Іскри навколо гасу?

Поділитися
Бізнес в Україні — справа дуже ненудна, це підтвердить будь-хто з інвесторів. Одні особливості рейдерства чого варті!..

Бізнес в Україні — справа дуже ненудна, це підтвердить будь-хто з інвесторів. Одні особливості рейдерства чого варті! Та й терміни «дах», «виїмка документів» додають якщо не оптимізму, то точно бадьорості.

Останнім часом «заряд активності» одержав найбільший оператор ринку авіапалива — спільне підприємство «Кребо». Спочатку йому спробували виставити безпрецедентний штраф, потім — публічно звинуватили в крадіжці. Причому обвинувачем стала, ні багато ні мало, Служба безпеки України, яка публічно заявила про порушення кримінальної справи «за фактом незаконної передачі у власність комерційній офшорній фірмі 26 об’єктів централізованого заправлення літаків, які належать аеропорту «Бориспіль».

У заяві спецслужби стверджується, що «через незаконно привласнене зазначене майно держава втратила понад 30 млн. гривень (без урахування недоотримання прибутку від використання цього майна)». У повідомленні наводиться і чималий перелік об’єктів — це й резервуарний парк, і пункт прийому авіапалива, і трансформаторна підстанція, насосна станція, виробничий корпус тощо. Загалом, звучить вражаюче.

Відзвітували і про проведення обшуків у Києві, Кременчуці та Борисполі, у результаті чого «вилучено докумен­ти, які підтверджують незаконне заволодіння майном аеропорту».

На жаль, співробітники компетентних органів забули згадати маленьку деталь: усі перелічені вище об’єкти саме ЗАТ «Кребо» й побудувало, причому саме для роботи в аеропорту «Бориспіль»...

Як не без іронії заявив керівник «Кребо» Петро Столяр, у постраждалого, тобто у самого аеродрому, претензій як не було, так і немає. Більш того, 28 липня ц.р. державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» чітко заявило, що не має жодного стосунку до проектування, фінансування та будівництва всіх об’єктів комплексу «Склад централізованого заправлення літаків».

Зате який гарний обшук вийшов — у найкращих традиціях!

За повідомленням компанії, 22 липня 2009 року співробітники СБУ провели обшуки в офісах «Кребо» у Києві, Кременчуці та Борисполі, «вилучили тонни документації в офісах «Кребо».

Заодно, як зазначили її юристи, «дії співробітників управління СБУ по м. Києву та Київській області ледь не призвели до зупинки роботи головного аеропорту України. Під прикриттям незаконного рішення Бориспільського райсуду, отриманого на підставі свідомо неправдивого подання слідчого, співробітники СБУ одночасно захопили паливозаправну службу ЗАТ СП «Кребо» в
аеропорту «Бориспіль» і дві будівлі офісних приміщень у м. Кременчуці, у результаті чого було паралізовано роботу компанії. У результаті було створено загрозу зупинки роботи заправної служби в аеропорту в пік авіаперельотів. Тільки зусилля працівників служби «Кребо», змушених працювати під дулами автоматів спецпідрозділу «Альфа», врятували Україну від міжнародного скандалу, який неминуче виник би у разі припинення заправлення літаків в аеропорту «Бориспіль».

Під загрозою невильоту перебував навіть літак віце-президента США Джозефа Байдена, який завершував офіційний візит в Україну 22 липня 2009 року»...

Щодо останнього пункту компанія явно витискає сльозу: за необхідності цей літак і відрами через лійку заправили б самі есбеушники (хоча скандал з американським Держдепом вийшов би не дитячий).

Та от решта фактів, на жаль, правда...

Щодоби «Кребо» надає послуги із заправлення 400—450 тонн авіапалива, і збій у її роботі може призвести до зриву більш як половини рейсів «Борисполя». Що, м’яко кажучи, не є добре...

До речі, у реальності наприкінці липня аеропорт кілька днів балансував на межі зриву поставок палива. Були терміново поінформовані президент і прем’єр.

До того ж скандал одразу вийшов на міжнародний рівень. Річ у тому, що повна назва компанії — ЗАТ «Спільне українсько-голландське підприємство «Кребо», і її основним акціонером є нідерландська фірма Movida NV. Вона збирається інформувати органи влади Нідерландів про ситуацію, а за необхідності — й захищати вкладені інвестиції в будівництво в міжнародних судах. Благо, що це прямо передбачено угодою про сприяння і взаємний захист інвестицій між Україною та Нідерландами, ратифікованою Верховною Радою 26 лютого 1997 року.

Взагалі ситуація з обвинуваченнями досить дивна. За останні 15 років СП «Кребо» власним коштом, без жодної копійки державного фінансування розвивало заправний комплекс, будувало нові об’єкти, які потім у встановленому порядку вводилися в експлуатацію і на законних підставах оформлялися у власність СП «Кребо». Ні в кого жодних запитань це не викликало. І раптом — бац!

Отакі «пригоди» і створюють Україні стійку репутацію «зони ризикованого ведення бізнесу».

Компанія стверджує, що нинішня справа просто розвалиться і буде закрита. Навпаки, незакрита кримінальна справа добра як інструмент тиску на керівників «Кребо» із метою змусити віддати бізнес замовникам цієї справи. Голова правління «Кребо» Петро Столяр публічно заявив: «Мені здається, що СБУ хоче зупинити діяльність компанії та перерозподілити цей бізнес між іншими бізнесовими структурами». До речі, від початку року компанію буквально захлеснув вал перевірок...

Нафторинок звично перебирає варіанти — кому це вигідно? Йдеться про приблизно 20% ринку авіапалива України. Конкуренти відомі: це «Лук Авіа Ойл» (підприємство «Лукойла»), «Укртатнафта», контрольована групою «Приват», і «ТНК-Авіа» («дочка» «ТНК-ВР»).

Особливої уваги експертів удостоїлася «Укртатнафта», яка стрімко ввірвалася торік на ринок авіапалива в Борисполі за рахунок постачання найбільшої української авіакомпанії — «Аеросвіту».

Самі конкуренти ситуації не коментують, що природно. Теоретично можна було почекати й подивитися, хто на скандалі зміцниться. Та це надто вже оригінальний спосіб перевірки.

«Кребовці» так робити явно не збираються. Голова правління різко заявив, що ЗАТ СП «Кребо» не сумнівається в тому, що в Україні існують суди, які, на відміну від СБУ, не виконують замовлення на захоплення бізнесу.

Підготовлено й позов до СБУ про захист ділової репутації від шкоди, заподіяної поширенням інформації на офіційному веб-сайті СБУ.

29 липня 2009 року ЗАТ СП «Кребо» подало до слідчих і прокурорських органів клопотання про негайне закриття кримінальної справи, додавши матеріали, які беззастережно свідчать про самостійне будівництво цією компанією власної паливозаправної служби в аеропорту «Бориспіль».

Зі свого боку, ЗАТ СП «Кребо» веде власне розслідування з метою виявити замовника рейдерської атаки. І обіцяє після «одержання незаперечних доказів» цю інформацію оприлюднити.

Справа не у войовничості — кому хочеться сваритися з СБУ? Просто компанія хотіла б об’єктивно розібратися і встановити правомірність одержання підприємством у власність майна і ведення господарської діяльності в аеропорту та покласти край дестабілізації ситуації навколо цього стратегічного об’єкта.

Заправлення літаків — річ досить прозаїчна, і в чому компанія точно не зацікавлена, то це в скандальній славі. На паливозаправках не даремно пишуть «вогненебезпечно».

До речі, залишається незрозумілим, як СБУ збирається забезпечувати безпеку тих самих «літерних» рейсів президента і прем’єра, не кажучи вже про візити глав та офіційних осіб інших держав, публічно шельмуючи при цьому єдину допущену у цю «найбільшу святиню» паливозаправну компанію.

Україні потрібен аерокомплекс, який надійно функціонує і де-факто є «повітряними воротами» країни, а не скандали навколо нього. Чи хтось із цим не погоджується?

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі