Чого стосується заборона на поставки нафтопродуктів — експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Чого стосується заборона на поставки нафтопродуктів — експерт © PGNiG
Пряму заборону переважно вводиться на немас експортні позиції: сиру нафту, етилен, пропилен, бутилен і бутадієн, етан, бутан, ізобутан, бітуми і масла.

18 квітня Росія запровадила нові санкції щодо України, які передбачають обмеження на експорт нафти й нафтопродуктів із 1 червня 2019 р. Документ складається з двох частин: перша запроваджує заборону на експорт деяких нафтових позицій, друга містить перелік продукції, яка поставлятиметься за спеціальними дозволами Мінекономіки РФ. Преса сприйняла це як закручування гайок, хоча насправді новизни в цьому документі небагато. Також заяву російського прем'єра Медведєва про "нафтові" санкції за три дні до другого туру президентських виборів багато хто інтерпретував як певний сигнал. Спробуємо розібратися, кому й про що сигналізувала російська влада.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95". За його словами, пряма заборона переважно запроваджується на немасові експортні позиції: сиру нафту, етилен, пропілен, бутилен і бутадієн, етан, бутан, ізобутан, бітуми й масла.

"Достатньо сказати, що російська нафта в Україну не поставляється з 2013 р., коли було зупинено Одеський НПЗ. Такі ж нульові або мінімальні обсяги поставок притаманні й переліченій групі нафтохімічної сировини, - зазначає експерт. - Та є й справді болючі позиції. До них можна віднести заборону на експорт дорожніх бітумів. Третій рік в Україні активно будуються й ремонтуються дороги, споживання бітуму зросло до рекордних в історії обсягів. У 2017 р. постачальники пішли в Росію, вичерпавши можливості найбільшого джерела в особі Білорусі, яка почала явно зловживати своїм домінуючим становищем. Якщо 2017-го російський продукт займав 8% ринку (58 тис. т), то 2018-го - 18% (122 тис. т). Попри 10-процентне мито, яким обкладається російський бітум, він створював конкуренцію білорусам і стримував ціни. 18 квітня навантажені бітумом українські машини було зупинено на російському кордоні. Не викликає сумнівів, що ціни на білоруський, а з ним і на український бітум цього сезону відчутно зростуть, більше взяти його практично ніде. Виходить, збільшиться собівартість дорожніх робіт, точніше, доріг побудують менше".

Автор підкреслює, що стосується масел, то заборона охопить приблизно 15% обсягу їхнього українського імпорту (всього у 2018 р. було завезено 258 тис. т, із них 161 тис. - із Росії). За словами трейдерів, моторну групу буде заміщено дорогими маслами європейських брендів. А от індустріальні й базові масла, які займають близько 80% усього імпорту з Росії, санкції не накрили.

Детальніше про постачання палива читайте в матеріалі Сергія Куюна "Московські уроки енергонезалежності" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі