УСЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ТАК, ЯК ЗАВЕДЕНО В ЦИВІЛІЗОВАНОМУ СВІТІ

Поділитися
«ЛЮДИНА РОКУ»: МІЖ УЧОРА І ЗАВТРА Кінець тисячоліття... Час підбивати підсумки подій глобальних і локальних, час прокладати шлях у нове тисячоліття — незвідане та знадливе...
«ЛЮДИНА РОКУ»: МІЖ УЧОРА І ЗАВТРА

Кінець тисячоліття... Час підбивати підсумки подій глобальних і локальних, час прокладати шлях у нове тисячоліття — незвідане та знадливе. І час називати імена найдостойніших.

Ось уже п’ять років це робить загальнонаціональна програма «Людина року». Народжена в добу політичної та соціальної нестабільності, зародкового стану української державності, вона успішно виконує місію, яку в одному з перших привітань програмі визначив Президент України Леонід КУЧМА:

«Сподіваюсь, що дальша реалізація проекту «Людина року» сприятиме повному розкриттю духовного, інтелектуального потенціалу нашого суспільства, його розбудові на засадах свободи і демократії».

Промайнуло п’ять років, і за цей короткий термін у нашому суспільстві відбулися колосальні зміни. І стало очевидно, що свою лепту в ці перетворення внесла загальнонаціональна програма «Людина року». Тож, мабуть, настав час не кваплячись, уважно вдивляючись у події та обличчя, пройти разом з програмою весь п’ятирічний шлях, аби завтра знову гордо й урочисто пролунало: «Нехай осяє священний вогонь Прометея нездоланне прагнення людини досягти високої мети!».

Кожен старт чергової програми «Людина року» стає, безумовно, подією, якій приділяють увагу практично всі провідні вітчизняні засоби масової інформації — як друковані, так і електронні, розміщуючи інфор-маційні, рекламні й іміджеві матеріали про початковий і наступні етапи її реалізації.

Можна без перебільшення сказати, що з погляду тривалості (практично 10 місяців на рік), кількості періодичних видань, телеканалів, радіостанцій і інформаційних агентств, які беруть у ній участь, а також технології проведення, PR-кампанія «Людина року» унікальна як не подивись. По суті, йдеться про поглиблене знайомство громадськості з лідерами політики, економіки, гуманітарної сфери, широку презентацію всього спектра найпомітніших суспільно-політичних, бізнес-фінансових і соціальних проектів нашої держави.

Цілком природно, що значною частиною рекламно-інформаційної та PR-компанії проекту «Людина року» є матеріали, що представляють широким громадським і діловим колам спонсорів і партнерів програми.

За п’ятирічний період реалізації проекту діловими партнерами програми «Людина року» в різні періоди були такі всесвітньо відомі й солідні компанії та торговельні марки, як «Philip Morris», «British American Tabacco», «Hennessy», «Martini», «Zepter», «Fujifilm», «Konica», «Candino», «Nokia», «Oriflame», «Mary Kay», «Maxell», а також авторитетні вітчизняні підприємства, фірми й фінансові установи, зокрема: концерн «Енран», корпорація «Квазар-мікро», концерн «Регіони України», АКБ «Прем’єрбанк», інвестиційна компанія «Славутич-капітал», поліграфічний центр «Бліц Принт», компанія «МБ Груп», компанія «Hexagon», торговельні марки «Wellcom» і «Зодіак», туристичні компанії «Примекспрес» і «Гамалія». Поставивши перед собою завдання втілювати такий грандіозний (і, ясна річ, недешевий) проект без залучення жодної копійки державних коштів, організатори не піддалися спокусі виконати його будь-якими засобами. Тож участь у програмі вважається особливим підтвердженням бездоганної ділової репутації підприємства та престижності його торговельної марки.

Перш ніж одержати право розмістити свій логотип поруч із символами програми — її фірмовим логотипом і нагородною скульптурою «Прометей-Престиж», потенційні спонсори проходять своєрідний конкурс на бездоганну репутацію, привабливий імідж, надійність і конкурентоспроможність.

Кожен діловий партнер і спонсор дістає змогу представити себе широкій аудиторії читачів і телеглядачів, учасникам і почесним гостям заключної урочистої церемонії. При цьому поряд із традиційними прийомами — участю ділових партнерів у прес-конференціях і брифінгах, тематичних телепередачах, використанням їхніх «розпізнавальних знаків» на запрошеннях, буклетах, щитах, плакатах, афішах, «Антарексах» (величезних екранах, розташованих обабіч сцени), теле- й аудіороликах, WEB-сайтах усесвітньої мережі ІНТЕРНЕТ — використовуються й нетрадиційні, хоча вони вже й стали невід’ємною частиною проекту: передусім, це створення спонсорського призового фонду, завдяки якому лауреатам і переможцям вручаються оригінальні призи й подарунки. Як найяскравіший приклад можна навести вручення елітних коньяків «Hennessy» від однойменного найвідомішого коньячного дому, що веде свою історію з XVIII століття, першому Президентові України Леоніду Кравчуку й нині діючому главі держави Леоніду Кучмі. Протягом кількох років туристичні компанії «Примекспрес» і «Гамалія» нагороджують лауреатів і переможців програми путівками в елітні круїзи й до найпопулярніших європейських курортів, усесвітньо відомі компанії «Fujifilm» і «Konica» дарують лауреатам свої найкращі фотоаксесуари, а не менш популярні у світі компанії «Candino» й «Nokia» — свої вишукані наручні годинники й мобільні телефони.

Крім того, практика взаємодії зі спонсорами показала, що за ступенем і специфікою їхньої участі має сенс розділяти їх на фінансові (титульні), статусні й інформаційні.

Стосовно фінансових спонсорів, то вони, у свою чергу, поділяються на чотири основні категорії: співорганізатор — генеральний спонсор, генеральний спонсор, головний спонсор і офіційний спонсор. Протягом 1996—1998 років співорганізатором — генеральним спонсором програми була всесвітньо відома компанія «Philip Morris», яка зробила винятково вагомий внесок у реалізацію програми на етапі її становлення. Компанія «Philip Morris» була першою зі світових лідерів у своїй галузі, яка повірила в перспективу й успіх проекту «Людина року», усвідомила важливість, доцільність і взаємовигідність співробітництва з організаторами програми. Престижність і респектабельність програми та її резонансність в Україні й за рубежем, безумовно, сприяли зміцненню позитивного й конкурентоспроможного іміджу компанії «Philip Morris», її популярності серед широкого кола споживачів, клієнтів, партнерів і громадськості. 1999 року в процесі реалізації четвертої загальнонаціональної програми вперше титул співорганізатора — генерального спонсора одержало багатогалузеве вітчизняне підприємство — концерн «Регіони України». Інвестування програми вітчизняним товаровиробником переконливо свідчить не лише про успішний розвиток цього безпрецедентного проекту, а й, передусім, про його суспільне значення, відповідність високому покликанню — формуванню національної еліти. Серед компаній, які в різні роки одержували титул генерального, головного й офіційного спонсорів, були такі торговельні марки й компанії, як «Hennessy», «Енран», «British American Tabacco», дніпропетровський «Прем’єрбанк» й інші.

Крім інституту співорганізаторів і головних спонсорів, виправдала себе й інституція спонсорів статусних. Приміром, офіційним постачальником мобільного зв’язку четвертої програми була компанія «Українські радіосистеми», більш відома під торговельною маркою «Wellcom». Аудіооформлення завжди забезпечувала «Музична біржа». Забезпеченням фітодизайну церемонії кілька років поспіль займається столичний центр дизайну «Панна». А генеральним поліграфічним спонсором усіх програм «Людина року» є лідер вітчизняної поліграфії АТ «Бліц-Інформ». Офіційним страхувальником третьої та четвертої програм була компанія «Уоск».

Інформаційними спонсорами є мас-медіа, які доносять до споживачів інформації факти, події та рекламні блоки, що стосуються програми й урочистої церемонії. Найвідоміші з них — Перший національний телеканал, телекомпанія «1+1»; телерадіокомпанія «Ера», телеканал «СТБ», радіокомпанії «Наше радіо» і «Європа плюс»; часописи «Наталі», «Компаньйон»; газети «Бізнес», «Київські відомості», «Дзеркало тижня», «День»; інформаційні агентства «УНІАН», «ДІНАУ». Причому, практика співробітництва зі ЗМІ не обмежується публікацією рекламно-інформаційного макета чи розміщенням в ефірі рекламного теле-аудіоролика. Читачі могли познайомитися зі змістовними інтерв’ю та портретними матеріалами, які характеризують лауреатів і спонсорів програми, а телеглядачі побачити в прямому ефірі НТКУ, «1+1» і ТРК «Ера» інтерв’ю з ними.

Рекламуючи своїх ділових партнерів, «Людина року» приділяє найприскіпливішу увагу їхнім власним інтересам, і навіть передбачає проведення індивідуальних PR-кампаній для спонсорів. Приміром, під час таких кампаній широка спільнота протягом двох останніх років мала змогу познайомитися з чудовими новинками концерну «Енран» і його структурних підрозділів — «Енран- акрос», «Енран-телеком», «Енран-галерея», банк «Інтеграл».

Одним із засобів пропаганди неабияких виробничих досягнень спонсорів було вибрано проведення прес-конференцій за їхньою участю, ознайомлення загалу з принциповими технологічними новинками (так, журналістам було презентовано нові Інтернет-технології компанії УкрСАТ, яка була оператором прямої трансляції урочистої церемонії нагородження переможців в Інтернеті).

У світовій практиці участь бізнесу в підготовці рейтингових програм вважається дуже престижним і ефективним засобом формування сприятливого іміджу провідних компаній. Не таємниця, що знамениті церемонії «Оскар», «Греммі» й «Тефі» формують свій бюджет не за рахунок платників податків, а зі спонсорських внесків. Хоча б тому, що так заведено в цивілізованому світі...

Михайло БАТІГ — генеральний директор агентства УНІАН

Перемога й навіть просто участь у рейтингах програми «Людина року» — не лише данина поваги заслугам політичного й державного діяча, парламентарія, вченого, бізнесмена, творчої людини. Це величезний кредит довіри, який багато до чого зобов’язує. Причому відпрацьовувати його потрібно все життя. Адже звання «Людина року» не має терміну давності. Заслуживши його раз, усі свої наступні справи та вчинки доводиться вимірювати за цією високою шкалою.

І якби мені запропонували спробувати охарактеризувати суть програми «Людина року» одним словом, це слово було б — «відповідальність». Однаковою мірою воно стосується всіх — організаторів, учасників і особливо — переможців.

Микола КАНІШЕВСЬКИЙ — керівник телевізійного інформаційного агентства «Вікна», володар премії «Прометей-Престиж» у номінації «Журналіст року-97»

Свого часу програма «Людина року» стала справжнім проривом у сфери, колись закриті для рядових членів суспільства, — політику, економіку, право та багато інших. Проект «Людина року» — своєрідні інформаційні вікна, світло яких вияскравило в новому ракурсі нові й відомі імена, особистості та явища.

Думаю, настав час спробувати зазирнути в них і з іншого боку. Досі ми знали програму «Людина року» переважно з фасаду, хоча й, безумовно, яскравого та святкового. Переконаний, зазирнувши до творчої лабораторії програми, ми дізнаємося багато нового й цікавого. Тож нетерпляче чекаю на появу телевізійного часопису «ЛР».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі