Севастопольський морський порт, так само як і решту кримських портів, необхідно приватизовувати, вважає директор Таврійського регіонального центру інноваційного розвитку Володимир Арабаджі. На думку експерта, комерційна ефективність портів, котрі знаходяться в держвласності, страждає від надто високих цін на їхні послуги.
«Дорожнеча української логістики змушує власників транзитних вантажів обходити Україну стороною, йдучи на російські та балтійські порти», — заявив експерт в інтерв’ю «ДТ».
Причину надміру високих цін він бачить в державній транспортній монополії. «Морські та річкові порти, «Укрзалізниця» фактично монополізували ринок, і при встановленні цін, тарифів і зборів до розрахунку беруться насамперед їхні інтереси», — заявив Арабаджі.
Перехід портів в приватну власність, на його думку, допоможе налагодити здорову конкуренцію на ринку. «Приватизація кримських портів, на мій погляд, є однією з найважливіших передумов їхнього інтенсивного розвитку», — підкреслив він.
При цьому експерт акцентував увагу на унікальних природних особливостях Севастопольського порту.
«Севастополь — єдиний в Україні порт, який не замерзає, він має природну глибину по фарватеру бухти 17 і більше метрів, — відзначив Арабаджі. — Понад 280 капітальних енергоозброєних причалів загальною протяжністю понад 20 км залишилися в спадок від ВМФ СРСР».
Докладніше читайте в інтерв’ю Інни Бензіної з Володимиром Арабаджі у свіжому номері «ДТ».