ГАЗОВИЙ БІЗНЕС «ЛУКОЙЛУ»

Поділитися
Коли говорять про діяльність нафтової компанії, автоматично припускається, що вона потихеньку, у той або інший спосіб, але нищить довкілля...

Коли говорять про діяльність нафтової компанії, автоматично припускається, що вона потихеньку, у той або інший спосіб, але нищить довкілля. Загалом це вірно, але іноді зустрічаються і приємні винятки. Зокрема, днями російська компанія «Лукойл» представила досить амбітну програму, у результаті реалізації якої повітря в столиці України має стати значно чистішим.

6 вересня підприємство з іноземними інвестиціями (ПІІ) «Лукойл-Україна» відкрило другу чергу бази реалізації продуктів нафтопереробки в Борисполі (Київська область) — газонаповнювальну станцію (ГНС) потужністю 10 тисяч тонн газу. Завдяки їй скрапленим газом будуть забезпечені споживачі як у Києві, так і в Київській, Черкаській і Житомирській областях.

Ця подія є важливим етапом у реалізації програми «Екологія транспорту», ухваленої Київською міськрадою наприкінці минулого року. Відповідно до цього документа, протягом найближчих п’яти років на газове паливо буде переведено 55 тисяч автомобілів. Причому «Лукойл-Україна» уже сьогодні готове на 80% забезпечити реалізацію цієї програми скрапленим газом.

Для цього вже створено потужну інфраструктуру продажу скрапленого газу як у Києві, так і в його околицях. До кінця нинішнього року автомобіль, який під’їжджає до Києва з будь-якого напрямку, зможе заправитися скрапленим газом на «лукойлівських» автозаправках. За словами генерального директора «Лукойл-Україна» Олександра Неруша, зараз газовими модулями обладнано 10 автозаправних станцій компанії. Протягом найближчого року заплановано довести кількість таких АЗС до 36. Надалі «газові» автомобілі зможуть заправитися на більшості АЗС «Лукойл-Україна».

Загалом реалізація програми «Екологія транспорту» дозволить скоротити викиди шкідливих газів в атмосферу Києва мінімум на 10%. До того ж використання газового палива дасть змогу власникам автомобілів на третину скоротити свої експлуатаційні витрати. Розрахунковий термін окупності переустаткування автомобіля під скраплений газ залежно від марки машини становить 6—8 місяців. Уже сьогодні в «Лукойл-Україна» надійшли заявки на переведення автотранспорту під скраплений газ від підприємств Києва, Борисполя, Броварів і Білої Церкви.

Крім забезпечення альтернативним паливом автопарку столиці та прилеглих до неї регіонів, уведення в дію ГНС дозволить розв’язати і проблему забезпечення населення скрапленим газом у балонах. На газонаповнювальній станції в Борисполі виконуватиметься весь цикл робіт із побутовими газовими балонами: зливання важких залишків, наповнення балонів газом, їх зважування, ремонт і відновлення. Паралельно на базі автозаправних станцій «Лукойл-Україна» у Києві, Київській, Черкаській і Житомирській областях створюється мережа пунктів обміну балонів, де кожен за бажання може обміняти порожні газові балони на балони, заправлені газом «Лукойл-Україна». При цьому умови їх продажу будуть вельми вигідними. Якщо середня ціна реалізації балонів у Центральній Україні зараз становить приблизно 45 грн., то «Лукойл-Україна» планує продавати їх населенню за 35—36 грн., а підприємствам — за 40 грн. До того ж компанія гарантує: у кожному балоні буде саме стільки газу, скільки належить (21 кілограм), а їхнє наповнення виконуватиметься із дуже високою точністю (+/–100 грамів на балон). Це дозволить вирішити наболілу нині в Україні проблему неточного наповнення побутових газових балонів, що завдає або значних фінансових втрат покупцям, або спричиняє порушення правил техніки безпеки і тим самим створює реальну загрозу життю людей.

Газова програма «Лукойл-Україна» має вельми непогану перспективу розвитку. Зокрема, через два-три роки «Лукойл» цілком здатний вийти на ринок (зокрема й український) як значний постачальник природного газу. Узагалі, у найбільшій нафтовидобувній компанії Росії зараз спостерігається досить серйозний газовий крен. Якщо сьогодні компанія щорічно видобуває 80 млн. тонн нафти й 5 млрд. кубометрів газу, то в 2010-му вона розраховує вийти на рівень як мінімум 50 млрд. куб. м газу на рік. Це дозволить їй стати другою після «Газпрому» газовидобувною компанією Росії. Передбачається, що до цього моменту частка газу в загальному обсязі видобутку компанією вуглеводнів збільшиться до 30—40%.

Природно, частина видобутого компанією в Росії газу піде й на експорт. Як заявив перший віце-президент ВАТ «Лукойл» Дмитро Тарасов, найближчим часом із «Газпромом» буде підписано протокол про доступ до магістральної трубопровідної системи. Правда, поки що видобутого «Лукойлом» газу не досить для його постачання ще й в Україну, але через рік-два ситуація зміниться на краще. Передбачається, що вже до 2005 року видобування газу компанією перевищить 10 млрд. кубометрів і тоді вже можна говорити про експортні поставки.

Якщо плани потіснити конкурентів на нашому газовому ринку — справа хоч і близького, але майбутнього, то у своєму традиційному нафтовому сегменті позиції «Лукойлу» в Україні за останній рік помітно зміцнилися. Зокрема, «Лукойл-Україна» уже виконало одне з покладених на нього завдань — домоглося того, що всі світлі нафтопродукти, випущені на Одеському НПЗ, реалізовуються через власну збутову мережу. Спостерігачі пов’язують цей факт із тим, що в «Лукойл-Україна» наприкінці 2001 року прийшла нова команда топ-менеджерів на чолі з Олександром Нерушем. У результаті сьогодні мережа автозаправок «Лукойл-Україна» охоплює 13 областей України: Київську, Одеську, Житомирську, Вінницьку, Миколаївську, Черкаську, Запорізьку, Херсонську, Волинську, Львівську, Рівненську, Івано-Франківську, Чернівецьку й Автономну Республіку Крим. Під червоно-білим прапором «Лукойлу» зараз працює мережа з 142 АЗС. На переконання фахівців компанії, за бажання масштаби роздрібної мережі «Лукойл-Україна» можна збільшити майже вдвічі.

Цьому заважають лише обмежені потужності Одеського НПЗ. Наступного року компанія має намір збільшити інвестиції в нього. За словами Дмитра Тарасова, на модернізацію Одеського НПЗ буде витрачено 2003-го 19 млн. дол. Це дозволить значно збільшити ресурс бензину й дизельного палива для продажу через роздрібну мережу «Лукойл-Україна».

При цьому, розширюючи масштаби діяльності, компанія не має наміру поступатися своїм основним козирем — якістю. За словами Олександра Неруша, «сьогодні ми активно будуємо, реконструюємо, купуємо АЗС, розширюємо асортимент їхніх послуг. Проте розуміємо, що головне, чим ми можемо привернути клієнтів на наші автозаправки, — це висока якість палива». Гарантувати його високий рівень дасть змогу угода про контроль якості нафтопродуктів на АЗС і нафтобазах найбільшим міжнародним інспекційним товариством БЮРО ВЕРІТАС. «У рамках цього проекту, БЮРО ВЕРІТАС діє як незалежний і визнаний в усьому світі експерт, при цьому виключається будь-який вплив нашої компанії на зроблені БЮРО ВЕРІТАС висновки», — підкреслює генеральний директор «Лукойл-Україна».

Відповідно до підписаної між «Лукойл-Україна» і БЮРО ВЕРІТАС угодою, регулярно здійснюватиметься відбір проб і лабораторний аналіз нафтопродуктів, на всіх етапах ланцюжку руху нафтопродуктів до споживача — на Одеському нафтопереробному заводі, у залізничних цистернах, на нафтобазах і АЗС «Лукойл-Україна». Це дозволить ефективно контролювати якість палива на заправках компанії, а також виявляти відповідні порушення й розв’язувати виниклі суперечки.

Доречно зазначити: це вже не перший спільний проект двох компаній. У травні 2002 року «БЮРО ВЕРІТАС Україна» видало ВАТ «Лукойл-Одеський НПЗ» міжнародний сертифікат відповідності системи менеджменту якості вимогам ISO 9000. Планується, що до 2005 року стандарти управління якістю TOTAL QUALITY MANAGЕMENT будуть впроваджені на всіх підприємствах «Лукойл» в Україні.

Словом, бізнес «Лукойлу» в Україні продовжує розвиватися. Природно, в житті все виявиться значно складніше, ніж у планах. Проте для «Лукойлу» робити казку реальністю не вперше. Тим більше, що сила будь-якої компанії — саме в умінні долати труднощі й чітко просуватися до наміченої цілі. Попередні одинадцять років «Лукойлу» це добре вдавалося.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі