Дублянка — не динозавр, але вимирає. Для дрібних ринкових торговців дешевим сезонним товаром тепла зима обернулася справжньою трагедією. Великі магазини рятуються літніми знижками

Поділитися
Глобальне потепління, яким лякають нас учені, схоже, уже завдало свого удару по бізнесу. Цього разу його жертвами стали продавці хутряних виробів...

Глобальне потепління, яким лякають нас учені, схоже, уже завдало свого удару по бізнесу. Цього разу його жертвами стали продавці хутряних виробів. Незважаючи на прогноз «головного українського метеоролога» — бабака, котрий побачив у позначений полудень тінь власного тіла (що означає — зима протримається щонайменше до середини березня), в українських хутрових бутиках — паніка.

І якщо у великих фірмових магазинах, котрі торгують товаром різного асортименту, ще сподіваються на холодну весну і систему знижок, то для дрібних ринкових торговців дешевим сезонним товаром тепла зима обернулася справжньою трагедією...

У більшості європейських магазинів верхнього одягу покупців немає. Наприклад, відповідний відділ відомого паризького торгового комплексу «Галері Лафаєтт» вражає порожнечею.

Організатори так званих «шуб-турів» у Грецію також нарікають на відсутність клієнтів. Порівняно з минулим роком продаж згаданих путівок у московській фірмі «Глобал-тур» упав на 20%.

Через незвично теплу зиму більшість жителів Центральної Росії «перезимували» в легких куртках і кросівках, а попит на шуби в московському салоні «Евромех» упав на 80%.

Водночас один з найпрестижніших аукціонів хутра — Петербурзький — підніс несподіваний сюрприз: попит на російську норку і соболя значно зріс.

Прощавай, дублянко

Якщо вірити довгостроковим прогнозам фахівців, то рівень температури на планеті неминуче підвищуватиметься. Ну а з глобальним потеплінням зміниться і потреба середньостатистичного українця в зимовій шубі або дублянці. Можливо, у найближчому майбутньому житель Києва або Харкова красуватиметься в січні у легенькій куртці...

А поки що не зайво поцікавитися: як вплинула погодна аномалія на попит і асортимент верхнього одягу.

— Торгувати в таку теплу зиму нам доводиться вперше, — розповідає товарознавець магазину «Роксан» Галина Віксюк, — хоча я працюю в торгівлі хутряними виробами вже 16 років, а в цій фірмі — чотири роки. Мляву торгівлю цієї зими ми пов’язуємо з потеплінням. Продаж тримався на рівні літа, тобто впав до 50% порівняно зі звичайним у зимовий період.

Що ж до асортименту, то шуби з норки і деякі інші дорогі вироби продавалися як зазвичай. У нас є певний контингент покупців (приблизно 1 з 10), котрі купують по кілька найменувань, незважаючи на погоду. Великим попитом користувалися демісезонні вироби з хутряними підстібками. А от дублянок цієї зими у нас продалося набагато менше. Моя особиста думка: можливо, дублянками вже не варто займатися? Треба щось змінювати. Наприклад, покупець шукає утеплену шкіру або вироби зі знімними підстібками. А якщо вже лишати в асортименті дублянки, то з коротшою стрижкою хутра. В усьому світі для холодної зими підходить дублянка з гірської кози, а для теплої — демісезонний варіант: тоненька овчинка.

Торік ми вперше включили до асортименту куртки з текстилю з натуральним хутряним коміром, це теж цікавий напрям.

У босоніжках, але... у шубі!

До речі, не шанують наші традиційні дублянки і в магазині «Хутра України».

— Дублянки не гріють, вони не рятують від вологості і морозу, — ділиться фаховими секретами директор магазину Сергій Лисенко. — Інша річ — хутряні шуби. У них і тепло, і затишно. Єдине, що змінилося останнім часом, — народ почав віддавати перевагу коротким шубам, вони і зручніші, і дешевші. Важко уявити, що сучасна жінка відмовить собі в задоволенні сісти за кермо автомобіля в короткій шубці з натурально хутра. А в нас у Києві за цей зимовий сезон продано рекордну кількість легкових автомобілів, я сам вивчав статистику. Коротка шубка не забрудниться об салон машини і виглядатиме дуже ефектно. Та й час нам уже переосмислити своє ставлення до хутряних виробів як до сезонного одягу.

До речі, за кордоном хутряне пальто — це не засіб для того, щоб пережити зиму, а предмет розкоші. Якби на хутряні вироби за кордоном не було попиту, то в самій тільки спекотній Італії не працювало б близько двох тисяч фабрик з пошиття хутряного одягу. Смішно думати, що їхня продукція розрахована тільки на туристів...

Справді, той, хто бував за кордоном, мав можливість побачити дівчину в босоніжках і... хутряному манто або зустріти на терасі ресторану даму у вечірній сукні, на оголені плечі якої накинута хутряна шубка.

Мода на хутро: авангард чи класика?

Не секрет, що власники дорогих хутряних бутиків люблять роздмухувати ажіотаж: мовляв, мода на хутро кардинально змінюється щороку. Тим часом практика підказує, що на вулицях один фасон тримається не менше від трьох років, і боятися, що наступної зими виглядатимеш старомодно, не варто.

— Мода на верхній одяг змінюється не дуже швидко — коментує Галина Віксюк, — просто трохи обновлюється якість шкіри. Наш магазин орієнтується на покупця із середнім статком, тому люди намагаються купувати класику, щось універсальне, щоб носити якомога довше, бодай два-три роки.

Загалом, торішня модель не є безнадійно застарілою, адже це не сукня і не костюм. Просто трохи змінюються дизайн і фурнітура. Закуповуючи товар, ми віддаємо перевагу нейтральним, класичним моделям. Ультрамодні беремо в невеликій кількості, не більш як 20%.

Зрозуміло, що багато покупців не можуть дозволити собі авангардну річ, тому вибирають універсальну або стильну. Тим більше що зважаючи на нинішні зміни клімату «зносити» нову шубу середньостатистичному українцеві вдасться не дуже швидко — у теплу погоду вона буде доволі обтяжливою.

Що ж робити модницям, котрі звикли часто обновляти свій гардероб?

— У нашому магазині «Імперія Хутра», — розповідає директор з роздрібної торгівлі Ольга Шестакова, — існує відділ, куди приймають товар на комісію. Це хутряні вироби в хорошому стані, ціну на які встановлює сам власник речі, тобто клієнт. Вартість таких виробів нижча, ніж нових, а для модниць це — чудова можливість позбутися обридлої шубки, щоб придбати модну.

До речі, позбутися купленої речі через теплу зиму (мовляв, не придалася!) практично нереально. Продавці приймають товар назад протягом двох тижнів із моменту купівлі, але тільки за наявності фабричного дефекту. Зазвичай гарантія дається тільки на шкіру, а несправну фурнітуру (замки і ґудзики) міняють в ательє.

Бракований товар можна поміняти або отримати гроші назад, але насправді все відбувається довго й нудно: виріб відправляють на фабрику і після ремонту повертають клієнтові.

Продавці теж скаржаться — на безсовісних покупців, котрі, поносивши річ, прагнуть її повернути під будь-яким приводом. Але з претензіями на теплу зиму поки ще в жоден магазин не зверталися.

Глобальне потепління і... міль

Невідомо, які види живих організмів вимруть від погодних аномалій, але вже точно не маленький літаючий кілер хутряних шубок.

Манто, які залежалися в шафі, та ще й в умовах теплої зими, — серйозна проблема.

— Наші клієнти, які зробили покупку в нас у магазині, — розповідає Ольга Шестакова, — користуються протягом двох-трьох років безоплатним чищенням, поліруванням і збереженням хутряних виробів. Коли закінчується зимовий сезон, більшість клієнтів здають шуби до нас на фірму, де вони зберігаються при спеціальному температурному режимі. Ні міль, ні сухість, ні спека цим виробам не загрожують. Цією послугою можуть скористатися й інші громадяни, природно, за певну плату.

На відміну від «Імперії Хутра», у магазинах «Роксан» розраховують на виробника.

— Усі хутряні вироби піддають на фабриці-виробнику обробці від молі, тож ми не боїмося їх тримати в магазині не тільки один, а й два сезони, — коментує Галина Віксюк. — За рік хутро не може зіпсуватися, але бувають винятки: це біле хутро або біла шкіра. Такі вироби схильні до забруднення, тому ми виставляємо їх у поліетиленових пакетах, чого раніше не робили, а якщо вже така річ постраждала, то чистимо її і реалізуємо зі знижкою.

У великих хутрових магазинах використовують усе: у більшості, як у «Роксан», є свій «стік», де вироби продаються з істотними знижками. Заглянувши в «Розпродаж» біля «Роксан», я знайшла симпатичні дублянки за ціною 1990 гривень (за середнього рівня цін 2800—3500 гривень у голов­ному фірмовому магазині).

Порятунок потопаючих — справа рук самих потопаючих

Незважаючи на чутки про банкрутство хутрових бутиків, мені не вдалося зустрітися з жодним банкрутом, тобто з тим, хто добровільно визнав себе таким.

Цієї зими втрималися на плаву ті, хто зумів урахувати погодні катаклізми.

— Рівень продажу у минулому сезоні в нас не лише не впав, а навіть підвищився, оскільки ми пішли на експеримент, — коментує Сергій Лисенко. — Основним асортиментом товару до цього були вироби з норки, а минулої зими ми розширили його за рахунок виробів із рисі, бобра, шиншили, стриженого кролика й особливо модного в цьому сезоні — вовка. У результаті ціни знизилися, а продаж пожвавився.

Більшість торговців іще сподіваються надолужити згаяне.

— За законодавством гарантійним терміном на хутряні вироби є період із 1 жовтня по 1 квітня, тобто шість календарних місяців. Тому закінченням зимового сезону ми вважаємо квітень, — розповідає Ольга Шестакова. — Цього року ми очікували кращого. Але ще не все втрачено: із настанням морозів покупець усе-таки з’явився. Ми теж не сидимо склавши руки: цієї зими оновився наш асортимент — це шкіряні вироби, дублянки, тканинні куртки, оздоблені хутром. У результаті ціни стали доступніші. Наша фірма — єдина в Україні, яка охоплює весь технологічний процес від закупівлі хутра на кращих світових аукціонах до його вичинки, розробки моделей і пошиття на фабриці в Донецьку (найбільша фабрика у Східній Європі). Ми продаємо тільки свою продукцію і можемо регулювати її обсяги відповідно до попиту. Що ж до дублянок, виробів зі шкіри, тканинних курток, то їх шиють в Італії на наше замовлення.

Деякі фірмові магазини намагаються поліпшити нинішню ситуацію з допомогою акцій і знижок. Наприклад, у магазинах «Роксан» традиційно проводиться передноворічна акція: купуєш шубу — у подарунок дублянка, купуєш дублянку — у подарунок шкіряна куртка (або 15% знижки). Продавці вважають, що краще бути трохи в мінусі від такої щедрості, ніж «заморожувати» товар. Все одно витрати окупляться, а замість зимової колекції буде закуплено новий весняно-осінній асортимент.

Літо — початок сезону полювання... на шубу

Як перевірено багатьма тисячами покупців, шуба (норкова, вовча чи будь-яка інша) — такий хитрий звір, на котрого краще полювати влітку.

Після Нового року майже у всіх магазинах і салонах, які торгують хутряними і шкіряними виробами, починається сезон великих знижок, пік якого припадає на літні місяці.

Рідко коли початкова вартість шуб повертається — наприкінці зими з’являється весняна колекція шкіри, і ціна на вироби торішнього завозу падає ще нижче.

Громадяни теж часу не гають — вибір моделей і розмірів катастрофічно зменшується.

У магазинах «Роксан», як і в багатьох інших, розмір літніх знижок сягає 50—70% вартості виробу. Дублянки, які продавалися взимку по 3000—3500 гривень, коштуватимуть улітку від 1200 до 1500 гривень.

Уже зараз багато хутрових салонів, щоб остаточно не прогоріти, закликають народ на розпродаж. А українці прикидають, скільки грошей вони заощадять на теплій зимі. Виходить непогано...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі