням відгукуються про санітарну кімнату, де все передбачено для комфортної подорожі.

Ось уже два тижні щоранку Харківський залізничний вокзал дивиться, як у дзеркало, у гладку й блискучу у всіх сенсах обшивку нових вагонів, віддзеркалюється у величезних уклеєних вікнах. На пероні встановлено пам’ятник відомому персонажеві не менш відомого твору Іллі Ільфа і Євгена Петрова «Дванадцять стільців» - отцю Федору. Таке відчуття, що щоранку він, як і інші пасажири, дивується знову й знову, побачивши на залізничних коліях це біле, сяюче у промінні вранішнього сонця диво, яким постає перед очима людей новий поїзд від Крюківського вагонобудівного. І як ніколи актуальні його слова з листа дружині: «Після провінції здається, наче за кордон потрапив».

І тільки одне засмучує в ці дні тріумфу українського поїзда нового покоління: що вийшов він на маршрут швидше всупереч позиції держави щодо свого національного виробника, ніж завдяки її підтримці. Адже сьогодні закуплено 12 міжрегіональних поїздів по імпорту. А вітчизняних замовлено тільки три. Всього 15. І важко передбачити - 16-й буде нашим чи імпортним. Майбутнє швидкісних міжрегіональних українських поїздів залежить від політики Кабінету міністрів на найближчі роки.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі