Хто стриножить «кидал»?

Поділитися
Шокуюча новина блискавкою облетіла діловий світ. АСК «Укррічфлот», одна з найбільших у Європі суд...

Шокуюча новина блискавкою облетіла діловий світ. АСК «Укррічфлот», одна з найбільших у Європі судноплавних компаній, що здійснює 50% річкових і морських перевезень країни, офіційно оголосила про наміри окремих структур шахрайським шляхом привласнити її реєстр акціонерів. У своїй заяві річфлотівці інформували українську громадськість про спроби арешту їхньої власності, заборони на оборот акцій, припинення дії ліцензій компанії-реєстратора акцій «Укррічфлоту».

Цікаво, що мотивацією до прийняття цілого ряду вкрай жорстких і термінових судових рішень (Торезького міського і Центрально-Міського районного суду Горлівки, а також Московського районного суду Харкова) став єдиний позов акціонерки Б., яка володіє з листопада 2005 року десятьма іменними акціями компанії на загальну суму 35 гривень. Що становить усього 0,00013% статутного фонду «Укррічфлоту».

«Воєнні» дії, що відбуваються навколо флагмана транспортної галузі протягом останніх тижнів, сьогодні для «Дзеркала тижня» коментує керівник судноплавної компанії.

Мобілізація по-флотськи

На жаль, в Україні не бракує людей, готових поживитися чужим добром. Однак можу стверджувати, що керівництво компанії не розгубилося перед цинічним «наїздом» певних структур і цілком контролює ситуацію. Вживши низку запобіжних заходів, передбачених чинним законодавством, ми не тільки запобігли захопленню АСК «Укррічфлот» невідомими компаніями, а й нейтралізували можливі негативні наслідки на фінансовому й інвестиційному ринках.

А тепер конкретно.

Перше. Захищаючи конституційні права 10-тисячного персоналу і 70 тис. акціонерів, ми звернулися з апеляцією на всі судові рішення до Донецького апеляційного суду (нагадаю, що за дорученням акціонерки Б. справу веде представник юрфірми «Магістр & Партнери»).

Друге. Про події, що моделюються навколо АСК «Укррічфлот», ми інформували президента Віктора Ющенка, котрий доручив Генеральній прокуратурі старанно розслідувати цю справу.

Третє. Адміністрація АСК «Укррічфлот» ініціювала звернення до Кабінету міністрів, і прем’єр Юрій Єхануров доручив СБУ визначити головних фігурантів — виконавців і замовників.

Четверте. Ми звернулися з офіційним листом до Верховного суду України як до однієї з найголовніших інституцій у розбудові правової держави.

Річфлотівці запитують

Чому служителі Феміди Московського районного суду міста Харкова зобов’язали правління АСК «Укррічфлот» скликати позачергові загальні збори акціонерів із порядком денним «Про внесення змін до статуту», тоді як Закон України «Про господарські товариства» (ст. 45) говорить, що в будь-який час і з будь-якого приводу мають право скликати позачергові збори лише акціонери, котрі володіють у цілому більш як 10% акцій, а не окремий акціонер, у власності якого всього лише 0,00013% від загальної кількості акцій?

Чому для забезпечення власності на 35 гривень суд арештовує активи компанії в сотні мільйонів гривень, хоча ст. 152 Цивільно-процесуального кодексу України вимагає, щоб види забезпечення позову були порівнянними із заявленими позивачем вимогами?

Чому і Торезький міський суд, і Центрально-Міський районний суд м.Горлівки, і Московський районний суд м.Харкова приймали рішення на вимогу конкретної фізичної особи щодо компанії, центральний офіс якої розташований у Києві, хоча ст. 109 ЦПК України однозначно визначає, що позови до юридичних осіб, а відповідно і до їхніх органів управління подаються до суду за їхнім місцем перебування?

Чому служителі Феміди з Торезького міського суду Донецької області прийняли рішення про передачу реєстру акціонерів АСК «Укррічфлот» тимчасовому реєстратору, якомусь невідомому товариству з обмеженою відповідальністю «Мирта ЛТД», коли п.2, 3 ст.9 Закону України «Про національну депозитарну систему й особливості електронного обігу цінних паперів в Україні» чітко визначають, що рішення про передачу ведення реєстру власників іменних цінних паперів ухвалюється винятково загальними зборами акціонерів?

Цікава деталь. Торезькі судді узаконюють передачу реєстру акціонерів АСК «Укррічфлот» ТОВ «Мирта ЛТД», що знаходиться в Тернополі. Проте на запит правління нашої компанії про це товариство Держкомстат України повідомив, що «Мирта ЛТД» (код ЄДРПОУ 21136270) розташована в... Броварах під Києвом за адресою: вул. Грушевського, 2, кв.16.

Панове судді! Якій же «Мирті» передавати реєстр із 70 тис. акціонерів — броварській чи тернопільській? А може, якийсь третій?

Юристи нарахували в цій справі більш як 20 порушень норм чинного законодавства. Чи потрібне проведення судової реформи, про яку постійно говорить президент? Вкрай необхідне!

Інформаційна війна як засіб окупації

Однак судовими перипетіями «війна» проти судноплавної компанії не вичерпується. У засобах масової інформації з’явилися статті, автори котрих навмисно спотворюють важливу статистику, безглуздими здогадками і натяками на «щось» — без єдиного факту протиправних дій (бо таких не існує) — намагаються скомпрометувати менеджмент компанії, принижують людську гідність керівників, ставлять під сумнів бездоганний діловий імідж акціонерного товариства.

Мета такого інформаційного «кілерства» очевидна — провести чітку розмежувальну лінію, «виростити» конфлікт, недовіру і, зрештою, протистояння між органом управління компанії та 70 тис. її акціонерів.

Але й тут у нас є гідна відповідь. Дозволю собі ще раз нагадати основні показники фінансово-господарської діяльності АСК «Укррічфлот» і її дочірніх структур за останні два роки. Так, обсяги переробки вантажів зросли на 28%, а торішні консолідовані доходи на 60% перевищили рівень доходів дворічної давнини! Прибуток компанії за цей період зріс більш як удвічі. А відрахування в бюджет порівняно з 2004 роком збільшилися на 35%...

Невже всі наші досягнення не є заслугою менеджменту компанії, фахівців і всього багатотисячного колективу річфлотівців?

Чому інформаційні «кілери» пишуть про що завгодно, скажімо, про переведення «на сторону» якихось активів, — і ні пари з вуст, коли йдеться про те, що тільки протягом останніх двох років власний капітал «Укррічфлоту» зріс більш як на 15%?

Чи це теж погано? Для кого? Для них, наших опонентів?

Сила компанії — в її акціонерах

Даючи відсіч усіляким провокаціям та інсинуаціям, ми не забуваємо про головну й спрямовуючу силу нашої компанії — акціонерів, їхню віру в перспективи «Укррічфлоту». Ми готові продовжувати конструктивний діалог із власниками акцій компанії, котрий, по суті, ніколи й не переривався.

Зараз в Україні працюють десятки тисяч акціонерних товариств. Але тільки одиниці справно виплачують дивіденди своїм акціонерам. АСК «Укррічфлот» уже 12 років здійснює зважену політику в цій важливій справі. Той факт, що розмір виплачуваних компанією дивідендів постійно зростає, не в змозі спростувати навіть найагресивніші з наших опонентів. І 2005 рік, підсумки якого ми незабаром підіб’ємо, в черговий раз підтвердить цю тенденцію: виплати на кожну акцію знову збільшаться.

Враховуючи, що розміри власного капіталу АСК зростають, адміністрація має можливість реально забезпечувати розвиток підприємства й у майбутньому. Взяти, приміром, будівництво нового флоту: дев’ять сучасних суден-автоматів ми вже одержали, сім перебувають у процесі будівництва. Цього року, окрім уже згаданих, введемо в експлуатацію ще чотири!

На Запорізькому суднобудівельно-судноремонтному заводі розпочато будівництво річкових суден для роботи на Дніпрі та Дунаї. Цього року здамо в експлуатацію два судна тоннажем 2000 тонн. А усього до 2012 року буде побудовано 30 таких суден. Динамічно розвиваються наші порти й промислові підприємства...

Адміністрація компанії не лише поглиблює співробітництво з акціонерами, а й готова запропонувати ряд принципово важливих новацій.

Оскільки Верховна Рада України так і не ухвалила закон про акціонерні товариства, наші працівники спільно зі спеціалістами ЄБРР розробили чітку концепцію захисту прав малих акціонерів. Планується, що вже на наступних загальних зборах акціонерів це питання не тільки буде внесено на розгляд — буде затверджено відповідні зміни до статуту компанії, прийнято конкретні зобов’язання, котрі істотно розширять права малих власників акцій.

Нашою новацією передбачається, що двоє з п’яти членів спостережної ради мають бути представниками малих акціонерів. І з ними погоджуватимуть багато важливих питань розвитку компанії, починаючи з викуповування власних акцій на ринку і закінчуючи матеріальним забезпеченням тих, хто працює у виконавчих органах АСК.

Вперше у вітчизняній практиці господарювання запроваджується право вето на окремі рішення. Це означає, якщо один із членів спостережної ради від малих акціонерів не проголосує «за», то рішення «провалюється», а отже, починається спільний пошук компромісного варіанта.

Таким чином, ідеться про широке впровадження в практику роботи АСК «Укрріфчлот» європейських стандартів. Протягом останніх шести місяців ми дуже старанно відпрацьовували ці механізми, і, здається, ніякі судові, інформаційні й інші війни не зможуть завадити їхній успішній апробації. «Укррічфлот» був, є і має намір довгі роки залишатися флагманом галузі і піонером, коли мова йде про пошук нових форм господарювання.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі