«ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СТРАХОВИЙ АЛЬЯНС»: ВІТЧИЗНЯНЕ ВІКНО У СТРАХОВУ ЄВРОПУ?

Поділитися
Хоча підсумки 2001 року на українському страховому ринку буде підбито лише в березні, навряд чи порядок цифр, що характеризують темпи його зростання, виявиться несподіваним...

Хоча підсумки 2001 року на українському страховому ринку буде підбито лише в березні, навряд чи порядок цифр, що характеризують темпи його зростання, виявиться несподіваним. Принаймні після 84 відсотків приросту страхових премій 2000 року 61 відсоток приросту за дев’ять місяців минулого при значно нижчій інфляції сприймається як належне.

Життя страховиків 2001 року було взагалі досить розміреним, абсолютні цифри страхових зборів зростали, відносний рівень страхових виплат залишався невисоким. Ініціативу уряду відносно десятиразового підвищення вимог до мінімального розміру статутних фондів страхових компаній (до 1 млн. євро) хоч і втілено восени в закон, але в сесійній залі ухвалили надати діючим компаніям трирічний термін для його виконання. Більше того, перший проміжний етап (п’ятиразове збільшення) слід подолати лише до листопада 2003-го. І раптом діюча компанія — ЗАТ «Європейський страховий альянс» — ще влітку приймає рішення вже 2002 року мати статутний фонд, що вдесятеро перевищуватиме вимогу законодавця.

Навіщо? Чи немає тут якихось хитрощів чи недомовок — либонь сума чималенька? Ці запитання «Дзеркало тижня» адресувало президенту ЗАТ «Європейський страховий альянс» Андрію ЛИТВИНУ.

— Відповідь на друге запитання досить легка — ніяких хитрощів. Акціонери «Європейського страхового альянсу» справді вирішили збільшити статутний фонд до 55 млн. гривень. Причому статутний фонд наповнюється живими грішми. А навіщо — тут у двох словах не скажеш. Коли коротко — то в цьому ідеологія побудови роботи компанії на довгострокову перспективу. Це одна з опорних точок бачення перспектив страхового бізнесу акціонерами й менеджментом компанії.

— А докладніше? Не щодня страхові компанії оголошують такі статутні фонди. Адже й зі статутним фондом понад 10 млн. гривень страховиків не більше десятка.

— Це справді цікаве зауваження. Парадокс, що відрізняє страхові компанії від інших фінансових установ, полягає в тому, що механізми страхового ринку дозволяють перебирати на себе ризики, а отже — й платежі, не прив’язуючи їхні обсяги до розміру власного капіталу, і регулюючі органи стежать за формуванням, покриттям та розміщенням страхових резервів. Тому формально для великих обсягів операцій великий статутний фонд нібито й непотрібен. Однак насправді не все так просто.

Погляньмо на український ринок страхування. Ці цифри звучали й у спеціалізованих дослідженнях, і в популярних виданнях, і в урядовій аналітиці. В Україні страхується 10 відсотків ризиків проти 90—95 у Європі. У Німеччині застраховано 100 відсотків автомобілів, в Англії 97,8 відсотка квартир застраховано від зламування, у Франції кожен громадянин має в середньому чотири страховки. На жаль, аналогічна статистика щодо України недоступна, але навряд чи, запитавши на вулиці пересічних громадян про наявність у них страховок, ми одержимо порівнянні з Європою цифри, позаяк у нашій країні на одного жителя припадає $8 зібраних премій порівняно з не менше чим $1000 в ЄЕС.

Серед мотивів застрахуватися на першому місці (понад 40 відсотків), свідчать соціологічні дослідження, стоїть надійність страхової компанії. Адже до страховика звертається той, кому є, що втрачати, і хто хоче за певний відсоток застрахувати себе від куди більших втрат. Тож розмір статутного фонду «Європейського страхового альянсу» — це свого роду найпростіший і найдоступніший меморандум страхової компанії перед клієнтом: у бізнес компанії вкладаються не тільки наміри, а й серйозні ресурси, аби захистити клієнтів від втрат.

— Чи єдина це причина для акціонерів вкладати в нову компанію такі кошти?

— На розмір капіталу можна подивитися й під іншим кутом зору. Аби будувати свій бізнес на обов’язкових видах страхування для материнських структур і мінімізації видатків поза бізнес-групами або адміністративному доступі до того ж таки обов’язкового поля страхування, цілком вистачить і мінімально необхідного розміру капіталу. Але «Європейський страховий альянс» бачить і будує страхову справу як системний бізнес. Це по-перше.

По-друге, нова редакція закону про страхування розширює можливості для страхового бізнесу. Він став ближче до потреб страхового ринку, розширено поле страхування, деталізовано процедурні моменти, стали зваженішими вимоги до стабільності страховиків, знято формальні обмеження для участі іноземного капіталу. Мобілізувати значний ресурс у найкоротший термін — означає реалізувати ці можливості й бути лідером у конкурентній боротьбі.

— До речі, про час й іноземців: чи зможе компанія конкурувати з західним капіталом, якщо він скористається наданою законодавством можливістю?

— Власне, «Європейський страховий альянс» — товариство за участю іноземного капіталу. Причому участь збалансована — це й англійський, і російський капітал. Такий баланс важливий і для бізнесу, і для взаємовідносин із клієнтами.

Щодо часу — цей чинник справді важливий. Він став однією з причин створення компанії не з чистого аркуша, а через придбання страховика, котрий сім років працював на ринку, із наданням йому нового імені та якості.

— Виходить, маєш великий статутний фонд й іноземний капітал — і ти вже в Європі?

— Насправді розмір капіталу — не єдина гарантія надійності, хоча, погодьтеся, й важлива. Страховий бізнес неможливий без постійного інтерактиву з клієнтами, без довіри. У цьому спілкуванні своїм завданням ми бачимо подолання негативних стереотипів щодо фінансових установ, а також страхів, породжених роками кризи. Страх ненадійності лікуємо розміром власного капіталу та якісним покриттям резервів. Страх складності придбання послуги та її реалізації — простими та зрозумілими для клієнта процедурами.

«Європейський страховий альянс» визначив для себе кілька вузлових точок, за якими можна легко судити про якість послуг, що надаються.

Передусім — конкретизація страхових послуг для кожного клієнта: від наявності всіх необхідних ліцензій через базисні й рамкові правила страхування до гармонізації страхового продукту з індивідуальними потребами громадянина. На основі наявних ліцензій компанія розробила спеціальні програми, орієнтовані на споживчі групи. Навіть у сферах страхування, задекларованих державою як обов’язкові, але ще не підкріплених урядовими нормативними актами (не встановлено порядок, страхові суми й тарифи), «Європейський страховий альянс» пропонує продукти, використовуючи добровільну форму страхування. Адже обов’язкові види закріплюються в законі як розуміння суспільної затребуваності певного захисту.

— На ринку 320 проліцензованих страхових компаній, і кожна пропонує свої поліси. Як «Альянс» ставиться до конкурентів?

— Загалом-то, реально працюючих на ринку компаній на порядок менше. З фірмами й керівниками, слово яких має вагу в страховій співдружності, «Альянс» підтримує нормальні робочі відносини. Що для нас справді важливо — то це ініціювання й активізація співробітництва в напрямку створення страхових пулів. Через об’єднання зусиль і ресурсів можна надати нову якість послугам на внутрішньому страховому ринку. До речі, представник «Європейського страхового альянсу» очолив Український Р&I Пул, що займається співстрахуванням відповідальності судновласників.

— Андрію Володимировичу, а кого компанія бачить своїми клієнтами?

— Цього року особливу увагу приділяємо передусім атомній енергетиці, металургії, газовидобуванню, нафтопереробці. Саме на цих напрямах нині сконцентровано реалізацію страхових програм «Альянсу». Але в нас є що запропонувати будь-кому, хто звернеться по страховий захист.

— Так, зараз багато реклами «Європейського страхового альянсу». Для чого такі обсяги?

— Об’ємна реклама важлива. Аби знати про можливість захистити себе та про спроможність компанії забезпечити цей захист. Адже такий носій інформації, як реклама, — швидкий і хороший спосіб популяризації страхової культури в суспільстві. «Альянс» відкидає страх як засіб впливу на клієнтів. Навпаки, завдання нашої реклами — через художні форми запропонувати впевненість без дратування й нав’язування. Рекламні матеріали «Альянсу» витримано в делікатній тональності, хоча й подаються вони в чималих обсягах.

До речі, ви торкнулися іншої вузлової точки в роботі компанії. Ми не чекаємо клієнта, а намагаємося донести продукт до нього. Починаючи зі зрозумілих пояснень, чому слід захистити себе від несподіванок, до цілодобової інформаційної лінії та надання кожному, хто звернеться, конкретної інформації з питань, що його цікавлять. Поряд із пропонуванням окремих страхових продуктів «Європейський страховий альянс» орієнтується на продаж застрахованій особі кількох продуктів у пакеті, що заощаджує і час, і кошти клієнта. Такою комплексною страховою послугою може бути, приміром, сукупне страхування всіх аспектів підприємницької діяльності, що включає в себе страхування майна від усіх ризиків, відповідальності перед третіми особами, страхування автоцивільної відповідальності, нещасних випадків на виробництві. Для фізичних осіб — сукупність послуг із страхування квартири, домашнього майна й відповідальності перед сусідами, котрих не вибираєш. Будь-якому затребуваному сегменту ми можемо запропонувати комплекс послуг.

— Для таких планів, певне, потрібна розгалужена структура?

— Цілком правильно. Саме тому за минулі півроку почали працювати структурні підрозділи «Альянсу» в Києві, Запоріжжі, Одесі, Криму, Кіровограді, Полтаві. На черзі — відкриття власного навчального центру для підготовки страхових агентів. У наших планах — і використання агентських послуг мережевих компаній, що зарекомендували себе. Максимально наближена до клієнта структура компанії та кваліфіковані співробітники — ще один наріжний камінь роботи «Європейського страхового альянсу». Кістяк колективу — фахівці з більш як п’ятирічним досвідом роботи в страхуванні.

— Складною системою складно керувати. Чи не вийде розпорошеність замість цілісності?

— Менеджмент компанії не розглядає мережу як самоціль. Навпаки — її розгортання йде і йтиме слідом за бізнесом і клієнтом. Очевидно, що розгалужена структура вимагає чітких внутрішніх стандартів і процедур. Тож ми формуємо єдиний інформаційний простір компанії, що дозволить усім структурним підрозділам обмінюватися даними в режимі реального часу та щодня відстежувати як консолідований баланс, так і ситуацію на будь-якій ділянці. Регламент роботи побудовано так, щоб оптимізувати оцінку ризику для клієнта й мінімізувати сукупний фінансовий ризик бізнесу. Це — і формування збалансованого страхового і перестрахувального портфеля, підвищення андеррайтерської ємності. Ресурси компанії та налагоджені зв’язки з низкою найбільших зарубіжних перестрахувальних компаній дозволяють «Альянсу» приймати ризики з високими сумами й перестраховувати будь-які ризики на території всієї земної кулі.

Мета компанії на найближчі три роки — вийти в лідери українського страхового ринку й інтегрувати «Альянс» у європейський ринок. При оцінці власної роботи ми ставимо для себе планку європейських критеріїв.

— Чи реально це?

— А чому ні? Українські громадяни й підприємства гідні їх. «Європейський страховий альянс» пропонує впевненість. Упевненість — чим не європейська риса?

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі