Інтернет для бізнесу і бізнес — для Інтернету

Поділитися
Якщо вивести за дужки світових гігантів — Google, Yandex, Mail.ru, то великих іноземних компаній на українському інтернет-ринку, у тому числі й на ринку просування, до останнього часу не було...

Якщо вивести за дужки світових гігантів — Google, Yandex, Mail.ru, то великих іноземних компаній на українському інтернет-ринку, у тому числі й на ринку просування, до останнього часу не було. Наприкінці літа в Україну прийшла компанія «Ашманов і партнери» — найбільший гравець російського ринку інтернет-маркетингу. Причому прийшла не шляхом відкриття представництва, а в результаті створення спільного підприємства з українськими партнерами — холдингом «Інтернет Інвест». Про перспективи цього співробітництва та про те, як російські фахівці дивляться на український ринок, — інтерв’ю з Ігорем АШМАНОВИМ, творцем кількох версій «Рамблеру» і багатьох сучасних пошукових технологій, і президентом ТОВ «Інтернет Інвест» Олександром ОЛЬШАНСЬКИМ.

— Які послуги ви збираєтеся надавати в Україні в рамках новоствореного спільного підприємства «Ашманов і партнери-Україна»?

І.А. — Наша компанія займається інтернет-маркетингом, відповідно, в Україні ми надаватимемо такі ж послуги: просування сайтів, управління контекстною рекламою, комплексні проекти просування, які включають усі доступні інструменти.

Український ринок ми оцінюємо як дуже перспективний. Сюди нас змусила прийти наявність сильного партнера та уявлення про те, що в найближчі два-три роки в українському Інтернеті буде бурхливе зростання.

О.О. — Для розуміння того, що таке просування в Мережі, потрібно усвідомити кілька фактів. По-перше, Інтернет сьогодні дуже великий, і наближається той час, коли його користувачами будуть 100% дорослого населення нашої країни. Наприклад, у США сумарний час, який люди проводять в Інтернеті, перевищив кількість часу, проведеного ними перед телевізором, ще в 2007 році. По-друге, слід розуміти, що сайтів дуже багато, і щоб мільйони споживачів прийшли саме на ваш сайт і вибрали саме ваші послуги, необхідно робити якісь зусилля.

І тут усе, як у звичайному бізнесі: купівля реклами, розміщення в каталогах тощо. Але все це має ряд технічних особливостей: рекламу показують залежно від інтересів споживача, ціни на рекламу визначаються на аукціонній основі та постійно змінюються.

Крім того, Інтернет передбачає наявність ще й пошукових машин, з допомогою яких багато людей шукають необхідну їм інформацію, товари і послуги. А от місце в пошуковику, на якому при запиті опиниться ваш сайт, залежить від певних технічних особливостей. І що вище це місце, то більше користувачів відвідають сайт і тим ефективнішою буде комерційна віддача. Все це надзвичайно важливо для будь-якого бізнесу. Таким чином, нині утворилося нове медіаполе, і точно так само, як свого часу з’явилися люди, котрі спеціалізуються на просуванні бізнесу в офлайні, так сьогодні з’явилися цифрові агентства, які реалізовують ту саму мету з урахуванням специфіки Мережі.

— Не секрет, що технології просування в Інтернеті можуть істотно впливати на рейтинги кандидатів на виборах. Чи будете ви обслуговувати українських політиків? Чи існують у вашій компанії якісь табу на роботу з певними політичними силами?

І.А. — Так, будемо. Якщо вони до нас звернуться й у них будуть гроші на просування свого імені та своєї політичної платформи. Якщо ж казати про табу, то оскільки про українських політиків я знаю мало, то жодних обмежень у нас немає. У нашій компанії всі обмеження запроваджуються на рівні правління, і жодні «цінні вказівки» не надходять до нас іззовні. Ми керуємося законами, здоровим глуздом і мораллю, як ми її розуміємо. Скажімо, ми не просуваємо порнушників, екстремістів, фашистські організації, шахраїв (фінансові піраміди, підроблені дипломи, віагру тощо), спамерів, секти. А також тютюнові та алкогольні компанії.

— За часів помаранчевої революції багато хто в Україні казав про те, що російські пошукові системи спеціально підвищували у видачі провладні сайти. Чи це так, і чи існує якийсь спосіб контролю об’єктивності пошуковиків?

І.А. — По-моєму, це типова «теорія змови». Російські пошуковики не слухають російської влади в набагато більш важливих для них випадках усередині Росії (що і є причиною спроб російського уряду створити національний пошуковик), отже, українських сайтів вони вже точно не підкручують. Тим паче що у вас не зрозумієш, кого й коли підкручувати — так швидко виникають і зникають альянси політичних сил. Пошуковики та їхні відносини з владою — надто інерційна система для швидкості вашого політичного життя.

О.О. — У чому праві наші російські колеги, то це в тому, що в нас за кожною дією бачать політику. Насправді «Ашманов і партнери» — звичайна комерційна компанія, яка принципово нічим не відрізняється від будь-якого великого рекламного агентства, тільки орієнтована на Інтернет. Тобто, звичайно, політичні замовлення можуть бути, але це вже точно не пріоритетний ринок для нашої компанії. І, попри перманентні вибори в Україні, ми не розглядаємо цього напряму діяльності як якесь серйозне джерело доходів.

Якщо казати про просування політичних брендів, то, незважаючи на значне зростання Уанету, досвід останніх виборів свідчить про те, що жодний із кандидатів фактично не реалізував потенціалу, закладеного у Мережі. Тобто Інтернет не розглядається українськими політиками як серйозний ресурс впливу на голоси виборців.

— Пане Ашманов, оцініть, будь ласка, обсяг ринку просування в Україні. Як він співвідноситься з ринком реклами?

І.А. — Я оцінив би обсяг ринку просування в Україні в 15—20% від російського. Тобто в 30—40 млн. дол. на рік. Це означає, що він приблизно збігається з обсягом ринку контекстної реклами чи навіть трохи більше.

— Що ви маєте на увазі, кажучи про комплексний інтернет-маркетинг? На яких клієнтів ви орієнтовані — на великий, середній чи малий бізнес?

І.А. — Комплексний інтернет-маркетинг — це проект з просування бренда та бізнесу замовника в Мережі з використанням усіх потрібних і доречних каналів (оптимізація, контекст, медійна реклама, соціальні мережі та блоги, вірусне просування). Починається такий проект із визначення разом із замовником стратегії та цілей його присутності в Інтернеті, завдань, коштів та інструментів такої присутності. В основному ми орієнтовані на великий і середній бізнес, хоча в нас є і масові рішення для малого бізнесу.

— Як би ви, пане Ольшанський, оцінили готовність українського ринку сприймати такого роду послуги й чому знадобився російський партнер?

О.О. — Я вже багато разів відповідав на це запитання. Річ у тім, що Україна — не найпередовіша в сфері Інтернету країна. Далеко не відстала, але й не найпередовіша. Тому в нас є унікальна можливість використати «машину часу» — тобто взяти на озброєння досвід країн, які випереджають нас у цій сфері на два-три роки. І, звісно ж, з огляду на мовну і ментальну близькість, досвід Росії використовувати найпростіше. Отже, завдяки такому партнерству ми одержимо доступ до цілої низки технологій, на розвиток яких власними силами знадобилися б ті самі два-три роки.

Якщо ж говорити про готовність ринку та затребуваність послуг маркетингу в Мережі, то, за останніми статистичними даними, в Уанеті — 12 млн. користувачів, і це без урахування дітей до 16 років. Крім того, очевидно, що це — найбільш активна та платоспроможна частина населення. По-моєму, ці цифри свідчать самі за себе. І важливість інструментів спілкування з такою аудиторією важко переоцінити для будь-якого бізнесу.

— Чи існує якась специфіка просування, характерна для українського ринку?

О.О. — Крім української мови, єдина специфіка полягає в неможливості робити це віддалено з іншої країни. Отже, якщо потрібно просувати український бізнес на українську аудиторію, то це має робити локальна компанія. Причина цього явища дуже проста: і пошуковики, і рекламні мережі ділять Інтернет по регіонах. Тому відповіді пошукової машини, отримані в Україні, різняться від відповідей на такий самий запит, зроблений із Росії.

Точно так само і щодо реклами: ціни на контекстну рекламу за тими чи іншими запитами у Росії та Україні можуть відрізнятися, наприклад, у десять разів — унаслідок різного рівня конкуренції в тій чи іншій товарній категорії. Власне, це й було причиною інтересу до нас як до партнерів із боку російських колег.

Загалом же просування в Інтернеті — досить тонка й дуже технологічна сфера маркетингу, яка потребує великого обсягу спеціальних знань і значних інвестицій у дуже специфічні технології. Складність полягає ще й у тому, що споживачу цих послуг теж необхідно деякою мірою вникати в суть проблеми. Тому одним із важливих напрямів діяльності нашої компанії буде проведення навчальних конференцій і семінарів, перший із яких пройде 21 вересня.

***

21 вересня в Києві в бізнес-центрі «Парус» відбудеться міжнародна конференція ipromo.com.ua, присвячена просуванню бізнесу в Інтернеті. Багато часу буде приділено просуванню звичайного офлайнового бізнесу в Інтернеті. Головне завдання заходу — продемонструвати комерційну ефективність просування для людей, які з Мережею не пов’язані.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі