"Каламутні" схеми "УЗ": паливні підряди отримуються фірми з оточення депутатів

Поділитися
"Каламутні" схеми "УЗ": паливні підряди отримуються фірми з оточення депутатів Закупівлі палива в «Укрзалізниці» далекі від стандартів прозорості і чистоти
"Трейд коммодіті" у стадії банкрутства, але справа її живе.

Компанії, пов'язані з оточенням народних депутатів Олександра Грановського (вийшов з екс"Блоку Петра Порошенка") і Олександра Пономарьова (група "Воля народу"), за кілька років майже повністю монополізували поставки олив і змащувальних матеріалів для "Укрзалізниці", йдеться в розслідуванні "Економічної правди".

Успіх компаній на тендерах співрозмовники журналістів пов'язали саме з впливом народних обранців.

Перша компанія - ТОВ "Агрінол", випускає масла на базі Бердянського заводу "Азмол". До 2016 року підприємство належало "НАК "Нафтогаз України".

"Завод контролюють родичі колишнього "регіонала", а нині депутата від "Волі народу"Олександра Пономарьова. Він і сам відкрито виконував роль адвоката сімейного бізнесу у важкі моменти", - йдеться в матеріалі.

Постачанням її продукції займаються офіційні дилери компанії, серед яких часто зустрічається фірма "Міроіл". В її активі - величезна кількість виграних в останні роки державних замовлень на мільйони гривень.

Друга компанія - київський завод КЅМ, продукцію якого продають фірми з групи скандально відомої "Трейд коммодіті", що фігурувала в скандалі із закупівлею палива для МОУ за завищеними цінами.

У 2016 році "Трейд коммодіті" стала активним учасником державних тендерів. У 2018 році на неї припадало 35% поставок пального Міноборони, а в 2017 році цей показник становив 60%. Аналогічний успіх компанія демонструє і в тендерах "УЗ": у 2018 році на неї припало 40% постачань, у 2017 році - 50%.

"Трейд коммодіті" пов'язують з депутатом Грановським, у компанії від впливу бізнес-партнера п'ятого президента України Петра Порошенка відхрещувалися.

У 2017 році бізнесмен Андрій Адамовський, відомий співпрацею з Грановським, заявив, що є "одним з інвесторів" цієї компанії. Другим інвестором був названий Володимир Трофименко. Її офіційним засновником і незмінним директором є Вадим Майко.

Після хвилі скандалів і судових позовів "Трейд коммодіті" перейшла в стадію банкрутства, але її справу продовжують "рідні" "Август пром", "ФИДЕ" і "Торум". Ці компанії в останні роки отримали монопольне становище в тендерах на поставку мастил для "УЗ" і МОУ завдяки впровадженню спеціальних процедур допуску.

Зазначимо, справедлива закупівля мастил могла б збільшити чистий прибуток "УЗ" у 2018-му на 74% (за фактом 203,9 млн грн), а в 2017-му - на 150% (100 млн грн). І це ще не найбільш витратна позиція в бюджеті "Укрзалізниці". Докладніше про "каламутні" схеми "Укрзалізниці" читайте у статті Сергія Куюна "Як по маслу" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі